ניתוח מוס – והסרטן מוסר!

ניתוח מוס – והסרטן מוסר!

ניתוח מוס, המכונה גם ניתוח מוש או מוהס, הוא הליך כירורגי מיקרוגרפי. מדובר בעצם בתהליך המתבצע תחת עין המיקרוסקופ, בהגדלה משמעותית לעיני המנתח, אשר יכול לנתח ולהסיר נגעים סרטניים עוריים בצורה מדויקת, ישירה, יעילה ומתקדמת.

מדובר אם כך באחת מטכנולוגיות הניתוחים האפקטיבית והמתקדמת בעולם כיום, ועם כל כך הרבה טכנולוגיה וטכניקות כירורגיות, זה אומר הרבה על המוס. עם כל הקידמה והיכולות המורכבות, מעניין ללמוד כי הבסיס לטכנולוגיה הזו הונח כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת, על ידי אחד ד"ר מוהס, אשר שמו הונצח בשם הניתוח שפיתח, ובצדק.

העובדות החשובות על הניתוח הנ"ל:

  • הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית – במילים אחרות, אין את כל החשש והמורכבות הנוספת של הרדמה מלאה, רופא מרדים, ההתמודדות עם חומרי ההרדמה, ההתאוששות מההרדמה המלאה וכיו"ב. הרדמה מקומית מספיקה לגמרי, וזה טוב לכל המעורבים בדבר.
  • יתרון עצום בשמירה על העור – מכיוון שמדובר בהליך כירורגי על פני העור, חשוב מאוד למטופלים לשמור על הרקמה הבריאה כמו גם על המראה של העור שלהם לאחר הניתוח, ובצדק. נכון, חשיבות הסרת הגידול הסרטני היא הרבה מעבר למראה החיצוני ומעבר לעוד קצת רקמה בריאה, אך אין זה אומר שיש להתעלם מאספקטים אלו לצורך הניתוח. להיפך, אם אפשר לעשות את הניתוח בצורה חלקה ונקיה, אז למה לא? הניתוח הזה ידוע בין היתר ביכולת שלו לבצע את העבודה בצורה מדויקת ונקיה במיוחד, תוך הסרה מלאה של הגידול ושל השוליים שלו, תוך שמירה מרבית על הרקמה הבריאה סביב הנגע.
  • ייחודיות בגישה למידע בזמן אמת – אחד הדברים החשובים והיעילים בניתוח זה הוא העובדה שהרמה המוסרת עוברת מיד פענוח של בדיקות מיקרוסקופיות מקיפות, ובצורה זו ניתן לזהות בזמן אמת האם יש שאריות של של גידול נסתר בעומק העור. אם אכן התגלה כי כך הדבר, הרי שהשאריות הללו מוסרות כבר במהלך הניתוח.
  • כשצריך לנתח שוב, באיזורים חשובים אסתטית – כבר ציינו את הדיוק ואת היתרונות האסתטיים של הניתוח, אך חשוב להבין שהוא עד כדי כך מדויק ויעיל ברמה שכזו שהוא יהיה הניתוח הנבחר במצבים בהם התגלה גידול חוזר באזור כמו כפות הידיים או הפנים, ויש רצון עז לשמור על המראה החיצוני ללא פגע.

על התהליך ואחוזי ההצלחה

אנחנו שמחים לדווח כי נכון לכתיבת שורות אלו אחוזי ההצלחה של ניתוח מוס הם מעל 97% ומגיעים אפילו עד ל-99.8%, אחוזי הצלחה מרשימים בהחלט, בעיקר כמובן לניתוחי קרצינומה. ההליך כולו אורך עד 4 שעות (ולעיתים מסתכם בשעתיים בלבד).

הרופא מיישם הרדמה מקומית לאזור הנגוע, והגידול יוסר בתהליך מיקרוסקופי מדויק להפליא, שלאחריו האזור יעבור חבישה. בשלב זה הרופא יבצע צביעה של הנגע המוסר, בכדי להבין האם יש צורך בהסרה נוספת, עמוקה יותר, של שאריות, אחד מהיתרונות של ניתוח מוס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf