עמדת טעינה לרכב חשמלי: התשתיות הציבוריות החדשות שמשפיעות על תחום התחבורה הירוקה

עמדת טעינה לרכב חשמלי: התשתיות הציבוריות החדשות שמשפיעות על תחום התחבורה הירוקה

מדי שנה גדל מספר הרכבים החשמליים בישראל, וכולם צופים כי המגמה רק תמשיך ותתעצם. למעשה, הצפי הוא שבעוד פחות מחמש שנים כמחצית מהרכבים החדשים הנמכרים בישראל יהיו חשמליים. בד בבד עם עליית המספרים, גדל הצורך בעמדות טעינה לרכבים החשמליים בבתים הפרטיים, בבניינים משותפים, בבנייני משרדים וגם במקומות ציבוריים. בשורות הבאות נרחיב לגבי התשתיות הציבוריות החדשות, הקורמות עור וגידים במהירות.

השינוי וההזדמנות בעמדות טעינה חשמליות ציבוריות

כאשר מדברים על עמדת טעינה לרכב חשמלי מתייחסים כאמור למספר סוגים ואפשרויות, החל בעמדות הביתיות החלשות והאיטיות יחסית, ועד לעמדות של טעינה סופר מהירה שנמצאות באזורים ציבוריים. אזורים אלו כוללים למשל את תחנות הדלק, חניונים בתשלום, נקודות חניה ברחוב וכדומה. מי שאמון על הקמת ותפעול התחנות הינו חברות המתמחות בתשתיות אנרגיה, ובפרט בכל הקשור לחשמל ולטעינה חשמלית.

למעשה, יש חברות שכבר מפעילות כיום רשתות ציבוריות המונות מאות עמדות הפזורות ברחבי הארץ, והן מציעות חבילות שונות. לדוגמא, החברות יכולות להציע מנויים וחבילות לאנשים פרטיים ולעסקים, מה שמאפשר לטעון ציי רכבים בעלות משתלמת מבחינת העסק, וכמובן גם רווחית לחברה. המשמעות היא, שכמות העמדות צפויה לעלות באופן משמעותי, ויש לכך הצדקה רבה מבחינת הביקוש שרק ילך ויגדל.

נקודה שחשוב לשים לב אליה, היא ההזדמנות העסקית הטמונה בשוק הצומח. החברות המקימות את עמדות הטעינה גם מציעות אפליקציה שעליה מסומנים המיקומים של כל העמדות. מבחינת בעל נדל"ן מסחרי, המשמעות היא שהקמת עמדת טעינה בתחומו, שמה אותו על המפה לעיני אלפים רבים של בעלי מכוניות חשמליות. יש לציין כי לרוב מדובר באנשים בעלי כוח קנייה משמעותי וממעמד סוציו-אקונומי גבוה. כלומר, בעל עסק או נדל"ן מסחרי המשתף פעולה עם חברת התשתית ומקים תחנת טעינה בתחומו, זוכה לחשיפה גדולה של לקוחות מבוססים.

יש לציין כי בעל העסק גם מרוויח סכום מסוים מהטעינות עצמן, בהתאם לתנאים המשתנים. עם זאת, עיקר ההכנסות מגיע מהלקוחות המגיעים לעמדה וצריכים להמתין כעשרים או שלושים דקות במקום, ובזמן זה הם תרים את העסקים הסמוכים שנהנים מהגברת תנועת הלקוחות. לכן, בשורה התחתונה, לבעלי עסקים ושטחי נדל"ן מסחרי כדאי להכיר את האפשרות, ונצל את ההזדמנות להציע את מה שמתחרים עדיין לא השכילו לעשות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf