מה חשוב לקחת בחשבון בעת קניית מצלמה לרכב

מה חשוב לקחת בחשבון בעת קניית מצלמה לרכב

מצלמה לרכב, המכונה גם – מצלמת דרך, היא דוגמה לאביזר אלקטרוני אשר יעילותו הפכה אותו פופולארי מאוד בארץ בתקופה האחרונה. נראה כי לצד אביזרים לסלולרי מסוגים מסוימים, גם המצלמות לרכב כובשות אחוז גדול יותר ויותר מהאוכלוסייה בארץ, ומסיבות טובות – מצלמה לרכב מציעה יתרון משמעותי במקרים של תאונות או עבירות תנועה, ובמיוחד במקרים של וויכוחי הטלת אחריות או התנגדות להאשמה זו או אחרת בנוגע לביצוע עבירת תנועה. בנוסף, הן מציעות גם תיעוד איכותי ורציף לצרכי פנאי וכו'.

הביקוש הגבוה למצלמת דשבורד לרכב בישראל כיום הביא לכך שדגמים רבים ושונים של מצלמות לרכב נמכרות כיום בארץ. להלן כמה נקודות עיקריות וחשובות שכדאי לקחת בחשבון כאשר מחפשים מצלמה לרכב.

איכות התמונה – מהי הרזולוציה של המצלמה שאתם שוקלים לרכוש? כיום, כבר אין כל צורך להסתפק במצלמה המציעה איכות צילום נמוכה. גם בקטגוריה של מצלמות דרך זולות יחסית ניתן מצלמות באיכות תמונה גבוהה, ברזולוציה של חמישה מגה פיקסל ומעלה. איכות הצילום עלולה להיות קריטית כאשר מצלמים במהירות נסיעה גבוהה או כאשר מצלמים אובייקטים רחוקים יחסית כמו תמרורים, רמזורים וכו'

אפשרות לצילום לילה – וודאו כי מצלמת הדרך אותה אתם שוקלים לרכוש מכילה גם מצב לצילום לילה. אחרי הכל, גם בשעות החשכה עלולות לקרות תאונות, עבירות תנועה וכו', וחבל לפספס את התיעוד לשעות אלו רק בגלל שהמצלמה אינה איכותית מספיק. למעשה, אנשים רבים מצטיידים במצלמה לרכב במיוחד עבור שעות הלילה – במיוחד כאשר נוהגים להחנות את הרכב באזורים "מועדים לפורענות" כמו שכונות בהן מקרים של גניבת רכבים אינם נדירים, מצלמה לרכב משמשת בראש ובראשונה להרתעת הגנבים (אשר מתוודעים יותר ויותר למצלמות רכב והפוטנציאל שלהן להפליל אותם)

גודל כרטיס הזיכרון – זכרו כי שעות על גבי שעות של תיעוד מאוחסנות על גבי כרטיס הזיכרון. לכן, בכל הנוגע למצלמה לרכב נרצה כרטיס זיכרון גדול יחסית. אל תסתפקו במצלמה אשר אינה תומכת לפחות בכרטיס זיכרון של 32 ג'יגה בייט.

גלאי תנועה – מצלמות טובות מאובזרות כיום בחיישן תנועה, אשר מאפשר לכם להשתמש במצלמה גם בשעות הלילה, למשל, כאשר הרכב חונה. במקום שהמצלמה תפעל כל הלילה וכרטיס הזיכרון יתמלא, היא תופעל רק כאשר חיישן התנועה יקלוט תנועה ברכב או מול השמשה (בשדה הראייה של המצלמה)

מחיר – קיימות כיום בשוק מצלמות דשבורד איכותיות ביותר במחירים נמוכים יחסית. ב 400 עד אלף שקלים ניתן למצוא מגוון מצלמות טובות, איכותיות ומספיקות בהחלט. לכן, מראש אין סיבה לרכוש מצלמות יקרות יותר בהוצאה של אלפי שקלים. קראו בסבלנות את המפרט של מצלמה אותה אתם שוקלים לרכוש, ביקורות ותגובות של צרכנים, ורק אז קבלו החלטה. לעיתים, דגמים מסוימים יקרים יותר מסיבות שאינן רלבנטיות עבורכן, כך שחבל להוציא יותר כסף ממה שצריך.

אחריות – כמו בכל רכישה של ציוד אלקטרוני אשר עלול בהחלט להתקלקל, חשוב לוודא כי אתם מקבלים אחריות עבור מצלמת הרכב. חשוב לדעת לכמה זמן תקפה האחריות, ומה בדיוק היא מכסה. נסו למצוא מצלמה המגיעה עם אחריות של שנתיים, ובמקרה והדבר מתאפשר כדאי לשקול להרחיב את האחריות למשך שנה נוספת. בעלות של כמה מאות שקלים תוכלו להבטיח לעצמכם מצלמה איכותית ופועלת למשך שנים קדימה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf