מכשיר איתור – איך הוא עוזר למטיילים ישראלים שנתקעו בחו"ל?

מכשיר איתור – איך הוא עוזר למטיילים ישראלים שנתקעו בחו"ל?

מזה מספר עשורים שהטיול למזרח הרחוק, לדרום אמריקה, לאפריקה, לאוסטרליה וליעדים נוספים מהווה חלק אינטגראלי ממסע הבגרות הישראלי. למעשה, כיום המגמה כבר רחבה יותר ולא רק צעירים אחרי צבא יוצאים אל אתרים אקזוטיים לתקופות ממושכות, אלא גם אנשים מבוגרים יותר. עם כל הכיף, ההנאה וההרפתקה שבעניין, מסעות אלו גם כרוכים בסיכונים ולכן חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים. אחד מהם הוא מכשיר איתור ואיכון לווייני.

הצורך במכשיר איתור לווייני

לכולנו יש בכיס מכשיר סלולארי ואנו משתמשים בו על בסיס קבוע, וגם במדינות רבות יש כיסוי לא רע בחלק גדול מהאזורים. ואולם, חשוב להבין כי רבים מהטיולים שמבצעים ישראלים נערכים במדינות מתפתחות, שבהם התשתית הסלולרית אינה מפותחת מספיק. בנוסף, מדובר במדינות רחבות ידיים עם הרבה שטחים פראייפ, בהם לא הייתה קליטה סלולרית אפילו אם מדובר היה במדינה מפותחת. מצד שני, ביחד עם הריגושים וההרפתקאות יש גם סיכונים אפשריים, כגון נפילה ופציעה, מחלה, אובדן דרך, שיטפונות ועוד הרשימה ארוכה. במצבים כאלו עלול המטייל למצוא את עצמו ללא דרך ליצירת קשר, לפעמים למשך ימים ארוכים, וכאשר כל שעה שנוקפת יכולה לעשות את ההבדל. וגם אם הטיול מתנהל כשורה, מהעבר השני של העולם יש הורים ומשפחה שהיו שמחים מאוד לקבל ולו סימן לשלום יקירם. בדיוק במצבים כאלו מועיל מכשיר איתור ואיכון לווייני.

אבל מה זה בעצם?

על קצה המזלג, מכשיר טלפון לווייני לאיתור ואיכון נותן מאה אחוז כיסוי תקשורת עם מענה מיידי מכל מדינה ומכל מקום תחת כיפת השמיים. הוא מבוסס על רשת של עשרות לוויינים המאפשרים העברת תקשורת וביצוע איתורים בשגרה ובחירום. קודם כל, מכשיר כזה כולל לחצן מצוקה שלחיצה עליו שולחת הודעה אל חברת חילוץ הפועל מסביב לשעון. כאשר האות מתקבל יוצרים מול המטייל אנשי החברה קשר ישיר, ומנהלים את המצב מול הגורמים הרלוונטיים כמו משרד החוץ, חברת הביטחון, כוחות מקומיים וכדומה. כמו כן, מכשיר איתור לווייני כולל לחצן עם הודעה מובנית בסגנון "הכל בסדר" שנשלחת אל אנשי קשר קבועים של המטייל, ואליה מצורף המיקום המדויק שלו. ההודעה יכולה להישלח דרך מייל ומסרונים ודרך הפייסבוק.

אלו התכונות הבסיסיות של מכשיר האיתור, אבל ניתן לבחור גם בפונקציות מתקדמות, למשל התכתבות חופשית המבוצעת באמצעות חיבור לסמארטפון דרך אפליקציה ייחודית. כמו כן, ניתן לבחור בפונקציה של מפה פרטית המתעדת את המסלול שעבר המטייל, לקבל תחזיות מדויקת של מזג האוויר לפי היעד, לקבל עדכוני מיקום בזמן אמת, לנווט עם מפות טופוגרפיות ושמירת מסלולים במכשיר מראש, ועוד.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf