עובד שכיר או עצמאי

עובד שכיר או עצמאי

עובד שכיר

בשלבים שונים של החיים, אנשים בוגרים נמצאים בהתלבטות עם עצמם ועם סביבתם לגבי צורת העבודה הנכונה בשבילם, האם להיות עובד שכיר או עצמאי. לשאלה חשובה ומהותית זו יש הרבה מאד היבטים ולכן הדרך הנכונה היא להכין רשימה של היתרונות ושל החסרונות לכל אחת מהאופציות ובהתאם לכך לקבל החלטות. חשוב גם להתייעץ עם גורמים שאפשר לסמוך עליהם שיעניקו הכוונה וקו חשיבה נכון, כמו אנשי עסקים מצד אחד ומנהלים בכירים שהם שכירים, מצד שני.

העבודה כשכיר במקום עבודה מסודר, מעניקה שקט נפשי לכל עובד שכיר. כאשר הוא מתקבל לעבודה הוא חותם על הסכם אישי שבו מופיעים כל התנאים המגיעים לו, כמו שכר העבודה, כמה ימי חופשה, בונוסים, פיצויים לעובד שפוטר על פי סעיף 14 להסכם, דמי הבראה, תשלומים עבור קרן הפנסיה ועוד. לאור כל המעטפת הזו, העובד יבצע את המוטל עליו על הצד הטוב ביותר וייהנה מהעובדה שיש שכר קבוע פחות או יותר שמועבר בכל תחילת חודש לחשבון הבנק שלו.

יציבות פיננסית של עובד שכיר

העובדה שיש סכום ידוע מראש של ההכנסה החודשית לעובד שכיר, מאפשרת לו לקבל החלטות פיננסיות לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. כך הוא יכול לדוגמה להתחייב על תשלומי משכנתא לאחר שהוא מבצע תחשיב כלכלי של סך ההכנסות המשפחתיות של שני בני הזוג, מהו הנתח שישולם עבור המשכנתא בכל חודש ומהו הסכום שיישאר להוצאות השוטפות וזאת ללא לקיחת סיכונים מיותרים.

בחירה של פתיחת עסק כעצמאי

לעומת זאת יש אנשים אחרים שבוער בעצמותיהם להיות עצמאי ולא עובד שכיר. במקרים רבים זה נובע מהעובדה שסביבם יש הרבה מאד עצמאיים, בני משפחה וחברים. לכן הם שומעים כל הזמן סיפורים על ההתנהלות העסקית והדבר קוסם להם. חשוב שהם יידעו את כל מכלול ההחלטות שאמור לקבל כל אדם עצמאי כיוון שמדובר ברבדים רבים של עשייה. הפן הראשון הוא העיסוק עצמו כמו לדוגמה עסק של ייבוא ויצוא, מחשבים, עבודות אלומיניום ועוד.

הפן השני הוא כל המעטפת החשובה שמניעה את העסק קדימה ושומרת על היציבות שלו. נושאים כמו כספים, לוגיסטיקה, שיווק, מכירות, ניהול עובדים ועוד.

השכר של העצמאים

להבדיל מהיציבות של השכירים, העצמאים אינם מושכים שכר קבוע בכל חודש אלא מדובר בשכר שהוא נגזרת של הפעילות העסקית שהתקיימה בחודש החולף. לעיתים יש חודשים עם הכנסות גבוהות ולכן השכר הוא גבוה ולעיתים יש חודשים שבהם אין הרבה פעילות עקב סיבות שונות כמו עונתיות, בעיה במוצר, שיטת שיווק לא מתאימה ועוד.

לכן לעצמאים ובמיוחד לאלו שנמצאים בתחילת הדרך, אין יציבות פיננסית. עם זאת לאחר תקופה של הרצת העסק יש לרבים מהם מסגרת משוערת של ההכנסות החודשיות שהן קבועות כמו אלו שמתקבלות מלקוחות בריטיינר וכך גם הם יכולים לקבל התחייבויות כספיות כמו משכנתא.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf