עוף: כל מה שצריך לדעת על מקורות המזון, הטבעיות והבריאות

עוף: כל מה שצריך לדעת על מקורות המזון, הטבעיות והבריאות

אין ספק שעוף הוא ממנות הבשר היותר פופולאריות מטבח הישראלי, בו עושים שימוש על בסיס יומיומי. יחד עם זאת, בכדי לזכות במנות באמת מזינות ובריאות יש חשיבות רבה למקור ואיכות העוף שקונים.

עדיפות לעוף שגודל בלי אנטיביוטיקה

הפרמטר העיקרי המבטיח קבלת מנת עוף איכותית הינה בחירת בעוף שיש מאחוריו יצרנית מוכרת ומוערכת, שמבוסס על עופות שגודלו ללא אנטיביוטיקה. חשוב להבין כי צריכת אנטיביוטיקה שלא לצורך בתכיפות גבוהה מידי, גם דרך מוצרי מזון, מקטינה את האפקטיביות של האנטיביוטיקה ומעלה את רמת העמידות של חיידקיים מולה. בנוסף, בכדי לגדל עופות בריאים ללא אנטיביוטיקה יש צורך לגדלם בתנאים מפוקחים מיטיבים, עם תזונה איכותית מהצומח מועשרת בתוספי מזון, והגדלת שטח המחייה של העופות. תנאים אלו מונעים מהעופות לחלות ומקטינים את הצורך לספק להם אנטיביוטיקה, מה שמבטיח קבלת בשר עוף יותר איכותי ויותר בריא.

בחירת נכונה של עוף בסופר

מלבד בחירה בעוף שגודל ללא אנטיביוטיקה בתנאים מיטיבים, כצרכנים ישנם עוד מספר פרמטרים שיכולים להעיד על איכות העוף שאתם קונים מהמקרר בסופר. בתור התחלה חשוב לקנות רק עוף שארוז היטב באופן שאינו בא במגע עם ידי העובדים והלקוחות, שאינו פתוח לאוויר ומושפע מזיהומים שיש בו.

כמן כן, יש לבחור בעוף ארוז שאינו מגיר נוזלים, מה שמעיד לרוב על מוצר שאינו טרי ועל עוף קפוא שנמצא בהליכי הפשרה. גם חוש הריח יוכל לומר לכם אם מדובר בעוף טרי, ואם למוצר יש ריח לא טוב ככול הנראה הוא מקולקל, כנראה עקב שרשרת אספקה ואחסון לקויים. וכפי שכבר נאמר, חשוב לקנות עוף שיש מאחוריו יצרנית מוכרת ומומלצת, עם אריזה שמפורט עליה תאריך ייצור, תנאי גידול, תאריך תפוגה, ערכי תזונה וכו'.

האיכויות של בנתחי עוף

אחרי שבחרתם בנתחי עוף איכותיים טריים, עומד בפניכם מזון בעל ערכי תזונה משמעותיים.  עוף הינו בשר דל שומן ועשיר בחלבונים, המסייע בתחושת שובע לאורך זמן, ולכן הוא מעולה לתפריט דיאטה ולמניעת השמנה. מצד שני, בשר עוף מספק לספורטאים את החלבונים הנחוצים להם, עם שמירה על מסת שרירי המתקבלת מצריכת חלבונים. מסת השריר חיונית גם לאנשים מבוגרים ומסייעת בשמירה על בריאותם.

כמו כן, בשר עוף, בייחוד בתוך מרק, מסייע בחיזוק מערכת החיסון ובמניעת והתמודדות עם מחלות חורף, תוך הפחתה של דלקות, של ליחה ושל כאבי גרון. צריכה קבועה של עוף גם תורמת לבריאות הלב בהיותו בשר עם כמות מועטה של שומן רווי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf