שבוע של כריתות.

שבוע של כריתות.

עיריית רמת גן במבצע בזק, תמוהה במקצת, בעת שה-יערנית העירונית שוהה בחו"ל, החלה להוציא אל הפועל מבצע לכריתת מאות עצים משלושה מוקדים ירוקים בעיר.
הטענה העירונית בשניים משלושת המקומות הינה כי העצים הינם במצב רעוע ומסכנים את הציבור ולכן יש לכרותם אותם. עלתה שאלה אודות חוקיות הוראת הכריתה שכן באישור המקורי דובר על העתקת חלק גדול מהעצים. פעילים חברתיים בעיר שפנו לעירייה בדרישה להפסיק את הכריתה עד לחזרת היערנית והבהרת הנקודה קיבלו מענה כי לא מבוצעות יותר העתקות של עצים. אך באופן מפתיע מסתבר שבערים סמוכות דווקא כן מבוצעות העתקות.

נבחרי הציבור בעיר כולם ניסו להשפיע על רוע הגזרה, אבל נכון לכתיבת שורות אלה – ללא הצלחה.
ראשון פנה יו"ר האופוזיציה מר אדם קניגסברגר וביקש לעצור את העבודות, המשיכו אותו בפניות בהולות לראש העירייה גם חברי המועצה אריה מזרחי (הירוקים) ועו"ד גלעד שריר (יש עתיד), אשר אף ציין שמדובר בפניית המשך לשאילתה שהגיש לפני כחודש בדיוק בנושאי כריתת העצים בעקבות פרויקטי תמ"א 38.

יאיר-שחר

יודגש כי נושאי כריתת העצים בעיר בשנה וחצי האחרונה עלו לדיונים שונים במועצת העיר מספר פעמים הן על ידי עו"ד רועי ברזילי (הצעירים) והן אף על ידי חבר המועצה לשעבר ד"ר אבי ליליאן אך לא זכו להתייחסות רצינית מצד ראש העירייה.

מפתיעה במקצת היתה התייחסותו של סגן ראש העירייה, אביהוא בן משה (הבית היהודי) שגם הצטרף למחאה בנושא וציין כי פנה להפסקת העבודות (אשר בינתיים נמשכות ביתר שאת).

את המאבק המרכזי מובילים תושבים מודאגים שביצעו מספר פניות הן לחברי מועצת העיר, למשרד החקלאות, למבקר המדינה לאדם טבע ודין ולכל גורם אכיפה או בעל השפעה כדי לנסות ולעצור את הכריתות לפני שיהיה מאוחר מדי. בינתיים ללא הואיל.

העירייה, החוששת מהישנות האסון שהתרחש בגינה ציבורית בעיר בחורף האחרון, עת עץ קרס והרג את קלרה פולק ז"ל, ולכן יצאה בסדר רוחבי עירוני בקשר לעצים בגנים הציבוריים השונים. כמובן שהדבר אינו עומד עם העובדה שמרבית הכריתה באזור תחנת המשטרה נועד לצרכי תמ"א ולא לצרכי התגוננות, כך לפי הפעילים החברתיים וחברי מועצת העיר שמנהלים מאבק כנגד המשך הכריתה.

מערכת רמת גן 4 יו מתכוונת לעקוב בצורה נרחבת אחר הכריתות הרבות ומבקשת מציבור הקוראים לשלוח אלינו מידע אודות מבצעי כריתה נוספים שיתרחשו.

צילום: מתוך הפייסבוק של יאיר שחר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf