סקירת תהליך תכנון פרישה לפנסיה

סקירת תהליך תכנון פרישה לפנסיה

מבחינת אנשים רבים, תקופת הפרישה לפנסיה עתידה להתרחש רק בעוד עשרות שנים, אבל יש הרבה סיבות לחשוב על תוכנית הפרישה בשלב מוקדם בחיים. הנה כמה טיפים להפיק את המרב מתכנון הפנסיה שלכם.

משתלם להתחיל מוקדם

כשמתחילים תכנון פרישה לפנסיה בשלב מוקדם בחיים, ניתן להפיק את המרב מהכסף המושקע בתוכנית החיסכון, מכיוון שבגישה זו יהיה זמן רב יותר להרכיב תוכניות השקעות משתלמות. רוב הסיכויים הם שתרוויחו יותר כספים עם השנים, אבל קשה לנצח את סוגי התשואות המורכבות שרק הזמן יכול לתת לכם.

במיוחד מורכב להדביק את הפער אם יש לכם חסכונות פנסיה מועטים או חמור מכך, שאין לכם בכלל חסכונות לעתיד, כשאתם בגילאי ארבעים או חמישים.

שדרוג תוכניות החיסכון ממקומות העבודה

מעסיקים מחויבים על פי חוק להפריש חסכונות לפנסיה לעובדיהם, בשיעורים קבועים שמופרשים לתוכנית החסכון, בשיתוף עם סכומים מהמשכורות החודשיות שמופרשות על ידי העובדים. חשוב לוודא שאתם יודעים כמה זמן אתם מתכננים להישאר במקום העבודה שלכם, כדי להפיק את המרב מתוכנית החיסכון לפנסיה, ולזכור להעביר את התוכנית למקום העבודה הבא.

ברוב המקרים, מומלץ להוסיף על סכום ההשתתפות העצמית כדי להגדיל ככל הניתן את תוכנית החיסכון.

אל תחכו לתוכנית חברה

גם אם אתם עובדים במשרה חלקית בלבד, חשוב להקפיד על תוכנית חיסכון לפנסיה שכוללת סכום השתתפות אישית גבוה יותר מכפי שנקבע בתוכנית החברה.

גם עצמאים מחויבים להפריש כספים לתוכניות פנסיה, והאמת היא שההמלצה לעצמאים היא להפריש כמה שיותר כספים לתוכניות החיסכון, כדי ליהנות מתשואות רווחיות במיוחד בעתיד.

מציאת שיטות להגדלת החסכונות

שכר דירה, תשלומי רכב, הלוואות, עלויות מחיה ופנאי – רשימת ההוצאות הבלתי נגמרת תמיד מקשה לשים בצד מזומנים לעתיד. היופי בתוכניות פרישה רבות הוא שהכספים ממתינים לכם לשימוש עתידי, כשלא תוכלו, או לא תרצו, להמשיך לעבוד.

לכן חשוב להקפיד על הגדלת החסכונות ככל הניתן. אסטרטגיה פופולרית אחת כוללת הגדלת סכומי החיסכון בכל פעם שאתם מקבלים העלאה או בונוס. התוצאה הסופית? אין שינוי נטו בתלוש המשכורת שלכם, ויש לכם כספים נוספים שמופרשים לפנסיה.

הימנעות ממשיכות מוקדמות

בהמשך החיים עשויות להיות לכם הוצאות גדולות כמו תשלומי משכנתא ושכר לימוד באוניברסיטה, שעלולות לפתות אתכם למשוך או ללוות כסף מתוכנית הפרישה שלכם. חשוב לזכור שתשלמו קנסות משמעותיים על משיכות מוקדמות. אם אתם זקוקים למזומנים נזילים, ההמלצה היא להפחית את סכומי ההפרשה לתוכנית החיסכון לפנסיה, ואז להגדיל שוב את הסכומים מאוחר יותר.

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמר את תוכנית הפנסיה שלכם ולהפיק ממנה את מרב הרווחים היא להקפיד על חסכון גם למטרות חיים אחרות ולמצבי חירום. מומלץ להרכיב תכנון פרישה לפנסיה עם איש מקצוע פיננסי מומחה בתחום, שיסייע לכם לתכנן השקעות עתידיות נבונות ומשתלמות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf