רווח נקי – איך לנקות את הרכב בזול

רווח נקי – איך לנקות את הרכב בזול

שטיפת רכב עצמאית היא לא רק דרך טובה לחסוך כמה שקלים, היא גם ברוב המקרים איכותית יותר ותסייע לרכבך לשמור על מרכיביו החיצוניים והפנימיים בריאים ונאים יותר, בעיקר אם מקפידים לעשות זאת נכון

יובל בנר

יש את התחושה הזאת, מיד אחרי שהרכב יוצא משטיפה וניקוי פנימי, שפשוט אין כמוה. פתאום נדמה שהרכב נוסע שקט יותר, חלק יותר, כאילו כל הרכב על כל חלקיו המכניים קיבלו טיפול מפנק. העניין הוא, שמעבר להוצאה הכספית אשר מצטברת לאלפי שקלים בשנה, מתברר כי השטיפה עצמה, בעיקר במכונת שטיפה אוטומטית, אינה בריאה לרכב כלל, לרוב עקב מברשות לא נקיות אשר שורטות את הרכב. לכן, כמו שהתרגלנו לרעיון של לעשות ביטוח רכב באינטרנט כדי לחסוך עלויות, כך נוכל לעשות גם עם שטיפת הרכב. לא, לא שטיפת רכב באינטרנט, אלא שטיפה בשיטת "עשה/י זאת בעצמך". למה? כי רק כך נוכל לוודא שמירה על כל חלקי הרכב וניקוי יסודי של הנקודות החשובות לך ושכבר גילית כי לפעמים העובדים מחפפים בהן. אז שנתחיל?

מתי לשטוף?

חשוב לדעת ששטיפה תכופה מדי, ממש כמו הזנחה כוללת, לא טובות לרכב בדיוק באותה מידה. שטיפה תכופה יכולה להביא לשחיקה של חלקי הרכב הפנימיים והחיצוניים ולבלאי מוגזם. מבחינת הזמן ביום, יש לשטוף את הרכב כשהוא בצל מוחלט וקריר. דבר זה יגרום לכך ששאריות סבון ומים לא יתייבשו במהרה על הרכב וישאירו כתמים, מה שיהפוך את כל עבודתך למיותרת וקשה יותר.

מה להביא?

כדי להימנע מאותן שריטות שנגרמות לרכב במכוני שטיפה, ננסה להשתמש בכל מה שבריא לרכב שלנו. הצטיידו בספוג רך, מטלית נקיה – מומלץ מיקרופייבר וסבון המתאים לרכב. שימו לב, בשום אופן לא שמפו, סבון כלים או כל חומר ניקוי שאינו מתאים לרכב ועלול לפגום בצבע עקב רמת חומציות לא נכונה. לפנים הרכב, הצטיידו בשואב אבק, מטלית יבשה וחומר ייעודי המומלץ לניקוי חלקי הרכב הפנימיים.

שטיפה חיצונית

בעזרת שני דליי מים, אחד נקי ואחד מי סבון, לקרצף היטב את חוץ הרכב ולשטוף עם מים נקיים. כדאי לייבש את הרכב היטב עם מטלית יבשה ונקייה ובכך להימנע מסימני מים. ממש לא חובה מטלית מעור צבי או כל דבר בסגנון, העיקר הניקיון והספיגה.

צמיגים

אם רכבך אינו מוצג מוזיאוני, עדיף להימנע מחומרי ניקוי לצמיגים אשר מאיצים התייבשות וסדקים. פשוט לנקות במים וסבון.

חלונות

כמו בבית, עם שפריצר ונוזל לניקוי זכוכית, מינוס נייר עיתון אשר גורם לסדקים. ישנם ניירות ספוגים רכים יותר. כמו כן, להימנע לחלוטין ממגע של חומר החלונות עם חלקי פלסטיק עקב חשש לכתמים. טיפ קטן, מיד עם תום השטיפה, שהחלונות עדיין מעט רטובים, זה הזמן לנקותם ובכך אף להימנע משימוש בחומר.

לסיכום, שטיפת רכב ידנית – לאחר תרגול קל, הופכת למטלה לא קשה מדי – ששכרה הוא מידי, מפנק וריחני. בדיוק על בסיס ההשוואה בתחילת הכתבה, כפי שיש ביטוח רכב בהתאמה אישית, גם רכבך זקוק לטיפול אישי ונכון, לא גנרי ומכני. עם הזמן, ההבדל יהפוך לניכר לעין.

תמונה: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf