מה הוא הלחם המומלץ ביותר בזמן דיאטה?

מה הוא הלחם המומלץ ביותר בזמן דיאטה?

כבר נאמר, בזיעת אפיך תאכל לחם, אבל יש כל כך הרבה סוגים, אז איך לבחור, במיוחד בזמן דיאטה? אנחנו בעד הכלל של להיות בריאים – לאכול נכון. לכאורה, לחם נחשב לאויב הדיאטה, אבל האמת היא שזה לא בצדק. במידה רבה, יש משמעות למינון ולכמויות שאוכלים, אך גם לסוג של הלחם שמכניסים הביתה. חשוב אחת ולתמיד לשבור את המיתוס – בעזרת הלחם הנכון והמומלץ, אפשר לאכול נכון ואפילו לרדת במשקל.

הסתכלו על הקלוריות

מאפיות נבחרות כבר מזמן הבינו שלחם לבן רגיל זה פאסה. קמח לבן בהחלט לא מומלץ כמרכיב מרכזי בתזונה ובהמשך נסביר מה כדאי להעדיף. קודם לכן, כדי להבין מהו הפתרון הטוב ביותר לזמן דיאטה, הסתכלו על הקלוריות. לחמים מקמח מלא, למשל או לחם מחמצת קלוריות שלא יגרמו לכם לשבור את הדיאטה. חוץ מזה, כשתאכלו לחמי מחמצת בפרוסות שלא תהיינה עבות בהגזמה, גם תיהנו מהטעם וגם תיהנו מהרבה פחות קלוריות.

מחמצת – הרבה יותר משביע

אם כבר הבנתם שאנחנו בעד לחמי מחמצת אתם לא טועים. וזה לא רק שתוכלו באופן כזה לצמצם את צריכת הקלוריות בכל פרוסה. מה שלא פחות משמעותי זה הדרך שבה הלחם מסוג זה מתעכל בגוף. בניגוד ללחמי שמרים רגילים, פה מדובר בפתרון הרבה יותר משביע וממלא. כאשר מרגישים שבעים, הגוף פחות דורש "השלמות" או נשנושים. למעשה זו הבעיה העיקרית ברבים מהלחמים ה"דיאטטיים" – העובדה שהם לא מספיק משביעים. הרעב הוא האויב המרכזי של כל ירידה במשקל. לחמי מחמצת שלא מכילים שמרים משביעים יותר, בין היתר בזכות הפעילות של החיידקים הידידותיים (אלה שאחראים על התפיחה של הלחם). אגב, יש להם גם ערך בריאותי בלתי מבוטל, בשל היותם פרוביוטיים מטבעם.

לחמים מלאים – הטרנד הבריא

המשמעות העמוקה של דיאטה, מעבר לשמירה על משקל תקין, היא להעדיף מזונות איכותיים ובריאים. כלל אצבע חשוב שמאפיין מזונות בריאים הוא, מינימום עיבוד תעשייתי, מקסימום טבעי. זו הסיבה שכל הדיאטנים ממליצים על לחמים מלאים, מקמח מלא. הם יכולים להיות לחמי שמרים או מחמצת, אבל כאשר הם מלאים, הם אכן מלאים ביותר ערכים תזונתיים. היא מתעכלים בגופינו בצורה טובה יותר. הם פחות מעלים את הערך הגליקמי ורמת הסוכר בדם מתאזנת מהר יותר.

לחמי מחמצת ולחמים מלאים בכלל, מהווים מזון חשוב, בסיסי, טבעי ובריא. מכיוון שלחם הוא מרכיב כל כך מרכזי, כדאי בהחלט להיות בררניים לגבי מה שלוקחים הביתה או מה שנותנים לילדים. בפעם הבאה שתכינו כריך או ארוחת עשר, יש לכם את הכלים לדעת מה יותר מומלץ, מה עדיף בזמן דיאטה. הקפידו לשלב ממרחים טבעיים בריאים, כממרח אבוקדו, גבינה, חומוס, טחינה. שדרגו את הכריכים עם ירקות טריים, קצת עגבנייה, חסה, זיתים ועשבי תיבול, ותהיו בריאים. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf