מה זה באמת אומר הפרעת אישיות גבולית?

מה זה באמת אומר הפרעת אישיות גבולית?

להתחיל להבין שאדם אהוב לנו סובל ממחלה כלשהי זה לא דבר נעים. זה נכון שאם מדובר על מחלות פיזיות שונות, נדע פחות או יותר איך להגיב, אך מה קורה כשזה עניין רגשי, נפשי או פסיכולוגי? העולם שבו אנחנו חיים עדיין לא רואה בעין יפה אנשים שסובלים מבעיות נפשיות שונות, וזאת למרות שהשיח סביב הנושא השתנה מאוד בשנים האחרונות. נדמה לכם שאדם שאתם מאוד אוהבים סובל מהפרעת אישיות גבולית? תוהים מה תוכלו לעשות בנידון? לפני הכול: פשוט לעזור לו. בין אם מדובר על הפרעת אישיות גבולית ובין אם החשד שלכם הוא של כל הפרעה אחרת, צריך להבין האם זה באמת נכון ומבוסס או לא. במקרה של הפרעות אישיות גבולית אנחנו רואים שמדובר על אנשים שסובלים מקושי בוויסות הרגשי. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתגובות קיצוניות, בשינויים במצב הרוח וזה מקשה מאוד על היחסים הבינאישיים. לכן, לא רק שכדאי לעזור לאותו אדם שסובל מהתופעה, אלא גם רצוי לעשות זאת כמה שיותר מהר.

כל התסמינים של הפרעת אישיות גבולית

אומנם זה נכון שגם אם תקראו אינספור מאמרים על הפרעות כמו אישיות גבולית זה לא יהפוך אתכם למומחים בתחום, אך זה כן ייתן לכם תמונה כללית להבין האם אתם בכיוון או לא. במקרה של הפרעת אישיות גבולית אנחנו רואים שהתסמינים יכולים להיות שונים ומגוונים. למעשה, כל אדם שסובל מהעניין הזה יכול להפגין כלפי חוץ תסמינים אחרים, ולא כל הסובלים מפגינים תמיד את כל התסמינים. בין יתר התסמינים ניתן לציין:

  • הפרעות בזהות האישית
  • קושי לנהל את הכעס
  • ערך עצמי מאוד נמוך
  • תחושה של ריקנית
  • יחסית בינאישיים מאוד אינטנסיביים
  • פגיעה עצמית ועוד

לכן, אם אתם מזהים את התסמינים האלה אצל אותו אדם אהוב, בהחלט כדאי שתעשו כל מה שאתם יכולים כדי לעזור לו.

איך באמת אפשר לעזור במצבים כאלה?

במצבים של הפרעת אישיות גבולית צריך לאבחן את העניין בעזרת אנשי מקצוע מומחים כדי להבין שאכן בכך מדובר. זה לא משהו שאתם לבד תוכלו לעשות, ולכן הדבר הראשון הוא לקחת את אותו אדם לאבחון. אחרי שתתקבל האבחנה, ניתן יהיה להחליט על טיפול, וכמובן שהחלק שלכם בעניין הוא לתת תמיכה. לא קל להבין ולהודות שיש לנו בעיה, ובטח שלא כאשר מדובר על התחום הרגשי והנפשי. יחד עם זאת, החדשות הטובות הן שיש היום אינספור טיפולים, והרעיון הוא להתאים לכל אדם את הטיפול הנכון לו. שימו לב: ככל שאותו אדם שסובל מהמחלה הזאת יקבל עזרה יותר מוקדם, כך הסיכוי שלו לנהל חיים תקינים ומלאים יהיה יותר גדול. לכן לא כדאי לדחות את הדברים ומאוד מומלץ לפנות כמה שיותר מהר אל המומחים בתחום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf