קידום אתרים אורגני לשנת 2021 – האם האתר שלך מוכן?

קידום אתרים אורגני לשנת 2021 – האם האתר שלך מוכן?

קידום אתרים אורגני הוא אחת מאסטרטגיות השיווק הטובות ביותר להגדלת התנועה באתר. העובדה שלא מעט גולשים נוטים לדלג על תוצאות ממומנות (פרסום מודעה בתשלום במנוע החיפוש) מעידים לא אחת על כוחן של תוצאות "טבעיות". תוצאה "טבעית" היא לרוב תוצאה של פעולת קידום אתרים אורגני שמופיעה בדף התוצאות לא סימון המילה "מודעה".

לפני שנמשיך, נענה על השאלה, מהו קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים הוא אוסף של פעולות שנועדו להתאים את האתר לחיפושים השונים של הגולשים בגוגל וכן התאמת האתר למנועי החיפוש. גולשים לרוב נוטים להתמקד בתוצאות העמוד הראשון, כאשר גם שם למיקום בעמוד ולנראות בעמוד, יש השפעה על הסיכוי שגולש ילחץ על תוצאה מסויימת.

גוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש המוביל ביותר ו 90% אחוז מהחיפושים ברשת מתחילים ממנו. לכן אם יש לכם אתר שלא עבר אופטימיזציה למנוע החיפוש, אתם לגמרי לא משתתפים במשחק, זה אומר שהעסק שלכם מאבד נתח שוק הולך וגדל של צרכנים.

הקידום האורגני עבר לא מעט שינויים ונכון לומר כי קידום אתרים אורגני בגוגל לפני כעשור היה שונה וקל יותר מקידום אתרים כיום זאת לאור התפתחות הטכנולוגית והשיפורים במנועי חיפוש ובראשם גוגל. מקדמי אתרים מקצועיים, שדואגים להתפתח, לנתח היטב את השינויים בהרגלי החיפוש של הגולשים מחד ואופטימיזציה של האתר למנוע החיפוש מאידך עשויים להניב תוצאות מרשימות בגידול הכניסות האורגניות לאתר וחשוב מכך המרות איכותיות בהתאם ליעדי השיווק העסקיים.

אז במה מתמקד קידום אתרים אורגני לשנת 2021?

הרשימה ארוכה כיוון שקידום אתרים חולש על מאות פרמטרים וכדי לפשט ריכזנו את הנושאים העיקריים שהמקדם שלכם צריך לבצע כדי שהאתר שלכם יתקדם בגוגל ויכניס יותר לקוחות פוטנציאליים.

התאמה למובייל – אחד השינויים המשמעותיים ביותר בהרגלי הגלישה שלנו, הוא השימוש בנייד. המגמה היום ברורה מאוד לטובת המובייל וגולשים מחפשים אחר שירותים או מוצרים במנוע החיפוש של הנייד. המגמה הזו הובילה את גוגל לפני כעשור לפתח רובוט ייעודי שסורק את האתרים בהתאמה לטלפונים הניידים. המקדם שלכם צריך לוודא שכל העמודים באתר מותאמים לגרסת הנייד.

קידום אתרים קלאסי – הבסיס של קידום עמודי נחיתה מתחיל בכך של כל דף נחיתה צריך לעבור אופטימיזציה ראשונית של תגיות, התגיות אלו כותרות בעמוד שמספרות למנוע החיפוש ולגולש במה העמוד העוסק. גם כאם ניתן לומר שנדרשת הבנה טובה לייצר כותרות שיענו על מילת המפתח שהעמוד מתמקד בו ושהוכתרת הראשית שהגולש רואה בתוצאת החיפוש תגרום לו ללחוץ עליה.

בתוך העמוד עצמו יש לבצע התאמות בהתאם לסוג הדף, האם מדובר בדף תוכן או במוצרים. אם מדובר בעמוד תוכן יש חשיבות למבנה שלו. אם מדובר בעמוד מוצרים יש חשיבות לאיכות התמונות, תגיות התמונה, לתיאור המוצר ולאופן שבו נגיש וקל לגולש לרכוש באתר.

תוכן עשיר – אחד הפרמטרים שגוגל מחליט איזה אתר יופיע עבור איזו שאילתה הוא מידת הרלוונטיות של התוכן לשאילתה של הגולש. כאן המשחק חייב להיות דיוק של קליעה למטרה. תוכן עשיר ואיכותי שעונה בדיוק למה שהגולש חיפש יעלו את הסיכוי להופיע במנוע החיפוש. בנוסף באתרי מסחר מגוון עשיר יכול לסייע גם. כמו כן כאשר האתר מגיש דרך עמודי הנחיתה או אזור המאמרים תכנים שגולשים מביעים בהם עניין יסייעו לחיזוק מערך התוכן והקידום של האתר.

כוונת גולש – איך גולשים מחפשים, מה הם מצפים לקבל עבור שאילתה מסוימת ניתן ללמוד באמצעות מחקר מתחרים ודף התוצאות של עצמו. כאן נדרש מהמקדם עבודת מחקר עבור כל ביטוי שבחרתם לקדם. אלו גם ישפיעו על אסטרטגיית הקידום שלו.

חווית גולש – כמה מהר האתר נטען ? כמה מהר עולה התוכן העיקרי של העמוד ? כמה מהר גולשים מצליחים לייצר אינטראקציה עם העמוד. האם גודל הפונט מתאים לקריאה נוחה ? האם הגלישה בעמוד נוחה? האם גולשים נוטשים מהר את העמוד לפני שנטען ?כל אלו שאלו שאלות  שעומדות כחלק מהמדדים כפי שגוגל בוחנים אותם ומדרגים אותם.

שיפור זמנים של טעינת האתר ובעיקר האינטראקציה של הגולשים בעמוד משפיעים על דירוג העמוד.

אתרים סמכותיים – נחלק לשניים,  שקיפות ומי עומד מאחורי התוכן או האתר.
מבחינת שקיפות האתר צריך לענות על השאלות הבאות. האם ישנה מדיניות פרטיות? תקנון לאתר? מדיניות ביטולים ומשלוחים ? האם לאתר תעודת אבטחה והאם הקניה מאובטחת?

האם יש שירות לקוחות, טלפון ואפשרות ליצור באופן פשוט וידידותי וכמובן מי מגיש את התוכן באתר האם אלו אנשי מקצוע? אם כן צריך להבליט זאת.
המקדם שלכם צריך לאפיין ולבחון שהאתר שלכם עומד בכל המדדים האלו.

לסיכום קידום אתרים מקצועי יכול לעשות שינוי משמעותי בדירוג האתר ובנראות התוצאות של האתר שלכם בתוצאות החיפוש, לעיתים נדרש להשקיע ולבצע פיתוחים שונים באתר על מנת להתאים אותו למנוע החיפוש בשנת 2021 אך אין ספק שזו השקעה משתלמת כאשר ברור לנו שכולנו היום כמעט ללא הבדל גיל נמצאים בגוגל.

צילום: unsplash

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf