מה כדאי ללמוד בשנת 2023 (לימודים אקדמיים)

מה כדאי ללמוד בשנת 2023 (לימודים אקדמיים)

בחירת מסלול לימודים היא החלטה משמעותית במיוחד. קודם כל היא משפיעה על 3-4 השנים הקרובות, בעיקר מבחינת העניין, ומעבר לכך הבחירה קובעת במידה רבה מהם הסיכויים שלכם להשתלב בשוק התעסוקה ולמצוא משרה מתגמלת – גם בעתיד הקרוב וגם בעתיד היותר רחוק.

במציאות שמשתנה בקצב מהיר מאוד, והנסיקה של הבינה המלאכותית היא רק דוגמה אחת לכך, לא פשוט לדעת כיצד ייראה העתיד. למרות זאת אפשר לומר בסבירות גבוהה שלימודים אקדמיים הם פתח לקריירה מוצלחת, ושבמיוחד כדאי ללמוד את המקצועות המפורטים בעמוד זה.

הנדסת מידע

מידע הוא המשאב יקר הערך ביותר במאה ה-21. בהתאם לימודים אקדמיים שעוסקים בדרכים השונות להפיק משמעות ותועלת ממידע הם לימודים שיובילו אתכם רחוק. דוגמה אחת למסלול כזה היא תואר ראשון בהנדסת נתונים ומידע בטכניון, ועוד אופציה מעניינת היא תואר ראשון בניהול מערכות מידע שאותו מציעות מספר מכללות ברחבי הארץ. סטודנטים מצטיינים יכולים לבחור בתוכניות משולבות – למשל תוכנית משולבת במדעי החיים ובמדעי המחשב עם התמחות בביואינפורמטיקה של אוניברסיטת תל אביב – ולפתוח לעצמם מספר דלתות בתחומים שונים.

סיעוד

האוכלוסייה במדינות המפותחות הופכת למבוגרת יותר ויותר. תוחלת החיים עולה, ואילו שיעור הילודה פוחת, ולכן נוצר מחסור בכוח אדם איכותי בתחום הסיעוד. אמנם לכאורה מדובר בשוק תעסוקה שנשלט על-ידי כוח אדם זול מהמזרח הרחוק, אולם המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות איכות הטיפול ואיכות נותני הטיפול מגבירה את הביקוש למשל לאחים ואחיות בעלי תואר אקדמי, ובוודאי כזה שניתן ע"י אוניברסיטה מוערכת בישראל. תחום זה פותח את הדלת גם למשרות רבות בחו"ל, ובהקשר זה ההמלצה החשובה ביותר היא לשפר את האנגלית בגיל צעיר ככל האפשר. בכל מקרה נדרשת רמה מינימלית של אנגלית כדי שלא תצטרכו ללמוד קורסים באנגלית במהלך התואר הראשון – מידע והמלצות ספציפיות בנושא זה תמצאו באתר פטור.

משפטים עם התמחות במסחר ודיגיטל

תחום לימודים משתלם נוסף ב-2023 הוא משפטים, אבל עם התמחות ספציפית בתחום העסקים ובעולם הדיגיטל. בישראל יש כידוע עורכי דין רבים מאוד, למעשה שיעור עורכי הדין ביחס לאוכלוסייה בארץ הוא הגבוה ביותר בעולם, אולם ההתמחות בדיני מסחר ובמשפט דיגיטלי מקנה יתרון משמעותי – מפני שעם התרחבות תחומים אלה עולה גם הצורך במשפטנים מיומנים.

פילוסופיה

לכאורה פילוסופיה הוא תחום לא מאוד רלוונטי למאה ה-21, מן הסתם לא תמצאו בלוחות דרושים מודעות המחפשות פילוסופים – אולם דווקא בעידן ה-AI וההשתלטות הטכנולוגית על העולם ישנו צורך משמעותי ברעיונות. מי שמספקים רעיונות מקוריים ומעניינים הם בוגרי מדעי הרוח, ובפרט פילוסופיה, ולכן ניתן לזהות ביקוש רב לבוגרי תארים אלה בחברות היי-טק שונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf