סוחר רכב לפירוק: עסק חברתי בעל תרומה לקהילה

סוחר רכב לפירוק: עסק חברתי בעל תרומה לקהילה

כאשר מדברים על עסקים חברתיים חושבים לרוב על עסקים המעסיקים בעלי מוגבלויות, תורמים לילדים חולים וכדומה. אלא שהגדרתו של עסק חברתי מתייחסת לתרומה של העסק לקהילה ולחברה בעשייה היום יומית שלו ובערכיו, מה שהופך את תעשיית קניית רכבים לפירוק לתעשייה המיטיבה עם החברה והקהילה, יוצרת מחזור ומטיבה את תנאי השוק בעבור קהילת בעלי הרכבים.

מכירת רכב לפירוק מיועדת בעבור רכבים שאיבדו את ערכם בשוק החופשי ובכל יום בו הם נותרים בחניה או מזהמים את האוויר בנסיעה, ערכם מוסיף לרדת. הדבר הנכון ביותר בעבור בעל הרכב הוא למכור את הרכב, לקבל עבורו תשלום הוגן ולהתקדם לרכב חדיש ואיכותי יותר. אלא שרכישת רכבים כאלו בשוק החופשי אינה קלה כלל ועיקר.

רכב ישן בעל צריכת דלק גבוהה המייצר זיהום אוויר אינו המוצר המועדף על שוק הקונים רכבים מיד שניה. יצרניות הרכב מציעות כיום רכבים חדשים היוצאים מן הסוכנות בתנאי מימון אטרקטיביים במיוחד, ולצדם סוכנויות רכב ידועות מציעות רכבים בליסינג פרטי או רכבים למכירה מיד שניה, לאחר חידוש, טיפול ומתן אחריות לקונה. בתנאים אלו אין פלא ששוק רכבי יד שניה החופשי זוכה למיתון ולרכבים ישנים או רכבים בעלי פגמים מכניים או קוסמטיים אין ביקוש כלל.

מכירת רכב לפירוק היא לפני הכל טובה למוכר הרכב, אשר במקום לצאת למסע של  פרסום, מעקב, קבלת עשרות שיחות טלפון, סינון, הצגת הרכב ובדיקתו לצד קונים פוטנציאלים, משא ומתן ובירוקרטיה של מכירה, על מנת  להיפטר מרכבו בסכום זעום, לעסקה מסוג אחר. בשיחת טלפון אחת יזכה בעל הרכב להיפגש עם סוחר רכב מקצועי אשר יבחן את הרכב בעיניים מנוסות ויעריך אותו לא על פי שווי הרכב בפועל כי אם על פי הפוטנציאל הכלכלי הטמון בו. סוחר רכב המייעד את הרכב לפירוק יודע להעריך את שווי הרכב על פי איכות החלפים התקינים בו כמו גם על פי כמות הברזל שניתן להפיק ממנו לצורך מחזור.

אז מה בעצם חברתי במכירת רכב לפירוק? התהליך המועיל והתורם לחברה ולקהילה מתחיל עם סיום עסקת המכירה כאשר המוכר כבר בדרכו לרכב הבא עם חבילת מזומנים בכיסו.

הרכב יועבר למגרש רכב שם יפורק במקצועיות ובאחריות על ידי מכונאי רכב. כל חלקי הרכב יזכו לתשומת לב ולחידוש לצורך מחזור. החלקים הפנימיים של הרכב דוגמת מנוע, גיר, תיבת הילוכים, כבלים, מצבר, מזגן ואחרים, יפורקו ויארזו מחדש לטובת מכירתם למוסכים. בזכות תעשיית הרכבים לפירוק נולד שוק חדש של חלקי חילוף איכותיים המאפשרים למוסכים לתת ללקוחותיהם מענה ותיקונים בזמן מהיר ובעלות סבירה, ללא תלות בתאגידי הרכב לצורך ייצור חלקי חילוף. תעשיה זו בלבד מיטיבה עם כל בעלי הרכב בישראל, אשר בשלב זה או אחר נאלצים לבקר במוסך.

בשלב השני יועבר גוף הרכב העשוי מברזל תהליך של גריטה. פעולת הגריטה תשיב אותו למצבו הגולמי ותאפשר את מכירת החומר על פי משקלו לתעשיית הברזל.

בעצם בהליך פשוט ובעל תועלת לכל הצדדים זוכה מוכר הרכב לפירוק בתמורה הוגנת במזומן ובמקום, לצד תהליך מכירה מהיר ונוח, קונה רכבים לפירוק הוא סוחר המתפרנס מפירוק הרכב לחלקים ותמחור בנפרד עבורם, והחברה והקהילה כולה נהנות מסביבה אקולוגית נקיה וירוקה יותר בזכות המחזור וצמצום הליכי ייצור מזהמים,  כבישים נקיים מרכבים ישנים הפולטים רעלים ולאורך הזמן מהווים סיכון בטיחותי ואקולוגי והורדת מחירים בשוק התיקונים והחלפים לרכב- שוק יקר בפני עצמו המוסיף עשרות אחוזים לעלויות תחזוקת הרכב השנתית.

במידה ורכבכם נפגע קשות או שהרכב סתם צובר אבק בחנייה: https://shlomobill.co.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf