מורים פרטיים – כיצד הם יכולים להשפיע על ההצלחה של הילד

מורים פרטיים – כיצד הם יכולים להשפיע על ההצלחה של הילד

כשאנחנו מסתכלים על מאפיינים אשר יכולים להשפיע על הצלחה של ילד בלימודים, בדרך כלל יש נטייה להסתכל על שני מאפיינים עיקריים, הילד והמורים שמלמדים אותנו בבית הספר. באופן טבעי אלה המאפיינים העיקריים, שכן הילד הוא זה שלומד והמורים הם אלה שמלמדים, אז הגיוני שנסתכל עליהם, בעוד שמשתנים אחרים ייחשבו משניים.

על פי רוב, ניתן לקבוע האם ילד מצליח על פי רמת הפוטנציאל שלו, רמת היכולת והרצון שלו לממש אותה האם הוא עומד ביעדים שהוא או הסביבה הגדירו לו והאם בסופו של דבר הוא הפך להיות מה שהוא ששאף להיות, בהנחה והשאיפה היתה חיובית, מן הסתם. מצד של המורים, הרי שמורה טוב הוא מי שמצליח להתהוות לתלמיד דרך, הוא מי שגורם לילד להסתקרן ולרצות ללמוד עוד, הוא מי שמצליח לגרום לילד להקשיב בכיתה ולעשות שיעורים בבית.

יש גורמים נוספים שיכולים להשפיע על הצלחה של הילד. למשל מורים פרטיים. היום אנחנו יודעים, שחלק גדול מהתלמידים פונים אל מורים חיצוניים בתחומים שונים, במטרה לקחת שיעורים פרטיים מסיבות שונות. בין אם זה בגלל שהם מרגישים קושי עם השיעורים בכיתה, בין אם זה בגלל שהם לא נמצאים הרחוק מאחור ורוצים להדביק את הפער, ולעיתים זה בדיוק להיפך, הם רוצים להקדים את הכיתה, אז הם פונים אל מורים פרטיים שיעזרו להם בכך.

מן הסתם, במקרים שכאלה, השפעה של מורה פרטי יכולה לעלות לאין שיעור מהשפעה של מורה רגיל, לכן אנחנו צריכים להחשיב גם אותו במערך הנתונים והמאפיינים שמשפיעים על הצלחה של ילד בבית הספר. נניח וילד לא היה בלימודים תקופה ארוכה, המורה בכיתה יכול לעשות כל מה שהוא יכול אך המשאבים שלו, מבחינת זמן בעיקר, מוגבלים. לכן הילד יפנה אל מורה פרטי שיעזור לו להשלים את החומר. מכאן שיש למורה כזה השפעה לא מועטה על הסיכוי של הילד להצליח בלימודים.

החשיבות בבחירת מורה פרטי טוב

מכאן אנחנו לומדים, עד כמה חשוב לבחור מורה פרטי טוב לילד, עד כמה עלינו להתייחס ברצינות לתהליך הבחירה. מתוך מגוון מורים פרטיים רחב שקיים בשוק, אנחנו צריכים לוודא שהילד שלנו מקבל לא רק מורה פרטי שהוא "שוחה" בחומר, אלא מורה שיכול לספק לילד שלנו את כל הכלים בשביל להצליח בשיעורים, מתהליך למידה נכון, תשוקה ורצון להצליח, עניין, סקרנות, ומאפיינים אחרים שיאפשרו לילד לקבל את כל הכלים הנדרשים בשביל להוציא ציונים טובים.

צריך לזכור, אף על פי ששעות שיעורים פרטיים בשבוע הן בדרך כלל, מבחינה מספרית, פחות משעות הלימוד בכיתה, יש להן השפעה עצומה על הילד, גם בגלל העובדה שמדובר בעבודה של אחד על אחד וגם בגלל האופן בו השיעורים מתקיימים. לכן אנחנו צריכים להתייחס לתהליך הבחירה ברצינות רבה מאוד.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf