מציאת מגשרת בחיפה

מציאת מגשרת בחיפה

מהו גישור

גישור הוא צורה אלטרנטיבית לפתרון סכסוכים, בו צד שלישי וניטרלי מסייע לצדדים לסכסוך לדון ולהגיע לפתרונו במשותף. מדובר בהליך מומלץ לאנשים הנמצאים בסכסוך משפטי ורוצים להימנע מהבירוקרטיה והעלויות הכרוכות בניהול הליך משפטי בבתי המשפט. מטרת המגשר היא להביא לכך שהצדדים יוכלו לדבר ולקיים משא ומתן למען קבלת תוצאה המוסכמת על שניהם.

חשוב להבין כי המגשר, בתור צד שלישי ניטרלי, לא נוקט עמדה, לא מקבל החלטות ולא כופה פתרונות על הצדדים. אין למגשר סמכות לתת החלטה מחייבת בעניין הסכסוך או פתרונו. מטרתו היא להביא את הצדדים למקום בו הם יכולים לדון בסכסוך בעצמם, וליצור אווירה המאפשרת הידברות ושיתוף פעולה, תוך ניהול ההליך בתום לב והגינות.

הליך הגישור מתאים במיוחד במקרה של סכסוכים בהם יש חשיבות להמשך תקין של מערכת היחסים בין הצדדים, כמו למשל תא משפחתי או עסק משפחתי, סכסוכי גירושין או ירושה. זאת היות וההליך שם את הדגש לא על מציאת הצד ה'צודק', אלא על הגעה לפשרה הגיונית ומוסכמת בצורה יעילה, חסכונית ומכבדת.

מהם שלבי הליך הגישור

הצעד הראשון שעליכם לנקוט אם אתם מעוניינים לפתוח בהליך גישור, יהיה למצוא מגשר או מגשרת, עדיף שיהיו קרובים למקום מגוריכם. הגישור הוא הליך, אשר כולל לרוב יותר מפגישה אחת ויכול להימשך מספר שבועות. לכן, כדאי לבחור במגשר או מגשרת הממוקמים באזור אליו יהיה לכם פשוט ונוח יותר להגיע. הדבר גם יוזיל עלויות נסיעות וגם יקל על תיאום המפגשים. כך, אם למשל אתם מתגוררים בחיפה, יהיה עליכם לאתר מגשרת בחיפה.

אז תנחה אתכם המגשרת לפתוח בהכנה להליך הגישור. כלומר, יהיה על כל צד להבין ולגבש את עמדתו וטענותיו באופן מסודר. בשלב זה תקרא המגשרת את החומר הרלוונטי לסכסוך ותחל בחשיבה ותכנון של ההליך בהתאם למאפייניו הייחודיים של המקרה שלכם ובהתאם לצרכיכם. לאחר מכן, בפתיחת הגישור הראשונה תסביר המגשרת את מהות ההליך ומטרתו, וכיצד היא תוכל לסייע לכם להגיע להבנות. בפגישה זו תתחייבו על כללי ניהול ההליך ותערכו את הסכם הגישור.

לאחר שיחת הפתיחה, תציגו בפני המגשרת ובפני הצד השני את כל עובדות המקרה כפי שאתם רואים אותן ואת כל טענותיכם. כאן תוכלו לשטוח את שעל לבכם בפני הצד השני על מנת להגיע להבנה מלאה יותר של הסכסוך. זהו שלב מהותי, שכן הוא יאפשר את הבנת העמדות והאינטרסים של כל אחד מהצדדים ויסייע במציאת הפתרונות.

לאחר הבנת העמדות והרצונות של כל אחד מהצדדים, יגיע הזמן לחיפוש ויצירת אופציות לפתרון. הצעות אלו יתמקדו בעתיד ולא בעבר, בהגעה להסכמה ופשרה ולא במציאת "מי צודק". כאשר תחליטו במשותף על פתרון המוסכם על שניכם, תערוך המגשרת את ההסכמה בכתב ותוכלו שניכם לחתום על הסדר הגישור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf