סהר שפע – הסיפור האישי שהפך את הבלתי אפשרי לאפשרי

סהר שפע – הסיפור האישי שהפך את הבלתי אפשרי לאפשרי

כאיש עסקים מוכר, המתמחה בשיווק, הקמתי בלוג שיכול לתת לכם תובנות בשיווק ועסקים בכלל והבלוג נקרא: סהר שפע מספר את סיפורו האישי. סיפור חיי וההצלחה שלי בכלל, מתחיל  בגיל 26, בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, היה לי חלום כמו לכולם, להגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אז ארזתי מזוודה  וטסתי לתפוח הגדול, מבלי שידעתי להוציא מפי מילה אחת באנגלית. מה שזכור לי הוא ההתלבטויות הרבות, כיצד אוכל להתמודד? ללא שפה ללא עבודה?  למזלי הי לי חבר שהייתי אמור להגיע אליו. נחתתי בניו יורק, בעיר גורדי השחקים הענקית, כאשר אני מגיע מישראל הקטנה ומתחיל את חיי העצמאיים במקום הענק וההומה במיליוני אנשים. בזמן ההתאקלמות, התחלתי לשנן כמה משפטים חיוניים שכפי הנראה הייתי חייב להשתמש בהם ביום, יום עד שאדע יותר את השפה האנגלית. הפתק שבו הייתה הכתובת של החבר שלי הייתה מנוקדת, על מנת שנהג המונית שהמתין מחוץ לשדה התעופה, יבין לאן אני מעוניין שייקח אותי.

את החודשים הראשונים שלי החלטתי להקדיש ללימוד אנגלית ולכן, הייתי צופה בהמון תוכניות טלוויזיה של סיינפלד.  הדבר שאני זוכר שהרגיע אותי כאשר הייתי לחוץ לאחר הנחיתה בניו יורק היה :"איך יבינו אותי?" אבל למזלי נהג המונית ששמע את האנגלית העילגת שלי חייך והמשפט שהוא אמר לי, תמיד ייחרט בזיכרוני:"Relax Dude3 you are in New York and no one speaks English here". כבר חשתי הקלה משמעותית וראיתי את הדברים באור טוב יותר. באמצעות סדרת הטלוויזיה שצפיתי בה, לא רק שהאנגלית שלי השתפרה, כי אם התחלתי להיכנס לאורח החיים הניו יורקי. חודשים שלמים נשארתי בבית, צפיתי בהמון סרטים. למעשה, סיינפלד נתן לי את ההשראה ואף שיפר לי את מצב הרוח ואני חייב לומר כי מגיעה לו תודה ענקית.

כאשר הרגשתי בטוח מספיק, עברתי לשלב הבא שהוא לקרוא ספר בשפה האנגלית. נכנסתי לחנות ספרים ענקית שלא ראיתי כמוה בישראל ונשארתי המום למראה הקומות, קומות של הספרים שהיו שם. האווירה באותה השנים הייתה מן שילוב של הישן לחדש והכוונה היא בשימוש שכבר החל באינטרנט מול  העולם הישן יותר מה שכן, כבר ניתן היה לחוש את תקופת המילניום שהמתינה בפתח. המוכרת הנעימה והחייכנית בחנות הספרים, הגיעה אלי ושאלה איזה ספר אני מעוניין לקרוא, הסברתי לה שזה הספר הראשון שלי באנגלית והיא שמחה לשמוע ואפילו התרגשה מהרעיון. הסברתי לה שמה שמעניין אותי הוא העולם העסקי, במיוחד תחום השיווק. היא הציעה לי ספר קטן בעל אותיות גדולות ורכשתי אותו מבלי להניד עפעף. בעיני הספר שרכשתי מאותה חנות היה עבורי "תנ"ך של עולם השיווק". למדתי ממנו המון תובנות, קו מנחה בחשיבה שיווקית וספר זה, מאז ועד היום, מלווה אותי תמיד בכל החלטה שיווקית שאני חושב לבצע. שם הספר הוא: "22 חוקי הברזל של השיווק" שנכתב ע"י ריס וג'ק טראוט וסוקר בימים הם ע"י IBM וחברת APPLE באופן מעט אירוני את הבעיות השיווקיות, שורה של המלצות ובמיוחד טיפים וכללי שיווק..

אפל הוצגה כחברה חדשנית ומובילה בספר. היה לי מרתק לקרוא את הפרשנות שהוצגה בספר בפרספקטיבה היסטורית כשר כל הקו  המנחה של אפל היה תחת כותרת אחת:" אנחנו חושבים אחרת", כאשר לפי העובדות שאני הכרתי אז, הפרשנות הייתה שונה לחלוטין ממה שקרה עם החברה בפועל.. עם השנים, אפל הוכיחה את עצמה שלא רק שהיא חשבה אחרת, כי אם גרמה לעולם כולו לחשוב ולפעול אחרת ע"י המון חידושים והמצאות. מחברה שונה ואפילו מוזרה, היא הפכה לתאגיד ענקי שמכתיב לנו את אורח החיים. אז במקום לשחק במגרש של הגדולים, אפל יצרה מגרשים וקונספטים משל עצמה וכך למעשה, הכריחה חברות אחרות להיכנס למגרש שלה ולשחק לפי כלליו.

עם השנים, החיים החזירו אותי חזרה לארץ. יום אחד, גמרתי בליבי החלטה לרכוש לעובדי מתנה אמיתית בעלת ערך ולא איזה סתם שובר למסעדה. בתור אדם ארש למד הרבה מהספר שקראתי אז בניו יורק, הייתי מעוניין בהעשרה שתתרום לעובדי בחייהם אם בהווה ואם בעתיד. רכשתי את הספר וחילקתי אותו לעובדי לכל אחד מהם באופן אישי מתוך אמונה שלימה שהידע בספר זה, יסייע רבות לכל אחד מהם. את עובדי אני מחשיב כבני משפחתי ולאורך כל הקריירה שלי, חיפשתי להעשיר אותם ותרום להתפתחותם האישית, כך שאכן הייתה זו מתנה מכל הלב עם הזמן, בשנת 2009, פגשתי את אחד מאנשי השיווק המבריקים במדינה. היה זה בחור חריף וממולח שנחשב כאשף שיווק פורץ דרך. כאש נפגשנו לגבי פרויקט מסוים, שוחחנו בהפסקה על רומו של עולם וכן, כיצד כל אחד הגיע לתחומו. השיחה קלחה והוא הציע לי לקרוא ספר שמנו הוא למד ולומד עד היום שכולו מוקדש לשיווק. שמחתי וציפיתי לקרוא את הספר וחשבתי כיצד אוכל להסתייע בו. הבחור חזר עם הספר כאשר אני מצליח לקרוא את כותרתו:" 22 חוקי הברזל של השיווק"  ואני חייכתי כאשר אני חושב לעצמי: "איזה עולם מופלא…"

צילום: סהר שפע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf