תכנון מוקדם של פרוייקטים: גרוסמן ניהול פרויקטים בניהולו של יאן גרוסמן

תכנון מוקדם של פרוייקטים: גרוסמן ניהול פרויקטים בניהולו של יאן גרוסמן

לא אחת קורה לנו שאנו מטיילים להנאתנו בשכונה מסוימת שלא ביקרנו בה זמן רב ונותנים את דעתנו לבניין חדש ומפואר שלא ראינו מקודם. ואכן, בזכות תכנון מוקדם של פרוייקטים, בניינים צצים כפטריות אחר הגשם ונותנים מענה לעובדים ולדיירים כאחד. אחרי הכול, חיינו מתנהלים בתוך מבנה סגור – החל מהרגע שאנו קמים בבוקר ועד שאנו מגיעים לעבודה. על כן, תכנון של פרויקטי בנייה חיוני לקידום ערים רבות בישראל.

מתכננים את הפרויקט שלב אחר שלב

תכנון מוקדם של פרוייקטים אינו יכול להתקיים ללא תכנון הבנייה מאל"ף ועד תי"ו. אלה כמה שלבים חיוניים שכל בניין צריך לעבור מתכנונו ועד הקמתו:

  • שלב 1: מבקשים היתר – כל פרויקט בנייה מתחיל בגיבוש תכנית מסודרת למבנה שצפוי להיבנות. על תכנון זה מופקד אדריכל מקצועי אשר ממונה על ידי יוזם הפרויקט. תכנון הפרויקט כולל נספחים שונים, כולל אישור מטעם הרשות המקומית המאשרת להתחיל בתהליך הבנייה.
  • שלב 2: מכינים את אתר הבנייה – לאחר שמשיגים את כל האישורים, מתחילים להכין את השטח לקראת הבנייה המיוחלת. ההכנה כוללת פינוי שטח הבנייה מעצים, מבנים ישנים, צמחייה ועוד. לאחר מכן מגדרים את אתר הבנייה כדי לשמור עליו מפני פורצים וזרים ומקימים בשטחו מבנים זמניים שישמשו לאתר הבנייה: מחסנים לאחסון חומרי בנייה, משרדים קטנים וכדומה.
  • שלב 3: מכינים את השטח – שלב זה דומה לשלב השני, ובמהלכו מבססים היטב את הקרקע לקראת הקמת המבנה. שלב זה כולל עבודות כמו יציקת יסודות בניין ועבודות עפר.
  • שלב 4: בונים את השלד – השלד הוא המבנה היציב האחראי על חוזקו של המבנה. על פיו ייקבע הבניין, והשלד עצמו מורכב מרכיבים חזקים כמו קורות ועמודים חזקים שנועדו להגן על הבניין מפני זעזועים כמו רוחות חזקות במיוחד או רעידת אדמה. על כן, מוקדשת תשומת לב רבה לחיזוקו של השלד.
  • שלב 5: הקמת קירות ומחיצות – ישנם בניינים הנבנים על בסיס קירות קלים או מחיצות גבס, וזאת בנוסף לשלד היציב. הקירות והמחיצות מוספים בשלב מאוחר יותר בבנייה.
  • שלב 6: הקמת מערכות בניין – בתוך המבנה חשוב להתקין מגוון רחב של מערכות המשמשות לצורכי הבניין: מערכות מים, ביוב, חשמל, תקשורת וטלפון, גז, כבלים, מערכות אזעקה, קולנוע ביתי, מיזוג אוויר ועוד.
  • שלב 7: עבודות לחיזוק הבניין – בשלב זה מבוצעות עבודות שונות שנועדו לחיזוק הבניין ולמבנה השיטתי שלו. דוגמה לעבודות אלה יכולה להיות חיפוי חוץ וחיפוי פנים, ריצוף פנים, טיח פנימי וחיצוני, התקנה של מסגרות העשויות מפלדה ואלומיניום, הצבת מעקות, המשך התקנת מערכות בניין, התקנת מעלית, התקנת כלים סניטריים, איטום ובניית הגג וכדומה.
  • שלב 8: מתקרבים אל הסוף ומפנים את השטח – בשלב זה הבניין מתחיל לקבל צורה, ולכן מתחילים לבצע פינוי. בשלב הראשון מפנים את כל המבנים הזמניים ששימשו בתהליך הבנייה. לאחר מכן, דואגים לפיתוח הכולל של המבנה: עבודות גינון, כיסוי אדמה, יציקת בטון והוספת מבנים חיצוניים. כמו כן, בשלב הסופי דואגים לגימורים שונים כמו מדשאות, פילרים, חניות ותאורות חוץ.

חשיבותה של חברת בנייה מקצועית

תכנון מוקדם של פרוייקטים אינו עניין של מה בכך, ולכן חשוב שעל כל התהליך תפקח חברה מקצועית ומנוסה. גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ בניהולו של יאן גרוסמן היא חברה מיומנת שנותנת מענה במגוון רחב של תתי תחומים בתחום הבנייה. החברה מנוהלת על ידי מהנדס בכיר אשר יש לו היכרות מעמיקה עם הנדל"ן ושיטות הבנייה השונות.

המפתח לבנייה נכונה נמצא אצל גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ בניהולו של יאן גרוסמן

גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ מתמחה בשלושה תחומים עיקריים שהופכים אותה לחברה בלעדית בתחום הבנייה. התחום הראשון הוא תכנון מוקדם של פרוייקטים. כל פרוייקט מקבל התייחסות מיוחדת, תוך בחינת כל תנאי הסביבה. התחום השני הוא תמ"א 38. כולנו שמענו על איומיה של רעידת אדמה, וחלקנו אף עברו הדרכה על מנת להתגונן מפני רעידה חזקה כשזו תבוא. אך אחת הפעולות החשובות יותר שיש לבצע היא לחזק את הבנים, שכן מבנים חזקים יכולים לצמצם באופן משמעותי את הפגיעות בנפש. על כן, מי שמעוניין לחזק את המבנה באמצעות הוספת ממ"ד, בניין מרפסת או מעלית, יכול לפנות בראש שקט לגרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ. התחום השלישי שבו עוסקת החברה הוא הניהול והביצוע. הצוות המקצועי של החברה אחראי על הוצאה לפועל של כל פרוייקט ופרוייקט, כולל עמידה בלוח זמנים, נוכחות מתמדת באתר הבנייה, פתיחות לגבי שינויים ועוד.

הפרוייקטים של גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ בניהולו של יאן גרוסמן

מאחורי חברת גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ עומדת שורה ארוכה של פרוייקטים ייחודיים. החברה אינה מתפשרת על איכות בנייה גבוהה, ועל כן אחראית על בנייתם של בניינים יוקרתיים ברחבי הארץ. אלה כמה מבין הפרוייקטים הנפוצים שכדאי להכיר:

פרוייקט גינדי תל אביב

מתחם מגורים זה מצוי במרכז תל אביב, והוא משמש כמקום מגורים. בפרוייקט גינדי תל אביב הושקעו מאמצים רבים, על מנת להוציא מהכוח אל הפועל מתחם יוקרתי ובלתי מתפשר. כשמסתכלים במתחם, אי אפשר שלא להבחין באיכות האדריכלות, הבנייה, היוקרה והרושם שיוצר המתחם המפואר.

מגדל אמות אטריום

חלמתם פעם להגיע לעבודה במשרד מפואר ממש כמו בסרטים? ובכן, זה בדיוק מה שעושים העובדים המתקבלים למגדל אמות אטריום, מגדל משרדים מפואר המתנשא לגובה של 158 מטרים. מגדל זה נבנה תוך התחשבות בכל החידושים הנדל"ניים הקיימים בימינו, והוא מזכיר במראהו את בניין הטלוויזיה של סין. הנכנסים לבניין האטריום יכולים להתרשם מתחושת המרחב שמעניקים חדריו. כל אחד מבין המשרדים הקיימים מגיע לגובה של 3.8 מטרים, ועל כן כל העובד במשרדים אלה מקבל תחושה של חופש ומרחב. מגדל אמות אטריום נמצא במקום מרכזי – ליד בורסת היהלומים שברמת גן. משום כך, ניתן להגיע אליו בקלות מכל מקום בארץ.

מרכז עזריאלי בחולון

אחד המבנים המרשימים יותר שנבנו על ידי חברת גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ הוא מרכז עזריאלי הממוקם בחולון. ניתן להבחין במרכז זה כבר ממחלף חולון, שכן המתחם עצמו מתפרס על פני שטח של 220,000 מטר מרובע. במרכז זה ישנם 4 בנייני משרדים, וזאת בנוסף לקניון עצמו הכולל שדרה ארוכה של חנויות, בתי קפה, מסעדות אטרקטיביות וגינות ירוקות. הקניון של מרכז עזריאלי נבנה תוך הקפדה מרובה על כל הסטנדרטים ההכרחיים.

מגדל מנהטן

עבודות הגימור של מגדל מנהטן התבצעו על ידי גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ. המגדל מתפרש על פני שטח של 5.5 דונמים ומתנשא לגובה של כ-140 מטרים. מגדל זה מציע מגוון רחב של יחידות דיור איכותיות הכוללות מתקנים שונים לרווחתם של התושבים: חדר כושר, בריכת שחייה, מתחם ספא ועוד. המגדל נותן מענה איכותי ומידי לצרכים של דייריו.

מגדל W

מדובר בגורד שחקים מרשים הממוקם בפארק צמרת היוקרתית בתל אביב. זהו מגדל נגיש ונוח להגעה המציע את מירב הנוחות לדייריו. לא לחינם הפך מגדל זה למקום מגוריהם של ידוענים רבים בישראל. בעת סיום בנייתו, היה מגדל W אחד המגדלים הגבוהים יותר בישראל, והיום ניתן לראות ממרומיו חלקים נרחבים מתל אביב.

הכתבה באדיבות חברת גרוסמן ניהול פרויקטים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf