מה צריך לבדוק כשבוחרים מנשא לתינוק

מה צריך לבדוק כשבוחרים מנשא לתינוק

פעם, כשעוד רק הייתם בהריון, הבטן של אמא הייתה "מנשא התינוק". והנה הגיע היום השמח, והתינוקי הגיח לאוויר העולם, ומישהו צריך לשאת אותו. מנשא לתינוק הוא פריט שמלווה את האנושות מאז שיש לנו תיעוד שלה. המנשאים הללו מגיעים בכל הצורות ובכל העיצובים, וניתן לראות אותם בשבטים האפריקאים כמו גם בתרבויות המעונבות של צפון אירופה, בהרים של פרו והכפרים של דרום אמריקה, כמו גם אצלנו, ברחובות הערים בישראל.

ברור מאליו כי יש הבדלים של שמיים וארץ בין מנשאי התינוק המסורתיים לבין המנשאים המודרניים, אך מהותם זהה היא – לשמור על התינוק עטוף היטב, מוגן היטב, ומחובר לאמא שלו שדואגת לו ומטפלת בו (וגם, כמובן, לאבא שלו). אז בואו נסקור את עולם המנשאים הללו, ונבין קצת יותר טוב כיצד לבחור את המנשא הנכון עבורכם ועבור התינוק שלכם.

שלושה דגשים בבחירת מנשא לתינוק:

  1. גיל התינוק – כל מנשא ומנשא נועדו לגילאים שונים (ומשקלים שונים), ולכן לפני שאתם רצים לקנות מנשא שאהבתם את ה"לוק" שלו, חשוב מאוד שתוודאו כי המנשא הזה אכן מתאים לגיל התינוק שלכם. לדוגמא, ישנם מנשאים המתאימים לתינוקות רכים שרק נולדו, מגיל אפס ועד לגיל שנה (כלומר ממשקל 3.2 ק"ג ועד ל-11 ק"ג). מנשא שכזה לא יתאים לילדים קצת גדולים יותר, או גם קטנים יותר מבחינת האורך (53 ס"מ גובה ומעלה).
  2. תקנים – אתם חייבים לוודא כי המנשא שאתם בוחנים לקניה עומד בתקנים המחמירים ביותר. מנהל התקנים של מדינת ישראל הוא גוף חשוב ודעתן שנותן דעתו ואף דורש מהיצרנים לספק מידע ולעמוד בסטנדרטים גבוהים ומחמירים עד מאוד, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במוצרים לתינוקות. אנחנו, כהורים אחראים, חייבים את זה לילדים שלנו, לבדוק היטב כי אנו מנצלים את העובדה כי יש מנהל שאחראי על התקנים הללו, ולוודא כי המוצר כולו – החומרים, הייצור, וכל המנשא כיחידה, עומד בתקן הישראלי.
  3. חומר המנשא – המנשאים המודרניים לתינוקות יהיו עשויים מחומרים חכמים, שנועדו לאפשר לתינוק שלכם, כמו גם לכם, לא רק נוחות, אלא גם בריאות מרבית. למה אנו מתכוונים? ובכן, מנשא מחומר אטום שאינו נושם אולי לא יירטב ויתלכלך כל כך מהר, אך הוא גם לא יאפשר לגוף שלכם ולגוף התינוק שלכם לנשום. מנשאים עם חומרים חכמים, בדים נעימים ורכים לצד שילוב של רשת ("מאש") מאפשרים לעור התינוק להשאר מאוורר בעת הצורך, מה שמונע תפרחות וגירויים על עור התינוק, ואפילו על העור שלכם!

מחשבה קדימה – מנשא לדורות

מנשא הוא אחד הדברים הכי הכרחיים והכי שימושיים להורים טריים. זה לא משהו שאפשר להחליף במשהו אחר, ולא משהו שאפשר לוותר עליו. מנשא לתינוק הוא פריט חובה, ולכן כדאי להשקיע בו, מתוך ההבנה כי הוא הולך להישאר איתנו זמן מה, ולתת לנו שירות חיוני.

ישנם מנשאים מתכווננים אשר ניתן לשנות את גודלם ואת אזור תמיכת הראש שלהם, מה שאומר שאתם מכוסים לאורך זמן רב מאוד עם מנשא בודד, שמאפשר לכם להתאימו לתינוק בעודו גדל ומתפתח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf