עורך דין פינוי בינוי

עורך דין פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי הינו תכנית להתחדשות עירונית המהווה הזדמנות לבעלי דירות ישנות לקבל תחתן אחרות חדשות באותו אזור מגורים. תהליך ההתחדשות העירונית הינו מורכב ומתחיל ברגע בו מכריזה הרשות העירונית על שכונה ישנה כמתאימה לפרויקט. הכוונה היא לפנות את הדיירים הקיימים למצוא להם דירות חלופיות שכורות, להרוס את כל השכונה ולבנות אחרת מודרנית עם תשתיות חדשות. כל בעל דירה ייכנס בתום התהליך לדירה חדשה שהוקצתה לו. לרוב, היא תהיה מרווחת יותר ובבנין רב קומות.

כל התהליך נעשה לאחר שנחתמים הסכמים בין הצדדים, קרי: החברה הבונה שזכתה במכרז מטעם העירייה וכל דייר בנפרד. עורך דין פינוי בינוי יכול לייעץ לכל דייר בעת המשא ומתן ובעת הכנת ההסכם. הוא מתמחה בתחומי בינוי ונכסים ויכול לסייע בנושאי מיסוי, בהתנהלות מול הרשויות והחברה הבונה את הפרויקט. במידת הצורך, גם מול מנהל מקרקעי ישראל. הוא יכול לבדוק את כל התכנון, את הבטוחות הניתנות ואת השעבודים לבנקים. בנוסף, הוא יכול לוודא כי הנכס החדש נרשם כהלכה בטאבו ועוד.

כל בעל בית נשאל אם הוא רוצה להשתתף בפרויקט. כל עוד כולם או הרוב מתנגד אזי הפרויקט אינו יכול לצאת לדרך. במידה ושני שליש מסכימים אזי כל מי שמסרב מסיבות לא ענייניות וגורם לעיכוב הפרויקט יכול להיתבע על הנזקים הנגרמים. כך, שכל הנושא הינו מורכב מאוד. עורך דין פינוי בינוי יכול לייעץ בכל המצבים הרגישים הללו ובאחרים נוספים, וזאת, על מנת שלקוחו יידע להתנהל היטב ויוכל למצות את מלוא זכויותיו. במידה והכול הולך על פי התכנון אזי, סביר להניח כי הוא רק ירוויח מהשתתפות פרויקט.

הרווח המגיע הינו בשל הדירה החדשה הגדולה יותר אבל גם בגלל מבני ציבור ואחרים, גני שעשועים, פארקים, ריאות ירוקות ועוד המוקמים בשכונה, כך, שאיכות החיים משודרגת. במהלך העבודות זכאי הדייר לקבל דירת מגורים חילופית מושכרת אשר עלותה מוטלת על היזם. בכל פרויקט מורכב כזה עלולות לצוץ בעיות שונות, עיכובי זמן, דחיות באספקת הדירות ועוד. עורך דין פינוי בינוי ייצג כל לקוח במצבים אלו ובאחרים נוספים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf