מעשנה – אומנות קולינרית

מעשנה – אומנות קולינרית

עישון בשר היא טכניקה קולינרית בת מאות שנים המקנה טעמים ייחודיים, רכות ואיכויות גבוהות לנתחי בשר שונים. למסורת עתיקת יומין זו שורשים בתרבויות שונות ברחבי העולם, כאשר לכל מקום ותרבות יש את הטוויסט הייחודי שלה.

מהן הטכניקות השונות לעישון בשר, למה כדאי שתהיה לכם מעשנה איכותית וברמה גבוהה ומדוע חשוב הליווי המקצועי בזמן הרכישה? מיד תגלו את כל הפרטים.

מעשנה – אווירה שמוסיפה טעם לחיים

אירוח בחצר, בגג או בגינה הפך להיות הבילוי החדש. משפחה, חברים, או אפילו אתם שגרים בבית מתפנקים במתחם החיצוני של הבית ואיך אפשר שלא לעשות זאת באמצעות אוכל טעים, מלווה בחברה טובה.

לרוב, האירוח מתבסס על בשר כשמדובר על אירוח בגינה, בחצר או בגג הבית. אין כמו בשר טעים ואיכותי לצד כוס יין שיכול ללוות את הערב, ועד לשעות הקטנות של הלילה. יש מגוון של אופציות להכנת בשר, ואחת מהן היא עישון הבשר וזוהי אופציה איכותית במיוחד שחשוב להכיר אותה.

הנוהג של עישון הבשר משתייך אל תקופות קדומות כאשר בני האדם גילו שחשיפת בשר לעשן לא רק משפרת את טעמו אלא גם מביאה לו איכויות גבוהות. עישון הוא טכניקה חשובה לשימור בשר והוא מגיע עוד מההיסטוריה הרחוקה אצל תרבויות שעיקר התזונה שלהן היה ציד. שיטות העישון והטעמים המסורתיים התפתחו עם הזמן, והביאו לעולם קולינרי עשיר של מאכלים אותנטיים שממשיכים להתפתח כיום ברחבי העולם.

בין אם אתם חובבי בשר ובין אם אתם מתמחים בכך, או בדרך להתמחות בקולינריה בשרית ללא ספק השקעה במעשנה איכותית היא הדרך הטובה ביותר ליהנות מהעולם הזה. מעשנת בשר ברמה גבוהה תוכל להביא לתוצאות איכותיות ללא הסתבכות בתהליך, ואם יש לכם ליווי מקצועי ואוזן קשבת לשאלות, תהיות ובעיות אתם ללא ספק בדרך הנכונה.

מעשנה – אילו סוגי עישון בשר קיימים?

יש שני סוגים עיקריים של עישון בשר. עישון חם הכרוך בבישול הבשר לשעות ארוכות ובאיטיות ועישון קר. עישון חם לוקח מספר שעות ומצריך סבלנות. שיטה זו לא רק מעניקה טעם מעושן אלא גם מבשלת את הבשר במלואו, מה שהופך אותו לרך ועסיסי.

עישון קר, לעומת זאת, משמש בעיקר לטעם ולא לבישול. עישון קר מתאים לדגים ולבשר מאד עדין. עישון בשר או דגים באמצעות עישון קר מצריך בקרה מוקפדת של טמפרטורה על מנת למנוע קלקול המוצרים, מה שהופך אותו לטכניקה מאתגרת יותר עבור חובבים קולינריים ביתיים.

אל תתפשרו על מקצועיות

עישון בשר הוא מסורת קולינרית המשלבת אמנות ומדע ליצירת טעמים ומרקמים מובהקים בנתחי בשר שונים. טכניקה זו מקורה בתרבויות עתיקות וממשיכה לשגשג במטבח המודרני, עם שיטות וציוד מגוונים הנותנים מענה לטעמים והעדפות אישיות. הבנת הטכניקה מאחורי עישון בשר ושליטה בשיטות השונות מאפשרים טעמים אינסופיים ויצירת מנות ייחודיות החוגגות את היצירה האומנותית הקולינרית עתיקת היומין הזו.

חברת קמאדו היא מהמובילות בתחום מעשנות הבשר ומספקת למענכם את המוצרים האיכותיים ביותר לצלייה ולעישון בשר. מעשנות קמאדו הן מהמעשנות המתקדמות בישראל וברכישתן תקבלו שירות אמין, סבלני ומכיל. אחריות, תפעול מקצועי ברמה גבוהה וליווי מקצועי מהרגע הראשון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf