תכנון ועיצוב גינות לבית פרטי – סגנונות העיצוב השונים

תכנון ועיצוב גינות לבית פרטי – סגנונות העיצוב השונים

אפשר לומר שהחלום הישראלי הוא בית עם ילדים, כלב וגינה; גינה בה ניתן לשתול עצי נוי ועצי פירות וכן צמחי תבלין; גינה בה ניתן לארח את כל המשפחה והחברים לעל האש של יום העצמאות; גינה בה הילדים ירוצו וישחקו תופסת ומחבואים. סופסוף הגשמתם את החלום שלכם ועברתם לבית עם גינה? הגיע הזמן לקחת את זה לשלב הבא באמצעות תכנון ועיצוב גינות לבית פרטי על מנת להוציא מן הגינה שלכם את המיטב.

גינות מעוצבות – סגנונות העיצוב השונים

ראשית, כל תהליך עיצובי מתחיל בחזון: מה הייתם רוצים שהגינה שלכם תשדר? ביתיות וחמימות או שמא אמנות ותחכום? בעזרתו של אדם המתמחה בתכנון ועיצוב גינות לבית פרטי תבינו יחדיו מה הם הצרכים שלכם ותבנו את החזון. ישנם סגנונות עיצוב רבים שמקורם בתרבויות שונות ובתקופות שונות והסגנון הנבחר יהיה זה שינחה את הקו המרכזי לתכנונה של הגינה. לפניכם מספר סגנונות עיצוב אהודים בישראל במיוחד:

  • גינה ים תיכונית – הגינה הים תיכונית מגיעה אלינו מארצות כמו יוון וספרד והיא מתאימה מאוד לאקלים בארץ. הקו המנחה בעיצוב של גינה ים תיכונית הוא הדגש על המרחב הפתוח והבהיר, שימוש בצמחייה מקומית המאפיינת את האקלים הים תיכוני, שימוש בשבילי חצץ, עציצי חרם גדולים ופינות ישיבה מוצלות וכן שימוש בפריטי נוי שונים כגון מזרקות אבן, אריחים מעוטרים בסגנון ים תיכוני, עבודות פסיפס, עמודים בסגנון יווני, כדי חרס ועוד…
  • גינה מודרנית מלוטשת – הקו העיצובי המנחה בגינות מודרניות הוא שמירה על חזות אסתטית ומלוטשת וכן שימת דגש על העיצוב על ידי שימוש בדקים, ריצופי בטון, פרגולות, ריהוט גן מודרני ושימוש רב בגופי תאורה ומקומה של הצמחייה פחות מרכזי, אלא היא משמשת כתפאורה לרהיטים ולפריטי הנוי בגינה. היתרון בגינה מודרנית היא שלרוב היא אינה מצריכה תחזוקה כמו גינות רגילות בשל צמצומה של הצמחייה, ולכן הן גם חסכוניות במים.
  • גינה אנגלית – הגינה האנגלית מכונה גם גינה בסגנון כפרי והיא מתאימה במיוחד לחצרות קטנות. הקו המנחה בגינה זו הוא ניצול מיטבי של מרחב המוגבל במדדיו ובגינות כאלה נראה יותר צמחים מטפסים, ערוגות פרחים וכן פינת ישיבה קטנה.
  • גינה טרופית – מזג האוויר הים תיכוני של מדינת ישראל מתאים מאוד לגינות טרופיות שזקוקות להמון שמש. הדגש בגינה מסוג זה הוא על הצמחים הטרופים המקשטים אותה בצבעים עזים וכן יעשה שימוש בקירות המדמים סלעים והמון מים – מזרקה או בריכת נוי, שילוב של מפלים קטנים ונחלים קטנים. הצמחייה בגינה טרופית היא צמחייה צפופה מאוד בה הצמחים מטפסים אחד על השני והיא משתלבת נפלא בחצרות בהן יש בריכת שחייה גדולה, למשל. ברמת התחזוקה – לאחר ימי החורף יש לחדש את הגינה הטרופית, שכן היא מאוד זקוקה לשמש ולחום.

ישנם עוד סוגים רבים של גינות שונות ומגוונות ואנו ממליצים לכם להמשיך לחפש ולהתרשם מגינות שונות באתרים כמו גוגל או פינטרסט ובכך לעצב את הגינה שלכם כגינת חלומותיכם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf