מפגש תושבים בשכונת נחלת גנים

מפגש תושבים בשכונת נחלת גנים

ביום ראשון בתחילת השבוע נערך מפגש תושבים (קמפיין בחירות) בשכונת נחלת גנים. שילוט בכל השכונה, שיטור עירוני בחזית בית הספר רישום תושבים כולל כתובות וטלפונים בכניסה

מפגן כח של ראש הראשות. מלווה בכל הנהלת העיר – מנכ"ל, שני סמנכ"לים, ראש מנהלת הבורסה, כל עובדי אגף קשרי קהילה, מנהלת אגף החינוך וצמוד אליה גם סגנה. מנהל אגף ביטחון. מנהלת מחלקת התרבות מלווה בעוזרת שלה, מנהל אגף שפ"ע ומנהלת המחלקה לאיכות הסביבה ועוד עובדי עירייה רבים (מקבלים שעות נוספות???)

כמובן שגם הדרג הפוליטי הבכיר והנאמן הגיע – המשנה לראש העיר, סגנית ראש העיר ויו"ר ועדת תכנון ובנייה, מחזיק תיק התנועה וחניה וממלא מקום ראש העיר. מעת לעת בהתאם לאופי השאלות התבקשו בעלי התפקידים והפוליטיקאים על ידי ראש העיר לקום להשיב בתחום המקצועי הרלוונטי. (פוליטיקאים שעשויים להוות איום בבחירות הקרובות לא הגיעו ולהערכתי גם לא הוזמנו להגיע). מרבית התושבים שהגיעו היו מבוגרים מאוד, מעטים צעירים הורים לילדים.

כדי לשאול שאלות היה צריך להירשם ברשימה סודית, עופר פרידמן אשר מנהל את עמוד הפייסבוק השכונתי

ופעיל בשכונה שהגיע למקום בין הראשונים פיספס את ההרשמה הסודית ונאלץ למחות בתוקף עד אשר הוסיפו אותו כשואל האחרון.

את הערב פתחה מנהלת אגף קשרי קהילה והציגה את הנתונים ההיסטוריים והעובדות היבשות. מתי נוסדה השכונה, כמה תושבים יש בה, כמה דירות, איפה מבני הציבור, איזה גינות יש וכו', מיד אחרי עלה ראש העיר והתפאר מה עשתה הנהלת העיר הנוכחית בתחום התשתיות מאז היבחרה ומה התכניות לעתיד.  ראש העיר ביקש שכל מי שמעוניין לשאול שאלות בנושא היתרי בניה ירשם בנפרד ויגיע לפגישה עם אביבית. ישראל זינגר ציין כי לאור הנתונים שהוצגו מדובר בשכונה עם מבנים ישנים מאוד ומעט שטחי ציבור ולכן על מנת לאפשר מתן שירותים עירוניים כמו גני ילדים, בתי ספר, מגרשי משחקים וכו' אגף ההנדסה עמל על תכנית לכלל השכונה. על פי התכנית באמצעות איחוד חלקות ובנייה לגובה יצליחו לייצר שטחים חומים. והבטיח כי שיקום תשתיות עירוניות כמו תאורה (שכבר החלה) וביוב יתבצע בשכונה.

מרבית התושבים שנרשמו לשאול שאלות התעניינו באיך ניתן לקדם התחדשות עירונית בבניין הפרטי שלהם שנתקעה מסיבה כזו או אחרת. כל שואל התבקש להציג את עצמו ואת הכתובת המדוייקת בה הוא מתגורר. אחד התושבים קשיש בן 90 התלונן כי מיעוט הספסלים ברחוב הפודים המקשה עליו ללכת המעלה הרחוב השקול לעלייה של חמש קומות. מיד התבקש נחום עזרא להתקין ספסלים ואף נקבעה פגישת ספסל ליום ראשון ה- 28.5. תושבים שגרים בסמוך לבית הספר התלוננו על הרעש ומחו כנגד הכוונה לקיים פעילויות נוספות בבית הספר אחה"צ כמו הפיכת ספריית בית הספר לספרייה עירונית, פתיחת אולם הספורט לקהילה בשעות אחה"צ וכו'. כמו ברוב שכונות העיר האחרות היו תלונות על לכלוך, יתושים, מדרכות צרות ובחלק מהמקומות לא קיימות. בנוסף התלוננו התושבים על  שבילי מדרגות תלולים ובלויים המייצרים סכנת החלקה וכמובן מצוקת חניה קשה שמושפעת מאוד מאזור התעשייה הסמוך והמכללה ברחוב בן גוריון.

תושבת אחת המתגוררת ברח' הצלע בסמוך למוזיאון רמת גן לאמנות ביקשה להבין את ההגיון העומד מאחורי הכוונה להוסיף קומות למוזיאון ללא חניון כאשר כבר היום האזור כולו נמצא ללא פתרונות חניה.

התושבים ביקשו לפתוח את רח' העמל לנסיעה לכיוון רח' בן גוריון, לייצר תחנת עצירה מסודרת בכניסה לבית הספר (נשק וסע) לייצר שבילי אופניים, להוסיף גינות משחק, מגרשי ספורט, מקומות בילוי ושהייה לנוער, ואף הועלתה בקשה לפתוח גן ממ"ד.

אחד מהשואלים היה בעלים של דירה להשכרה בשכונה. הוא ביקש לדעת מדוע העירייה לא מגנה על התושבים מפני יזמים שרלטנים שכל מה שמעניין אותם הוא איסוף חתימות וכבילת הדיירים אל חוזים דרקוניים.

סגנית ראש העיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה אביבית הודיעה בין היתר כי ככל הנראה ימצא בקרוב פתרון חקיקה לבעיית היטלי ההשבחה ואז ישובו לאשר התחדשות עירונית.

הבטיחה כי בקרוב תקום מינהלת התחדשות עירונית שתדריך את התושבים כיצד לקדם את איזור מגוריהם וכיצד להתנהל מול יזמים וקבלנים, וכן מה הזכויות שלהם בכל התהליך.

את הערב סיים השואל האחרון –  עופר פרידמן, פעיל שכונה ומנהל עמוד הפייסבוק. הודה למנהלת בית ספר המנחיל שחוללה מהפכה והרימה את בית הספר לפסגות חדשות. העיר כי יש לשנות את שם השכונה כי כבר אין בה נחלות וגם לא גנים. התלונן בשם תושבים רבים על המחסור בתשתיות עירוניות, גני ילדים, גני משחק, שטחים פתוחים, מגרשי ספורט, מקומות חניה, בעיות ניקיון, הסדרי תנועה ועוד. עופר נקטע שוב ושוב ונמסר לו שיוזמן לפגישה אישית ביום שני במסגרת דלת פתוחה אז יוכל לשטוח את כל טענותיו ולקבל מענה.

לאורך כל הערב הסתובבו עובדות אגף קשרי קהילה בין התושבים והכינו רשימות לפגישות אישיות/קבוצתיות עם אביבית בנושא קידום פרוייקטי תמ"א. ראש העיר עזב את האולם מעט אחרי השעה תשע, אז התקבצו תושבים סביב אביבית בעיקר בניסיון לקבל תשובות בו במקום.  קבוצת אמהות ניצלה את ההזדמנות ושוחחה עם מנהלת אגף החינוך וסגנה על הטלטלה בבית הספר אוהל שם.

בסופו של יום ניתן לומר כי יריית הפתיחה של קמפיין הבחירות נשמעה כבר לפני זמן רב ואנו בעיצומו של הקמפיין.  כל מי שמגיע להצביע משפיע, ומי שנשאר בבית למעשה מצביע אף הוא בכך שבלי הבחירה שלו כוחן של הקבוצות המאורגנות עולה ויש להן השפעה גדולה יותר על הרכב המועצה. להתראות בקלפי באוקטובר 2018.

שרית אסרף לוי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf