מה היתרונות בדיור מוגן?

מה היתרונות בדיור מוגן?

כאשר מגיעים לגיל השלישי בוחרים רבים לעבור להתגורר במוסדות שונים המיועדים לבני גילאים אלו, דוגמת מוסדות של דיור מוגן, בתי אבות וכד'. בישראל התפתח שוק הדיור המוגן בעשורים האחרונים בצורה משמעותית, וניתן למצוא בארץ כיום מגוון רחב של מוסדות דיור מוגן בצפון, בדרום, בשרון, בשפלה ובעצם בכל אזור מיושב אחר בארץ. בעוד מדובר באופציה בה בוחר אחוז ניכר מבני הגיל השלישי, חשוב להבין מהם היתרונות המשמעותיים של דיור מוגן, במיוחד בהשוואה לבתי אבות, מגורים יחד עם הילדים או אלטרנטיבות נוספות שונות מתחום זה. מה מבדיל בין דיור מוגן לבין בתי אבות ומה היתרונות של דיור מוגן על פני אלטרנטיבות אחרות בתחום?

דיור מוגן מול בתי אבות – מה ההבדל העיקרי?

נתחיל בלסבר את האוזן בנוגע להבדלים המשמעותיים בין דיור מוגן לבין בתי אבות קהילתיים – דיור מוגן מיועד לרוב לאנשים אשאר מסוגלים לנהל אורח חיים עצמאי, בעוד בבתי אבות נמצא לרוב גם אנשים אשר זקוקים לסיוע רפואי צמוד ושוטף,או לתמיכה וטיפול נרחבים יותר. לכן, היקף השירותים הרפואיים הניתנים לדיירי הדיור המוגן מצומצם יותר מזה שבבתי אבות. כאשר דיירים אלו נזקקים לשירות רפואי נרחב יותר, לרוב הם יועברו למחלקה סיעודית הפועלת באותו מוסד דיוק מוגן.

בנוסף לכך, מרבית מוסדות הדיור המוגן מופעלים באופן פרטי או פרטי למחצה, בעוד בתי אבות לרוב מהווים מסגרת המפוקחת על ידי משרדי הממשלה הרלבנטיים (משרד הבריאות ומשרד הרווחה).

דיור מוגן – יתרונות מרכזיים

ניתן למנות מספר יתרונות שונים של דיור מוגן על פני אלטרנטיבות שונות בתחום –

להישאר קרובים – מוסדות דיור מוגן ניתן למצוא כיום בכל רחבי ישראל. גם אם תחפשו אחר משהו ספציפי כמו "דיור מוגן בשפלה", דיור מוגן בשרון או דיור מוגן בצפון, תמצאו מגוון אפשרויות שונות, מה שלא תמיד זמין וקיים במקרה של בתי אבות או מוסדות אחרים. כך, ניתן להישאר קרובים אל ההורים כך שנוכל לראות אותם כל הזמן

חיי חברה – בבתי דיור מוגן, יותר מאשר בכל סוג אחר של מוסד, חיי החברה מהם נהנים הדיירים הם מלאים, עשירים וכוללים מגוון רחב של פעילויות יומיומיות. מוסד הדיור המוגן נועד על מנת לספק לדיירים רשת חברתית ענפה, תעסוקה נרחבת לשעות הפנאי הרבות מהן נהנים בגילאים אלו, תחושת שייכות וביטחון וכו'

טווח מחירים רחב – ניתן למצוא כיום בישראל מוסדות דיור מוגן בטווח מחירים רחב אשר יבטיח כי כל אחד יוכל למצוא דיור מוגן אותו הוא יוכל לממן. לצד מוסדות דיור מוגן יוקרתי לאמידים יותר ניתן למצוא גם מוסדות בסיסיים וזולים יותר, מוסדות דיור מוגן ללא פיקדון ומגוון מוסדות נוספים בטווח מחירים רחב ביותר.

השגחה רפואית צמודה ושוטפת – אחד החסרונות העיקריים של מגורים עם הילדים בגילאים מתקדמים הוא כי ה"ילדים" הם לרוב אנשים בוגרים ועובדים עם משפחה משל עצמם, מה שלא משאיר להם את כל הזמן שבעולם לדאוג מדי יום לאורך היום לצרכים הרפואיים של הוריהם, וגם במקרה בו ההורים בריאים יחסית מומלץ שיהיה מישהו עם זמן וידע על מנת לוודא כי הם בסדר, נשארים בקו הבריאות ומרגישים טוב מדי יום. דיור מוגן מציע מענה מושלם לבעיה זו – מוסד הדיור המוגן מעסיק כמובן צוות רפואי המתמחה בגיל השלישי ונמצא במקום תמיד על מנת לתת מענה לכל בעיה בריאותית או צורך שיעלה. במקרים חמורים יחסית, יינתן מענה ראשוני במקום והדייר/ת יועברו להמשך טיפול רפואי בבית חולים, או במחלקה הסיעודית במקרה הצורך.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf