קוסמטיקה אורגנית: הטרנד הגובר של מוצרי הטיפוח הטבעיים

קוסמטיקה אורגנית: הטרנד הגובר של מוצרי הטיפוח הטבעיים

כל מי שמתעניינת במידת מה בתחום מוצרי הטיפוח, מכירה היטב את הטרנד של מוצרים טבעיים. בתוך כך, בשנים האחרונות נכנסה אל תוך עולם מוצרי הטיפוח הטבעיים המגמה של קוסמטיקה אורגנית, ובה יעסוק המאמר הבא.

טרנד שמשתלב במגמה הטבעית

בעשורים הקודמים, כל העוסקים בעולם מוצרי הטיפוח התלהבו מהיכולת הבלתי נדלית כמעט לייצר תכשירים התורמים לקבלת עור שנראה יותר צעיר, מבריק, גמיש וחי. יחד עם זאת, עם הזמן התברר שחלק מהחומרים שנמצאים בתכשירים המלאכותיים, כלומר אלו המבוססים על סינתזה במעבדה, עלולים דווקא להזיק לבריאות באופנים שונים.

אל ההבנה הזו הצטרפה האופנה, המבורכת יש לומר, של העדפת מוצרים טבעיים בכל תחומי החיים. כיום יותר ויותר גברים ונשים מעדיפים לשים דגש על מזון פחות מעובד, ביגוד כמה שיותר טבעי, צעצועי ילדים העשויים מעץ, וכן הלאה. בתוך כך גברה ההבנה שאפילו מה שנקרא 'טבעי' עשוי להכיל חומרים שאינם טובים לבריאות, ומכאן צמחה העדפה לעולם האורגני. אין פלא איפה שהמגמה הגיעה עד מהרה גם לעולם מוצרי הטיפוח בדמות קוסמטיקה אורגנית .

אז מה זה בעצם קוסמטיקה אורגנית

כאשר מדברים על קוסמטיקה אורגנית מתכוונים תחילה לכך שהחומרים של המוצרים הטבעיים, מגיעים מצמחים שגודלו בתנאים מחמירים. למעשה, כל מוצר המבוסס על מרכיבים טבעיים בלבד הוא 'טבעי', אבל אין זה אומר שלא משתמשים במהלך גידולו בדשנים כימיים ובריסוסים, שבהחלט עלולים להיוותר בתוך הצמח ומכאן גם שבתוך המוצר. לעומת זאת, מי שמצהיר על עצמו כמגדל אורגני צריך לעמוד בפיקוח הרבה יותר מחמיר. אמנם,  התקנות כן מתירות להשתמש בחומרים שונים לדישון וכנגד מזיקים, אך הדגש הוא על חומרים ביולוגיים. ובכל מקרה, רמת החומרים שאינם בריאים הינה נמוכה משמעותית.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם בתוך מוצר אורגני קיימים חומרים משמרים, המקנים לו חיי מדף ארוכים יותר וזמן ששימוש ממושך יותר. לכן, במוצרים רבים אי אפשר לומר שהם אורגניים לחלוטין, אלא מבוססים על צמחים שגודלו בשיטה האורגנית. הדבר מחייב כל אחד ואחת המעוניין במענה אורגני, לקרוא היטב את התווית שעל המוצר ולהבין את משמעותה.

ולבסוף, ראוי לציין שגידול אורגני של צמחים עולה יותר, דווקא מכיוון שאי אפשר להשתמש בחומרים חזקים ומאוד יעילים. כלומר, התוצרת של המגדל קטנה יותר, בעוד המאמצים שלו נשארו אותו דבר, והתוצאה היא שעליו למכור יותר ביוקר. לכן, גם מוצרי קוסמטיקה אורגנית נוטים להיות יקרים יותר, וזהו שיקול שכל אחד ואחת יעשו לעצמם.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf