רישום ועיצוב גרפי בעולם האומנותי

 רישום ועיצוב גרפי בעולם האומנותי

כאשר אנו מדברים על עיצוב גרפי, או לחילופין כל אומנות אחרת, חשוב לציין כי הכל מתחיל ברישום. למעשה, מדובר על אמנות ויזואלית בה יוצר האמן את הבסיס ליצירתו הסופית. במרבית המקרים, יתבצע הרישום בעזרת עיפרון, עט או לחילופין פחם. בעידן של היום, רישום אף יכול להתבצע בצורה דיגיטלית באמצעות מגוון תוכנות ייעודיות. רישום משמעו שימוש יחסית מופחת בחומר גלם על גבי משטח היצירה, בין אם מדובר על קרטון ציור, קנבס, נייר, בריסטול וכן הלאה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי מדובר על אחת מדרכי היצירה הפופולריות ביותר, כזו שהשתמשו בה לאורך כל ההיסטוריה ולמעשה, מדובר על אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר להעברת רעיון לכדי עבודה אומנותית.

נוסף על העובדות האומנותיות הסובבות סביב הרישום, הרי שמדובר גם על כלי המשמש למטרות פרסום, אנימציה, אילוסטרציה, הנדסה ועוד. למעשה, הרישום מציע את המרחב הרחב ביותר לביטוי האמנות של האמן, ובעזרתו ניתן להראות עומק, מרחב, גופים ואפילו תנועה. בשורה התחתונה – בעקבות המיידיות העולה בתהליך הרישום אשר נחשב לתהליך עבודה יחסית מהיר, זוכה האמן באפשרות לבטא את אישיותו בצורה ספונטנית על גבי היצירה, ההצהרה האישית שכל אמן מחפש. במידה ובעבר היה מדובר על "יצירה לא גמורה" הרי שהיום, מדובר על אחד התחומים הלוהטים ביותר, בעוד כי רישום של מגוון אמנים גדולים משחר ההיסטוריה נלמדים במסגרת קורסים של עיצוב גרפי ועוד. משכך, נותר רק לציין כי על מנת להתחיל את הצעדים הראשונים שלכם באמנות הויזואלים, הרי שאין מקום טוב יותר להתחיל מאשר לימודי רישום.

למה דווקא לימודי רישום?

בין אם אתם מעוניינים להפוך למעצבים גרפיים ובין אם אתם מחפשים לבטא את האמנות שלכם בכל צורה שהיא, עליהם לזכור כי הקשר בין רישום לצורות אמנות אחרות הוא הדוק במיוחד. זאת לאור העובדה כי שרטוט הוא למעשה ההתחלה של התהליך, התחלה שבסופה תוכלו להגיע לתוצאה סופית מוגמרת, בין אם מדובר על מבנה הנדסי ובין אם מדובר על ציור צבעוני. למעשה, קיים קשר ישיר בין רישום לציור, לרבות כאשר מדובר על סקיצות ומחקרים להרכבת התמונה הסופית. כמו כן, רישום אשר מביא עמו מגוון רחב של פרטי תוכן וצורות שונות, יכול לא פעם לסייע לכם בגיבוש האמנות שלכם, בין אם מדובר על פרופורציות, יחסים, מיקום הנושא המרכזי בתוך הקומפוזיציה, שיווי משקל, סימטריה וכן הלאה.

רישום יכול לעורר שורה רחבה של היבטי תנועה ביתר קלות, בעזרת חזרה נשנית על קו מתאר, או לחילופין שפשוף מעורבב של גבול עדין לצד טכניקת אחיזה ויצירה של אמן אמיתי ובמילים אחרות – מדובר על דרכו של אמן אמיתי להתחיל את היצירה בצורה המקצועית והמדויקת ביותר.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf