ספק חשמל פרטי: כל מה שצריך לדעת

ספק חשמל פרטי: כל מה שצריך לדעת

לאורך השנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על המונח ספק חשמל פרטי. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בענף יחסית חדש בישראל, לא כולם מבינים בדיוק במה מדובר, ולא קולטים את השינוי הגדול במשק החשמל. בשורות הבאות נסביר מיהם בכלל ספקי החשמל הפרטיים, במה הם עוזרים לכם הצרכנים, וכיצד ניתן ליהנות מהיתרונות.

אז מהו ספק חשמל פרטי

ספק חשמל פרטי היא בעצם חברה, לרוב מוכרת היטב לציבור, למשל מתחומי התקשורת והאינטרנט, הגז והאנרגיה, מענף הבנייה וכדומה. חברה זו קיבלה אישור לרכוש חשמל מגוף ממשלתי, ולמכור אותו לצרכנים. במילים אחרות, אם עד היום אפשר היה לקנות את החשמל רק מחברת החשמל, הרי שכיום אפשר לעשות זאת מספקים שונים. הם אינם מייצרים בעצמם את החשמל וגם לא אחראיים על התשתיות שנותרו באחריותה המלאה של חברת החשמל, אבל הם יכולים למכור חשמל, ויותר בזול.

מה היתרונות של ספק חשמל פרטי

היתרון המרכזי של ספק חשמל פרטי טמון בתעריפי החשמל הנמוכים יותר. בעוד שחברת החשמל מוכרת חשמל בתעריפי מקסימום קבועים, הרי שהספקים הפרטיים מציעים הוזלות. למשל, הם מציעים הנחה קבועה על כל החשמל שאתם צורכים, או הנחה גבוהה ונמוכה יותר בהתאם לשעות הצריכה והעומס. כלומר, ההוזלה המשמעותית תהיה בשעות בהן צריכת החשמל במשק נמוכה, וההוזלה הפחות משמעותית בשעות צריכת שיא. הספקים מציעים מספר מסלולים של הנחות, המאפשרים לכל אחד לבחור במה שמתאים לצרכיו, העדפותיו ואורחות חייו.

מלבד זאת, ספקית חשמל פרטים יכולה להציע הטבות נוספות, המשתנות בהתאם לתחום המקורי בו היא פועלת. למשל, חברת גז ואנרגיה יכולה להציע הנחה משולבת על צריכת החשמל וגם הגז, וחברת תקשורת יכולה להציע הנחה על החשמל ועל חבילת הכבלים, הסלולר והאינטרנט.

איך אפשר ליהנות מהיתרונות

התנאי לקניית חשמל מספק פרטי הוא התקנה של מונה חכם דיגיטלי על ידי חברת החשמל. לשם כך ניתן לפנות אל חברת החשמל, לשלם סכום של כמאתיים עשרים שקלים באופן חד פעמי, ולאחר מכן בתוך כחודשיים החברה מחויבת להתקין את המונה הדיגיטלי החכם אצלכם בבית. אחרי שהמונה מותקן, אפשר להצטרף לספקית החדשה בלי שום שינויים בבית ובתשתיות, ואפילו בלי ביקור של טכנאי מטעם החברה. כאמור, מכאן והלאה תקנו את החשמל המוזל שלכם מהחברה, ובכל בעיה, תקלה או הפסקת חשמל תמשיך לטפל חברת החשמל בדיוק כפי שהיה לפני כן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf