סקירת מצב עסקים בעיר לאחר עידן הקורונה

סקירת מצב עסקים בעיר לאחר עידן הקורונה

תקופת הקורונה, היתה משבר שלא תיארנו ולא יכולנו לדמיין משום בחינה שהיא, בוודאי לא מבחינה עסקית. הרי לא היתה מגיפה כזו במשך קרוב למאה שנה, אשר השפיעה לא על אזור נקודתי ספציפי אלא כלל העולם, והיו לה השפעות רחבות וארוכות טווח, בכלכלה הבינלאומית ולא רק המקומית.

כשאנחנו מבקשים לסקור מצב עסקים בעיר אחרי עידן הקורונה, עלינו לעשות זאת מנקודת מבט של מנכ"לית או מנכ"ל עסק כזה או אחר, וכן מנקודת מבט כללית יותר. כלומר, מה אנחנו יכולים לראות, ללמוד, ולצפות לקראת העתיד.

צריך לציין, כל מנכ"ל או מנכ"לית ידעו לומר, גם אם אנחנו מתחילים לראות את הסוף, כלומר רוב הציבור מחוסן, ההגבלות בוטלו, והעולם חוזר לאט לאט לעצמו, עדיין אי אפשר להיות רגועים לגמרי. מאחר ומדובר במגיפה יוצאת דופן, איש לא יודע מה יקרה עוד שנה, האם החיסונים באמת יכולים להחזיק מעמד, וגרוע מכל, יש מדינות שעדיין מתמודדות עם הקורונה ואיש לא יודע מה תהיה ההשפעה של כך על שאר העולם, מבחינה אפידמיולוגית ובוודאי לא מבחינה כלכלית.

כיצד מנכ"לית או מנכ"ל רואים את המצב?

כאמור, יש מספר דרכים לראות את המצב הכלכלי בעיר ובכלל אחרי הקורונה. אחת הדרכים החשובות היא בעינייה של מנכ"לית או בעיניו של מנכ"ל בעסק כזה או אחר.

סביר להניח שהם רואים מול עיניים משבר אך עם הזדמנות, כמו שצריך לראות אותו. מצד  אחד, הרבה מאוד חוסר וודאות, הרבה מאוד קשיים בעבודה של העובדים בתוך העסק, קשיים בעבודה מול חברות אחרות, ספקים, וגורמים שונים שקשורים לתהליכי ייצור, שיווק וכדומה. ייתכן מאוד שהם מוצאים את עצמם מתמודדים עם קשיים מול לקוחות, אשר אינם ממהרים להוציא סכומים כמו בעבר.

מנגד, יש כאן הזדמנויות. למשל, אם העובדים הצליחו לעבוד מהבית במשך תקופת הקורונה, אולי ניתן להמשיך בכך לרווחתם ולחסכון בהוצאות העסק. כמו כן, אם יש קשיים בתהליכי ייצור ושיווק של מוצרים מסוימים, ייתכן וזה הזמן לחשוב על דברים וכיוונים חדשים, חסכוניים ואפקטיביים יותר.

במילים אחרות, הקורונה יצרה משבר משמעותי, אך עסק שידע לקרוא את המצב נכון, להציג כלים ורעיונות אפקטיביים, אז הוא בוודאי גם ידע להתמודד עם המצב שנוצר.

כיצד רואים את המצב בעיניים רגילות

כל מי שהסתובב ברחובות הערים, קניונים, מרכזי קניות וכדומה, לא יכול היה שלא לשים לב לשינוי שהתרחש במרחב הציבורי. יותר מבנים להשכרה, עסקים נסגרו, וייתכן שיש פחות לקוחות בגלל רצון להוציא פחות כסף. מצד שני, כמו שציינו, כל משבר הוא הזדמנות. הרבה מאוד בעלי עסקים נאלצו להתייעל, למשל עברו לשירות אונליין, ניתן ליהנות יותר משירותי משלוחים ועוד. מה שחשוב לזכור הוא שמדובר בתקופה זמנית ובעתיד הלא רחוק נכון לשגרה מלאה, כפי שהכרנו בעבר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf