מה תעשו אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים?

מה תעשו אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים?

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים אשר כוללת נפגעים, אין ספק שמדובר על חוויה לא פשוטה אשר לא פעם יש לה גם השלכות משפטיות. מרבית הנהגים כלל לא מודעים להשלכות הללו בזמן התאונה, אך חשוב מאוד לדעת כי במרבית המקרים של תאונות דרכים עם נפגעים, יוגש כתב אישום נגד הנהג אשר חשוד בגרימת התאונה, גם אם הדבר יקרה כמה חודשים לאחר התרחשות התאונה. הגברת האכיפה של משטרת התנועה באמצעות מצלמות בעיקר, מהוות את האמצעי העיקרי למלחמה בתאונות דרכים. כתב אישום בגין מעורבות בתאונות דרכים יוגש בעיקר אם התאונה התרחשה עקב עבירת תנועה חמורה כלשהי לרבות: אי ציות לרמזור אדום, נהיה בשכרות, אי מתן זכות קדימה ועוד וכאשר כתוצאה מהתאונה המדוברת יש נפגעים ועל כן, חשוב ביותר שכל אדם שהיה מעורב כצד הפוגע בתאונה מעין זאת, יצור קשר באופן מידי עם עורכי דין לתאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום.

באיזה מקרים יוגש כתב אישום בגין תאונת דרכים?

לרוב תאונות דרכים יתרחשו בעקבות עבירת תנועה ועל כן, בכדי להחליט האם יוגש כתב אישום בגין גרימת תאונת דרכים, סעיף 62 לחוק הסדר הדין הפלילי קבע שני תנאים והם:

התנאי הראשון הוא ראיות לכאורה לאשמה של הנהג בגרימת התאונה. בתיק תאונת דרכים אשר מתנהל נגד הנהג, המדינה תידרש להוכיח מעבר לכל ספק סביר שהנהג אשם בגרימת התאומה וזאת בכדי שבית המשפט ירשיע אותו. בכדי להגיש כתב אישום כנגד הנהג אין צורך ברמת וודאות מאוד גבוהה אלא די בכך שיש ראיות לכאורה לאשמתו ויש סיכוי סביר להרשעה. הראיות בתיקי תאונות דרכים יאספו על ידי בוחן משטרה לתיק חקירה והן יכללו: עדויות של המעורבים בתאונה, עדויות של עדי ראייה, חקירת החשוד, צילומים מהזירה של התאונה, סימני בלימה, כתמים על הכביש, תמרורים, בדיקת שדה הראייה של הנהג ועוד.

התנאי השני להגשת כתב אישום יהיה עניין לציבור. כל תאונת דרכים שבה נפגע אדם היא תאונה שבה יש עניין לציבור כאשר האינטרס הציבורי להילחם בתאונות הדרכים עם פגעים. ישנם תיקים שבהם מוגש כתב אישום נגד הנהג על אך שהוא איננו אשם בתאונה וזאת במידה והוא לא מילא את החובות שלו על פיק החוק.

באיזו עבירה מואשם הנהג הפוגע?

מרבית תאונות הדרכים נגרמות בשל עבירות של הסחת דעת שכן, מספיקה שניה אחת של חוסר תשומת לב לכביש, חוסר ריכוז רגעי וכן תגובה המאחרת לבוא בגין זאת. על כן, כתבי האישום שמוגשים כנגד נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים יהיו על עבירה של נהיגה רשלנית או נהיקה בקלות ראש או נהיגה בחוסר זהירות. בנוסף לעבירה הספציפית המדוברת שביצע הנהג כגון: עקיפה מסוכנת, אי מתן זכות קדימה ועוד.

במקרים שבהם התאונה כוללת נפגעים בגוף, המשטרה תנהל חקירה אודות נסיבות התאונה ותבחן את האחראיות של המעורבים בה. המשטרה גם תחקור האם התאונה אירעה בשל חוסר תשומת לב של הנהג לכביש, בחוסר זהירות או בשל רשלנות וכן, באיזה נסיבות.

כיצד יש לפעול לאחר מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים?

אם היית מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים, חשוב להעמיד את הרכב סמוך למקום התאונה ולא להזיז אותו עד שהמשטרה תגיע אלא אם כן יש צורך להזיז אותו בכדי לסייע לפצועים. מעבר לכך על פי החוק מחויבים להעניק עזרה ראשונה לפצועים, להזעיק את כוחות ההצלה ולהמתין עד שיגיעו למקום. אם לא מגישים סיוע לנפגע עלולים להיות מואשמים בעבירת הפקרת פצוע ולעמוד לדין פלילי הכולל ענישה מחמירה. יש למסור פרטים לכל מי שהיה מעורב בתאונה וכן לכוחות המשטרה וכן להודיע למשטרה על התאונה באופן מידי. טרם אתה מוסר את הגרסה שלך לתאונה, עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום שיסייע לכם.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf