מכונית חשמלית – כלי הרכב של העתיד

מכונית חשמלית – כלי הרכב של העתיד

ישראלים רבים כבר החלו להצטרף לטרנד של קניית מכונית חשמלית. הם עושים זאת כי הם דואגים לסביבה וגם כי לרכב חשמלי יש יתרונות רבים לעומת רכבים שמבוססים על מנוע בעירה פנימית. בין היתרונות האלה ניתן למנות אפשרויות הטענה מגוונות, חיסכון בכסף, שימוש באנרגיה ירוקה ועוד.

מי שמחזיק ברשותו רכב חשמלי כבר מכיר את היתרונות האלה, ואין זה פלא שרבים מהנהגים שיש ברשותם מכונית חשמלית מנסים לשכנע עוד ועוד אנשים בסביבתם לעבור למכונית מהסוג הזה.

מבחינת היצע המכוניות החשמליות בשוק, מרבית היצרניות בשוק המכוניות כבר מציעות רכבים מסוג זה. החל מטויוטה ועד פולקסוואגן – יצרניות מהמזרח הרחוק וגם יצרניות אירופאיות ואמריקאיות מובילות מציעות רכבים חשמליים. כך שאם יש לכם רכב חשמלי מסוג ניסאן, למשל, ואתם זקוקים להטענה על ידי עמדת טעינה ניסאן, או על ידי הטענה ביתית – יש מגוון פתרונות הטענה זמינים בשוק שיכולים להתאים לסוג המכונית שלכם.

איך טוענים רכב חשמלי?

רכב חשמלי, כמו כל מוצר המבוסס על הפעלה בסוללה חשמלית, זקוק להטענה. כאשר הסוללות ריקות ואינן טעונות – לא ניתן לנסוע בו. על מנת להטעין את הרכב החשמלי יש מגוון פתרונות. ניתן ליצור עמדת הטענה ביתית, עם הערכה המתאימה לכך, ולטעון מדי יום (או לילה) בבית את המכונית. בנוסף לכך, קיימות גם עמדות הטענה במרחב הציבורי.

עמדות ההטענה הציבוריות אמנם עוד לא מוצעות בפרישה מספקת ברחבי הארץ, אך חברות שונות בתחום דואגות לפרישה טובה יותר ומושקעים משאבים בהרחבת רשת ההטענה שמוצעת ברחבי הארץ. מבחינה זו, עדיין נוח יותר להטעין את הרכב החשמלי בצורה ביתית (או במשרד, למשל) באופן עצמאי.

הטעינה עצמה נעשית באופן פשוט ביותר. יש לחבר את כבל ההטענה למקום המתאים לכך ברכב, ממש כמו שמחברים כל מוצר חשמלי לרשת החשמל. בניגוד למילוי דלק במכוניות עם מנוע בעירה פנימית, מדובר בפעולה פשוטה בהרבה ונקייה בהרבה.

היתרונות של נהיגה ברכב חשמלי

לנהיגה ברכב חשמלי יש יתרונות רבים. היתרון הראשון הוא אפשרויות ההטענה המגוונות. רכב שנוסע על בנזין ניתן לתדלק רק בתחנת דלק. לעומת זאת, את הרכב החשמלי ניתן להטעין בבית או בעמדות הטענה ציבוריות – ויש מגוון שיטות לעשות זאת. לדוגמה, רכב חשמלי מסוג ניסאן ליף מותאם לכמה שיטות הטענה שונות.

בנוסף לכך, סוללות של רכב חשמלי מספיקות בדרך כלל לנסיעה של כמה מאות אלפי קילומטרים. לכן, אין צורך לדאוג להחלפה של הסוללות לעתים קרובות. גם המחיר של הסוללות הולך ויורד עם הזמן, כך שבעתיד הלא רחוק פעולה של החלפת הסוללות תהיה זולה מאוד.

יתרון נוסף טמון בכך שהאנרגיה החשמלית היא אנרגיה ירוקה. כל מי ששותף לדאגה לעתידו של כדור הארץ צריך לדעת שמדובר באנרגיה שאינה מזהמת את הסביבה, וכך תורמת לשמירה על הפלנטה. ישנם נהגים רבים שנושא זה חשוב עבורם, וכך הם בהחלט יכולים לתרום למאמץ העולמי להגנה על הסביבה.

לסיכום

מומחים רבים בתחום התחבורה טוענים כי המכונית החשמלית היא המכונית של העתיד. נהגים רבים מתחילים ליישם את החזון הזה ונהנים מהיתרונות הרבים של נהיגה ברכב חשמלי. כך הופכת לא לאט המכונית החשמלית למכונית ההווה – ולא רק העתיד.

על מנת להטעין את המכונית ישנם פתרונות הטענה רבים ומגוונים. עמדת הטענה ביתית, למשל, יכולה להוות פתרון מצוין שמסיר את החשש מכך שהבטריות של הרכב יתרוקנו מחשמל. חברות רבות מציבות גם עמדות הטענה ברחבי המדינה, ומגמה זו צפויה להימשך ולהתגבר בשנים הקרובות. עם המגמה הזו צפויה גם עלייה משמעותית בהיקף השימוש ברכבים חשמליים בישראל.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf