סילוקית למטבח – מחיר ומטרות

סילוקית למטבח – מחיר ומטרות

סילוקית למטבח היא משאבת ניקוז המיועדת לאפשר את ההתנהלות במטבח/מטבחון השוכנים בקומה תחתונה, כלומר קומה המצויה מתחת לקו מערכת הביוב. כידוע, מים אינם יכולים לעלות למעלה ומכיוון שחובה להעבירם אל הצנרת המרכזית יש להשתמש במשאבה. יחד עם זאת, לא מדובר רק במשאבה וגם לא רק בדגם אחד שלה, כך שגם יש טווחי מחירים שונים שחשוב להכיר.

לבחור נכון סילוקית למטבח

כל גורם שתפנו אליו, בין אם יבואן, ספק או בעל מקצוע, יציע עבור סילוקית למטבח מחיר שונה. הפער במחירים טמון בראש ובראשונה בהבדלים שבין משאבות הניקוז (אגב, המונח "סילוקית" הוא שם של מותג בתחום אבל ישנן יצרניות טובות אחרות). אחד ההבדלים המשמעותיים הינו עוצמת המנוע של המשאבה, דבר המשביע על יכולת העברת המים האנכית שלה. אם תהיו נבונים תוכלו לחסוך על ידי בחירה בסילוקית הנכונה, ולא בדגם שמעבר לצרכיכם שגם יעלה יותר. לדוגמא, אם המטבחון שבקומת המרתף נמצא במרחק 3 או 4 מטרים אנכית מתחת לקו הביוב, הרי שאין צורך לקנות משאבה המעבירה מים ל- 10 מטרים.

עוד הבדל בין סילוקיות למטבח הוא היכולת לעבוד עם מים חמים. ישנן סילוקיות העובדות עם מים רק עד טמפרטורה של שישים מעלות וגם זאת רק לפרקי זמן קצרים יחסית, ואילו אחרות יכולות לעבוד זמן רב אפילו במאה מעלות. האם אתם באמת משתמשים במים כה רותחים במטבח? אולי לא, אבל השאלה היא האם הסילוקית תהיה מחוברת לעוד אביזרים, למשל למדיח הכלים או למכונת כביסה, וכאן כבר יש משמעות למעלות.

כמה זה יעלה לנו?

התשובה לכך משתנה. כאמור, כל גורם יציע על סילוקית למטבח מחיר שונה בהתאם לדגם שלה, ליצרנית והמוניטין, ולפי שיקולים כלכליים ספציפיים משלו. באופן כללי, מחירי המשאבות מתחילים בסביבות ה- 2,000 ₪ ומגיעים עד לסביבות ה- 4,000 ₪. מה שחשוב לוודא הוא אם המחיר כולל התקנה או לא, כי אם לא יהיה צורך להוסיף עוד כמה מאות שקלים למחיר, ואולי אף יותר כתלות במורכבות ובדרישות שלכם. כמובן, תמיד כדאי להשוות מחירים בין ההצעות השונות, כי בהחלט יש פערים על אותם הדגמים, אך מה שאין להתפשר עליו הוא על מתקין מקצועי ומוסמך מטעם היבואן לביצוע התקנות, מה שיזכה אתכם באחריות (לרוב של שנה או שנתיים). ולבסוף, זכרו שמדובר במשאבה שאמורה לשמש אתכם היטב לזמן הארוך, אז עדיף להוציא עוד קצת על משאבה שבאמת נחשבת לטובה ואמינה, וכזו שמשרתת את צרכיכם ולא פחות מכך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf