סאגת אצטדיון רמת גן נמשכת

סאגת אצטדיון רמת גן נמשכת

שוב התוודענו השבוע שעיריית רמת גן מנסה לעשות תכניות לפירוק אצטדיון רמת גן. בעבר כבר שמענו על רעיונות למתחמי מגורים במקום האצטדיון שירד מגדולתו ולאחר שידע ימים יפים כבר לא מתקיימים בו בשנים האחרונות משחקים משמעותיים והוא בעיקר משמש כמגרשה הביתי של הפועל רמת גן ומארח משחקים של קבוצות נוער.

ראש העירייה הודיע כי בכוונתו לקדם תכנית עם רשות מקרקעי ישראלי (רמ"י) שתאפשר הקמת תאזור מסחר במקום האצטדיון המיושן.
יצוין כי בעבר התנהלו ויכוחים קשים בישיבות מועצת העיר לגבי מיליוני שקלים שהושקעו בתכנון מתחם האצטדיון ותוצרים שמעולם לא הוצגו לחברי מועצת העיר. עוד נודע למערכת כי רק בשנה האחרונה השקיעה עיריית רמת גן סכום של כחצי מיליון שקלים בשיפוץ האצטדיון בטענות שכך ניתן יהיה לקיים בו אירועי תרבות וכן להשמישו לטובת צרכיה של הפועל רמת גן וההתאחדות לכדורגל, שיפוץ שכנראה ירד לטמיון אם תכניתו של ראש העירייה תצא אל הפועל.

גרומים שונים מציינים שזוהי ראייה לחוסר התכנון ארוך הטווח של העירייה ושל העומד בראשה, ישראל זינגר, כאשר הם עוסקים בכיבוי שריפות ויצירת ספינים במקום לתכנן לשנים – לפני שנה משקיע חצי מיליון בשיפוץ והשנה מדבר על פירוק האצטדיון.

יש לציין כי לפני כשנה העלה ראש העירייה רעיון נוסף והציג חזון להקמת אצטדיון לאומי חדש שיכיל עשרות אלפי מקומות ישיבה כשתכניתו שהציג לחברי מועצת העיר כללה השתתפות של ההתאחדות לכדורגל וכן השקעות זרות שיו"ר ההתאחדות יוכל לעזור לגייס. בפועל התכנית נגנזה והאצטדיון עדיין עומד בעיר כפיל לבן וישן.

זוהי לא הפעם הראשונה שראש העירייה, ישראל זינגר יוצא בהכרזות בדבר מתחם האצטדיון ונראה כי גם הפעם מדובר בבלון ניסוי לבחון את תגובות הציבור ובעיקר את תגובות חברי מועצת העיר שיידרשו לאשר את הפינוי. כבר בפעם הקודמת היו קולות של חברים בכירים בקואליציה שהתנגדו למהלך ואף איימו שלא יתמכו בו. מבדיקה ראשונית עולה כי לזינגר אין כרגע את הרוב הדרוש במועצת העיר כאשר אף חלק מחברי סיעתו שלו מתנגדים למהלך.

מאידך, גם למתנגדים לתכניתו של זינגר ברור כי מצבה הכלכלי הנוכחי של העיר שמעודדת בניה מאסיבית למגורים, מחייב אותה למצוא פתרונות לשטחי מסחר ועסקים אחרת תקלע לקשיים כלכליים ותתקשה להעניק שירותים עירוניים בשנים הקרובות. השאלה שהם מעלים הינה שמא בכלל ניתן יהיה לאכלס מגדלי מסחר שכאלה בסמוך לאזור התעשייה בבני ברק שממשיך לצמוח ובסמוך לרמת החייל. "אם זהו המצב, וגם ככה לא ניתן יהיה לייצר הכנסות עירונית ממסחר בעקבות המהלך, אז מדוע לא להשאיר ריאה ירוקה לחברה לגני התערוכה ולייצר רצף עירוני ירוק על גדות הירקון במקום להתעקש לבנות עוד ועוד" אומרים המתנגדים.

צילום: התאחדות הכדורגל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf