פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

אם אתם מתמודדים מחלה או התמודדות בריאותית ולמרות זאת אתם ממשיכים לעבוד ולפרנס את עצמכם, סביר להניח שאתם זכאים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה עקב מחלה מאפשר לנכים רבים לצלוח את ניהול התקציב בכבוד ולהנות מיגיע כפיהם מבלי להפריש מס על הכנסותיהם. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי שתכירו בדרך לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

כל אזרח ישראלי המתמודד עם אחוזי נכות גבוהים ולמרות זאת הוא מצליח להמשיך לעבוד, זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה. לא כולם יודעים זאת ואנשים רבים לא מודעים לזכויותיהם וכך הם ממשיכים לשלם מחיר יקר למרות שהם יכולים לקבל בקלות פטור מתשלום המס. חבל.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

כדי לקבל פטור ממס הכנסה צריך להיות בעלי  אחוזי נכות מספיק גבוהים של מעל 89.1% בתנאי שתקופת הנכות ניתנה לתקופה של מעל 185 יום.

יחד עם זאת, ישנה רשימת מחלות המזכות את המתמודדים עימן בקבלת פטור ממס הכנסה. מרבית המחלות ברשימה הןן מחלות קשות שמזכות באחוזי נכות גבוהים מעצם היותם. מחלת הסרטן לדוגמא תזכה את החולים בה באופן אוטומטי בקבלת אישור פטור ממס הכנסה באופן אוטומטי לשנה הראשונה. לאחר מכן יהיה עליהם לחדש את האישור והוא יתחדש לצמיתות.

למה פטור ממס הכנסה לנכים הוא משתלם?

אם אתם מכניסים משכורות של 10,000 ₪, תצטרכו להפריש כל חודש מס הכנסה בגובה של 503 ₪. מדובר בסכום לא קטן. אם תכפילו אותו ב-12 חודשי השנה, תקבלו סכום של מעל 6,000 ₪. לא הייתם רוצים לוותר על 6,000 ₪! חשוב לציין כי ניתן לקבל את הפטור גם על 6 השנים האחרונות. כך שניתן לקבל סכום של עשרות אלפי שקלים מרשות המיסים. אל תוותרו על זכויות המגיעות לכם. בשביל הזכויות יסייעו לכם לממש את זכויותיכם.

תהליך הגשת בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה לנכה

כדי לקבל פטור ממס הכנסה תצטרכו להיות בעלי אחוזי נכות מוכרים מטעם הביטוח הלאומי. אם אין לכם עדיין אחוזי נכות מספיק גבוהים לצורך קבלת הפטור, תצטרכו לפנות לוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי שהיא תכריע על זכאותכם לקבלת פטור. בשלב הראשוני יהיה עליכם לאסוף את כל התיעוד הרפואי הקיים בגין ההתמודדות הרפואית שלכם. לאחר מכן תפנו לחברה מקצועית כמו בשביל הזכויות העוסקת בסיוע במימוש זכויות רפואיות. כך מומחים מקצועיים יבדקו את הנתונים ויעריכו את הסיכויים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. לאחר מכן המומחים יגישו עבורכם את כל הטפסים הנדרשים, אתם תזומנו לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. לפני הוועדה תקבלו הכוונה ממומחים לקראת הפגישה. כך בקלות תוכלו לקבל את המגיע לכם ללא לחץ מיותר. אל תוותרו על זכויות המגיעות לכם בצדק.

 

תמונה: pixabay

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf