מה זה הדחת קטין לשימוש בסמים?

מה זה הדחת קטין לשימוש בסמים?

הדחת קטין לשימוש בסמים זו אחת העבירות הפליליות החמורות ביותר ואפשר לראות זאת בחומרתו של העונש המקסימלי עבור סוג זה של עבירה, אשר יכול להגיע לכדי 25 שנות מאסר בפועל.

עבירת הדחת קטין לסמים היא אחת מעבירות הסמים ובעיקרה היא מתייחסת אל מקרים בהם בגיר, כלומר אדם שעבר את גיל 18, מספק לקטין סמים מכל סוג, גורם לו לרכוש סמים או מעביר לו (באופן אישי או על ידי אנשים אחרים) סמים או אביזרים לצריכת סמים. מעבר לכך, עבירת הדחת קטין לסמים מתייחסת גם למקרים נוספים כמו למשל למקרים שבהם אדם בגיר הפקיר קטין שנמצא במסגרת אחריותו וכך הניח לו להשתמש או להשיג סמים.

כיצד החוק מגדיר קטין?

על פי החוק קטינים הם נערים ונערות שעדיין לא מלאו להם 18 שנים וכמובן שמדובר גם בילדים שעדיין לא הגיעו לגיל ההתבגרות. עם זאת, גיל ההתבגרות הוא גיל שבו גוברת הסקרנות ובני נוער מחפשים להתנסות בחוויות חדשות. לכן החוק מתייחס בחומרה רבה למבוגרים שחושפים את אותם נערות ונערים לסמים, קל וחומר כאשר צריכת סמים נחשבת לעבירה על החוק ולפעולה שיכולה להוביל להתמכרות ולשינוי מהותי בחיים. לעיתים, זו אף תהיה צעידה בדרך שאין ממנה חזרה.

מה העונש על הדחת קטין לשימוש בסמים?

כאשר אדם בגיר נתפס על עבירת הדחת קטין לסמים, ברוב המקרים העונש שלו יהיה מאסר בפועל. התפיסה היא שמדובר באדם מסוכן לציבור, בכך שהסיט נער או נערה תמימים ממסלולם הישר ובשל הסיכון שימשיך לעשות זאת עם אחרים, על פי החוק ישנו סיכון בכך שימשיך להסתובב חופשי בעולם.

העונש המקסימלי הוא 25 שנות מאסר, אבל כמובן שחומרת העונש תלויה גם בחומרת העבירה עצמה. לכן לא כל אדם שיבצע את העבירה יזכה לאותה מידת חומרה.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין פלילי במהרה?

במידה והואשמתם בהדחת קטין לשימוש בסמים, עליכם לפנות לעורך דין פלילי סמים במהירות האפשרית. לא כל נאשם יקבל את אותו העונש, יש המון גורמים שעשויים להשפיע על ההליך השיפוטי ועל גזר הדין, וכדי שלא לקבל את העונש המקסימלי הקשה, חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי בהקדם, למעשה כבר בשלבי החקירה המוקדמים.

עורך דין שבקיא ברזי החוק והפסיקה יוכל ללוות אתכם לכל אורך ההליך, תוך שמייצג את האינטרסים שלכם, לומד את התיק ואת פרטי המקרה ומסייע להמתיק את הדין כמה שיותר.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf