שנורקלינג באילת חוויה מרתקת מתחת למים בים האדום

שנורקלינג באילת חוויה מרתקת מתחת למים בים האדום

עבור אנשים רבים, הייחוד של חופשה באילת הוא השנרקול בינות לאלמוגים שוקקי חיים שבחופיה הדרומיים של העיר. השוניות שופעות בדגה צבעונית, יצורי ים ואלמוגים ססגוניים, ומהחוויה יכול ליהנות כל מי שידוע לשחות.

סביבת החיים הייחודית של שוניות האלמוגים

שוניות אלמוגים מהוות סביבת חיים ימית עשירה ומגוונת, המאפיינת אזורי ימים טרופיים רדודים עם מים צלולים באיכות טובה, ועם טמפרטורה שלא יורדת מתחת לעשרים מעלות צלזיוס, בנוסף לקרקע ומצע קשיח שעליו יכולים להתיישב אלמוגים ולהתרבות. תנאים אלו מתקיימים לרוב באזור קו המשווה, כך ששונית האלמוגים באילת הינה הצפונית בעולם.

לשוניות אלו יש חשיבות רבה במארג האקולוגי הימי, בספקן סביבת מחיה למגוון גדול של דגים, צמחים וחיות ימיות, ובהיותה משמשת כבית גידול מוגן ושופע במזון לדגיגונים ממינים שונים. אם משווים את שוניות האלמוגים לסביבה היבשתית, הן בעלות ערך דומה לזה של יערות הגשם הטרופיים.

יחד עם זאת, שוניות אלמוגים מהוות סביבת מחייה מאד רגישה לשינויים וזיהומים, ולכן יש כיום בעולם מגמה בעייתית של נסיגת ודעיכת שוניות. הבעיה הורגשה גם בשונית של חופי העיר אילת ובגינה הושקעו בעשורים האחרונים מאמצים רבים לשיקום ושימור השונית. בהחלט ניתן לראות את תוצאותיהם בשטח בשונית אלמוגים יפה ושוקקת חיים.

איפה כדאי לשנרקל באילת

שנורקלינג באילת מוצע במספר חופים ואתרים מומלצים. בתור התחלה, אתר מומלץ במיוחד עבור שנורקלינג באילת הינו הפארק של המצפה התת ימי, בבריכה הפתוחה של האתר המתאימה לילידם מגיל שש ומעלה. היתרון בשנרקול בברכות של המצפה הינו הריכוז המרשים של דגה שקיים בהן, עם מיני דגים נדירים, מיוחדים ומרשימים שכמעט בלתי אפשרי לצפות בכולם בשנרקול רגיל בים האדום. זאת, לצד חוויית שנרקול המלווה במדריך צלילה מוסמך, עם הסברים מרתקים אודות הדגים וריף האלמוגים. כמו כן, במקום יספקו לכם את כל הנדרש לשנרקול לרבות מסכות, שנורקל ונעלי מים.

מעבר לכך ניתן לשנרקל בחופים דרומיים נוספים באילת, כמו בחוף קצא"א המותאם למשפחות ומונגש לבעלי מוגבלויות, בו יש ריף אלמוגים יפיפייה. כמו כן ניתן לשנרקל בחוף המערות שיש בו שונית ייחודית, וכן בחוף המגדלור הסמוך לגבול ובו דגה המגיעה עד למים הרדודים, כשלידו שוכן חוף הנסיכה בו יש רציף המאפשר לצלול ישירות במים העמוקים.

חשוב לציין כי ריף האלמוגים באילת הינו שמורת טבע שנעשים בה מאמצים רבים לשימור ולשיקום הריף, ולכן חשוב לציית למגבלות בחופים אלו ולהיכנס למים רק במקומות המותרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf