קניית רכב משתלמת – זה אפשרי!

קניית רכב משתלמת – זה אפשרי!

עבור אנשים רבים בישראל קנייה של רכב נתפסת כהוצאה עצומה ולא ריאלית, לפחות אם הם מעוניינים ברכב יחסית חדש ובמצב טוב. מחיריהם של רכבים חדשים בישראל הם גבוהים ביותר, ורבים אפילו אינם שוקלי אופציה זו ברצינות. עם זאת, למרות שלרוב רכישה של רכב חדש לחלוטין אכן תהיה יקרה מאוד יחסית, כן קיימות בארץ אפשרויות לרכישת רכבים יחסית חדשים ובמצב טוב, בעסקאות משתלמות ובמחירים סבירים ביותר. כיצד עושים זאת ומהן האפשרויות העומדות בפנינו?

חברות הליסינג כמקור אמין לרכבים משומשים, אמינים וזולים יחסית

אחת האפשרויות הבולטות ביותר אליהן פונים כיום אינספור ישראלים המעוניינים ברכב טוב וחדש יחסית ללא צורך בנטילת הלוואה למימונו, היא קניית רכב יד שנייה מחברות הליסינג למיניהן.

בישראל פועלות מספר חברות ליסינג אשר בעשורים האחרונים מהוות חלק ניכר ובלתי מבוטל משוק הרכב בכלל, ומשוק רכבי יד שנייה למכירה בפרט. בעוד במסגרת עסקת ליסינג "טיפוסית" מקבלים רכב חדש למשך תקופה של כשלוש שנים ולאחר מכן מחזירים אותו ומקבלים רכב חדש במקומו, נותרות חברות הליסינג השונות מדי שנה עם צי רכבים רחב היקף, של רכבים משומשים אמנם, אך כאלו בני כמה שנים בודדות לכל היותר. מכיוון שבמהלך תקופת הליסינג מטופל הרכב החדש באופן מקצועי ושוטף (במיוחד במקרים בהם מדובר בליסינג תפעולי), כאשר והא מוחזר לחברת הליסינג לאחר שלוש שנים בלבד מדובר ברכב במצב כמעט חדש, אך בכזה הנמכר במחיר הנמוך משמעותית ממחיר השוק של רכב חדש מאותו דגם.

אינספור ישראלים גילו בשנים האחרונות את חברות הליסינג כמקור שופע ואמין של רכבים למכירה איכותיים ומתוחזקים הנמכרים במחירים אטרקטיביים ביותר ביחס לאלטרנטיבות הקיימות בשוק.

חוזה ליסינג במקום רכישה של רכב

אפשרות נוספת אליה פונים לא מעט לקוחות בשוק הרכב כיום היא כאמור חוזה ליסינג או רכישה באמצעות ליסינג פרטי, במקום האפשרות של רכישה "רגילה" של הרכב, חדש או משומש. כאן אנחנו בעצם מגיעים לסיבה בגינה הפכו חברות הליסינג לשחקן משמעותי כל כך בעולם הרכב הישראלי במהלך העשורים האחרונים – אנשים רבים הבינו כי העסקאות שמציעות חברות הליסינג הן עסקאות משתלמות ביותר, לרוב הרבה יותר מאשר רכישה של רכב חדש או משומש באדם פרטי.

במסגרת חוזה ליסינג יש אפשרות לקבל רכב חדש ובמצב טוב, לשלם עליו תשלום חודשי קבוע (למשל, כאילו אנחנו שוכרים את הרכב על בסיס חודשי) במשך תקופה של בדרך כלל 36 חודשים ובסוף התקופה להחליט אם  להחזיר את הרכב לחברת הליסינג ולהחליפו באחר או  לשלם את היתרה ולהשאיר את הרכב אצלך. מבחינתם של רבים, מדובר בעסקה משתלמת לא פחות מאשר זו של רכישת רכב חדש או משומש מהשוק הפרטי גם מהסיבה שקיימת אפשרות של טרייד אין המקלה במידה רבה במקרים בהם רוצים למכור את הרכב הישן.

בין אם מדובר בעסקת ליסינג רגילה ובין אם באלטרנטיבות אחרות, עסקאות משתלמות לרכישה של רכב זמינות וקיימות כיום בארץ בהמוניהם. רק צריך לבצע מעט מחקר שוק ולפתוח את העיניים…

המאמר באדיבות גלי ליסינג המציעה מגוון פתרונות בתחום הרכב.

צילום: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf