סקי במדבר בדובאי – חוויה בלתי נשכחת

סקי במדבר בדובאי – חוויה בלתי נשכחת

כשאנחנו שומעים את המילה "סקי", בדרך כלל האסוציאציה הראשונה היא פסגת הר מושלגת אי שם בצרפת, איטליה או אוסטריה. עוד אופציה נפוצה לצד האלפים היא ההרים הגבוהים בבולגריה, רומניה או צ'כיה, ובכל מקרה מן הסתם רובנו מתקשים לדמיין את עצמנו גולשים במקום שהטמפרטורה הממוצעת בו היא 49 מעלות בקיץ ו-25-30 מעלות בחורף.

ובכל זאת, לאורך כל ימות השנה לא מעט בני אדם פוקדים את Ski Dubai – ונהנים מחוויה ייחודית ובלתי נשכחת.

אתר סקי בלב קניון

בדובאי – אחת משבע האמירויות ששוכנות לחופי המפרץ הפרסי, וגם שמה של עיר הבירה של האמירות – אוהבים לעשות הכל בגדול. בין השאר נמצאים בעיר הזו המגדל הגבוה ביותר עלי אדמות, הקניון השני בעולם מבחינת הגודל וגם פרויקט איים מלאכותיים מרשים במיוחד.

כשהמשאבים הכספיים הם אינסופיים כמעט (אגב, הנפט והגז הטבעי אחראים כיום לבסך הכל 6% מהכנסות המדינה. מסחר ותיירות הם הענפים הכלכליים המובילים במאה ה-21) אפשר לממש כל יוזמה שהיא, כולל סקי בלב המדבר. בהתאם הוקם בשנת 2005 Ski Dubai, אתר סקי מלאכותי שנמצא בתוך קניון (קניון האמירויות) וכולל "הר" בגובה של לא פחות מ-85 מ', 5 מסלולי גלישה (כולל אחד באורך 500 מ' ועוד אחד שמוגדר "שחור", כלומר מאתגר במיוחד), מעלית שמעבירה את המבלים במקום אל ראש ה"הר" וגם פארק בשטח של 3,000 מ"ר ובו שפע אטרקציות ומשחקים. כמו כן מתקיימים במקום שיעורי גלישה ושיעורי סנובורד.

המערכת המשוכללת במיוחד שמאפשרת גלישה בלב המדבר שומרת על טמפרטורה קבועה של מינוס מעלה אחת בשעות היום, ומינוס 6 מעלות בשעות הערב בזמן שהשלג במקום מיוצר לטובת הגולשים של היום הבא.

שעות הפתיחה של האתר הן 10:00-23:00 בימים ראשון עד רביעי, 10:00 עד חצות בימי חמישי והחל מ-9 בבוקר ועד 23:00 בשישי ושבת. עוד כדאי לדעת כי בעלי סקי דובאי מצהירים שבזכות התכנון החכם של המקום צריכת האנרגיה בו נמוכה להפליא, כמו בבית מלון בגודל בינוני.

האם גם הישראלים יכולים ליהנות מסקי בדובאי?

כן. למרות שאין עדיין יחסים רשמיים בין ישראל לבין מדינות המפרץ, ובהן דובאי, השינויים המשמעותיים באזור הביאו לכך שישראלים בעלי דרכון זר – ונכון ל-2019 ישנם כמיליון ישראלים עם דרכונים שונים – יכולים להיכנס לאמירות המטופחת והמרתקת.

עוד כדאי לדעת שבאוקטובר 2020 תיפתח בדובאי תערוכת ענק עולמית, אקספו 2020. ישראל צפויה לקחת חלק באירוע המדובר, וככל הנראה גם ישראלים שאין להם דרכון זר יוכלו לנחות בשדה התעופה הבינלאומי של העיר וליהנות מכל מה שהיא מציעה, כולל כאמור סקי בלב המדבר הלוהט – כשהציפייה היא שגם אחרי סיום התערוכה שנמשכת חצי שנה ניתן יהיה לבקר במדינה המרשימה וגם לגלוש כאילו אנחנו באלפים.

כתבה בשיתוף פורטל דובאי ישראל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf