פשטידת טונה קלה ומהירה להכנה

פשטידת טונה קלה ומהירה להכנה

אוהבים טונה? אי אפשר שלא, כולם מתחברים לטעמו של הדג הטעים, אפילו ילדים ו"סרבני דגים" מקצועיים. אז אם מתחשק לכם משהו טעים, שקל להכין, הפעם יש לנו הצעה ליופי של מתכון, שכל אחד יכול להכין ובקלות, פשטידת טונה מאוד מהירה ומאוד קלה להכנה. נכון, בתוכניות הבישול הנוצצות בטלוויזיה אפשר לראות את מיטב השפים והמתלמדים אופים וקוצצים ומכינים מנות גורמה. אבל בבית, ביום יום, למי יש את הכוח או את הזמן להסתבך עם אין סוף חומרי גלם. מצד שני, אנו רוצים להפתיע עם מנה שכמה שהיא קלה, ככה היא גם טעימה ואפילו נראית מושקעת. הפלוס הנוסף, אין צורך לשוטט שעות בשווקים ולחפש מצרכים מיוחדים. סביר מאוד להניח שאת כל מה שתצטרכו תמצאו אצלם כרגע, במזווה הביתי.

מכינים את הבסיס של הפשטידה

השלב הראשון הוא הכנת ה"גוף" של הפשטידה. מכיוון שאנחנו אוהבים מאוד את השילוב של בצל מטוגן ופטריות טריות, זה מה שישמש אותנו בתור הבסיס, לצד הטונה כמובן. אז פשוט לוקחים שני בצלים וקוצצים אותו דק. לוקחים פטריות טריות, שהן יכולות להיות מסוג שמפיניון או פטריות גדולות יותר. את הפטריות שוטפים היטב, מנקים וקוצצים. כעת מטגנים את הכל ביחד במחבת עם מעט שמן. הטיגון – עד שהפטריות רכות והבצל מזהיב.

במידה ואם פחות מתחברים לטעם של הפטריות או שאין לכם כאלה בבית, אין שום בעיה להחליף אותן בירקות אחרים שטיגון עושה להם טוב. לדוגמא, פשטידת טונה מהירת הכנה הולכת נהדר גם עם פלפל אדום או צהוב שקוצצים ומטגנים. אפשר להשתמש בחציל מטוגן או כל ירק קלוי שאתם אוהבים בבית. אחרי שהבסיס של הפשטידה מוכן נתחיל לשים בקערה את כל יתר המרכיבים שיוצרים את המנה הכל כך טעימה, ריחנית ומפתה.

פשוט מכניסים לקערה ומערבבים

הדבר היפה בפשטידה שבתוך כמה רגעים אפשר פשוט לסיים ולהכניס לתנור. בתנור החם הכל נמצא כחצי שעה עד שלושת רבעי שעה. כשהפשיטה מזהיבה, זה הרגע לכבות את התנור. אך לפני שנגיע לשם, זה כל מה שתוסיפו לבצל המטוגן, לפטריות, לגמבה הקלויה או כל ירק אחר שאתם מעדיפים:

סננו טונה (שתי קופסאות) ומעכו אותה במזלג. הוסיפו לקערה קמח וביצים, מלח ופלפל. במידה ואתם מעדיפים פשיטה חלבית, הכניסו פנימה מבחר גבינות לפי הטעם. ניתן להוסיף גבינה צהובה מגורדת או גבינה לבנה. אפשר להוסיף קוטג', שמנת חמוצה או גבינת שמנת. אין שום בעיה לשלב בין גבינות רכות לקשות, משום שהחימום הופך את הכל למרקם אחיד, זהוב וטעים. קבלו כמה טיפים נוספים:

  • כדאי מאוד להוסיף עשבי תיבול לפשטידה. בזיליקום, עירית קצוצה, כל מה שיש לכם בבית.
  • אפשר להוסיף שום כתוש או שום טחון יבש, לחובבי הטעם.
  • אם מתחשק לכם פטריות ואין לכם פטריות טריות, תוכלו להשתמש בקופסת שימורים (לא לשכוח לסנן את הנוזלים).
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf