ניסור בטון, חלק מרכזי בכל עבודת בניה.

ניסור בטון, חלק מרכזי בכל עבודת בניה.

מתחדשים, מחדשים ומייסדים.

זה נראה כאילו לא משנה לאן נפנה את הראש מנופי ענק ואתרי בנייה חדשים נמצאים בכל פינה. ישראל היא מדינה בהתחדשות מתמדת. מאז הקמתה של המדינה לפני כשבעים שנה כל דור מוסיף לבנות ולשדרג את הערים, הכבישים והמרחבים הכפריים הרבים. מפעלי מלט עובדים שעות נוספות לעמוד בדרישה ונראה שתנועת מערבלי הבטון בכבישים רחוקה מעצירה. כמו שניתן לראות ברוב התחומים בישראל המסה העיקרית של אתרי הבנייה נמצא במרכז. ניתן לראות את זה בכל ביקור באזור. כתושב הדרום כל הגעה למרכז כרוכה בגילוי של מגדל, כביש או גשר חדש שהוקמו ממש בין רגע.

אחד הפעולות העיקריות בתחום הבניין נקרא ניסור וקידוח בבטון. ניסור בטון מתבצע כשמתעורר צורך להעברת תשתיות, פתיחת חללים חדשים או כחלק מתכנית הבנייה המקורית. חברות מתמחות שעיסוקן ניסור בטון במרכז הארץ לא מפסיקות לעבוד. ניסור בטון במרכז הארץ נחשב לתחום שמתפתח בתאוצה מרשימה וחברות שעוסקות בו רושמות רווחים נאים לעומת עמיתיהם בפריפריה הצפונית או הדרומית.

אתרי הבניה של היום אינם אותם אתרי בנייה מלאים בפסולת בניין ופחונים. אתרי בנייה כיום נחשבים אתרי הבניה לעסק מורכב וטכנולוגי העושה שימוש במכונות וכלים חדשניים על מנת ליישם את תכנית הבניה. ענף הבטון איננו שונה. חברות לניסור בטון מתאבזרות במכשור החדיש ביותר הניתן לרכישה כיום. ניסור בטון במרכז הארץ חייב לעמוד בתקנים מחמירים של בטיחות ונקיון.
פתיחת מעברים והזזת קירות.

העיסוקים העיקריים של חותכי הבטון מסתכמים בכמה פעולות. הזזת קירות היא אחת מהן. קירות שנבנו מבחירה לפי תכנית הבנייה אך במועד מאוחר יותר שונה מיקומם חייבים בחיתוך בטון מדוייק לפני הסרתם. לעיתים הקיר המתוכנן נמצא בדיוק במקום אליו התכוונו אך פתח הדלת או החלון נדרש לעבור מיקום. גם בשלב זה חיתוך נכון יעשה את העבודה. שינויים בתכנית הבנייה לאחר שזו החלה כבר אינם נדירים כלל ולעיתים רבות נעשים על פי בקשת הלקוחות השונים ואף על פי הנחיותיהם של המהנדסים בשטח. שבילי גישה שונים מקבלים גם הם יחס מצד החותכים בבטון.

שינוי תשתיות ויצירת תעלות.

לניסור וקידוח בבטון ישנם כמה נקודות נוספות מלבד טיפול בקירות, תקרות ורצפות.

אספק נוסף של תחום הניסור והקידוח מתקשר לתשתיות שונות ולמיקומם. הזזה של מעברי צנרת מים כרוכה בקידוחים בשלד המבנה העשוי כמובן מבטון. פתיחתם של תעלות ניקוז שונות נדרשת אף היא וגם כמו במקרים שנזכרנו במאמר נדרשת מיומנות מיוחדת על מנת להגיע לתוצאה מיטבית.

במקרים שונים בהם יש צורך משתמשים בניסורי בטון על מנת לשפע משטחים שעל פניהם נאגרים או זורמים מים. על מנת לאפשר ניקוז מדויק יותר של הנוזלים לנקודה אחת נהוג לחתוך בבטון תעלות קטנות שיזרימו את המים למטרה או אל עבר האגן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf