מה אתם הייתם מדפיסים בתלת מימד?

מה אתם הייתם מדפיסים בתלת מימד?

המציאות עולה על כל דמיון. אתם כבר לא צריכים לדמיין כיצד הסקיצה העיצובית שלהם תקרום עור וגידים ובאמצעות מדפסת תלת ממדית יכולים להפוך את החזון למציאות או לייצר אבטיפוס שמשקף במדויק איך ייראה המוצר או שהעבודה המודפסת היא כבר המוצר עצמו.

מהירה, חדה, מקצועית ויעילה

להדפסה ב-D3 יש הרבה מאוד יתרונות: התהליך הוא מהיר מאוד בהשוואה להדפסה קונבנציונאלית ויעילות זו יכולה לעשות הבדל גדול כאשר מחפשים יתרון בשוק – לשחרר מוצר מהר יותר מהמתחרים, האיכות מצוינת כולל שמירה על טיב האובייקט, חדות הגוון בשיקוף אולטימטיבי לשרטוט והיתרון הגדול ביותר הוא שהעיצוב הוא פריט מוחשי, פיזי, בממדים המבוקשים ובהתאמה אישית.

כלומר, ניתן לצמצם באופן משמעותי את הפער בין חזון למציאות. ההדפסה מצמצמת גם סיכונים, כי כשיודעים מראש איך ייראה הפריט קל יותר להשקיע את הכסף באפיקים הנכונים במיוחד עבור חברות מסחריות שמחפשות דרכים להתייעלות.

יתרון נוסף הוא שבהדפסה תלת ממד הניקיון הוא מקסימלי, אין פסולת, הכל מודפס בצורה המדויקת – כלומר, אין בזבוז של חומר מיותר וגם המוצר עצמו הוא במשקל נמוך יחסית כך שנהנים מחיסכון גם בשימוש בכמות החומר.

התוצאה היא מוצר בחתיכה אחת ללא צורך בהרכבה מורכבת של מספר חומרים. הדפסה זו גם מבצעת מעין אינטגרציה למוצר, כלומר לא צריך להסתמך על ספקים שונים והרכבות מסוגים שונים ואפשר לגבש את הכל ביחד לכדי מוצר אחד.

מעבר לכך, ניתן באמצעות הדפסה ב-D3 לשפר את הפונקציונאליות של המוצר על ידי עיצוב של מבנים מורכבים וטקסטורות שונות תוך הקפדה על טיפוגרפיה ולבצע שינויים בקלות יחסית. האמינות של הדפסה מסוג זה היא גבוהה במיוחד הן מבחינה תפעולית והן מבחינת רזולוציה.

בניגוד לסברה הרווחת, הדפסה תלת ממדית היא היום תהליך נגיש יותר מאי פעם כאשר ניתן לפנות לחברות המעניקות שירותי הדפסה והעלות אינה גבוהה כפי שהיתה בעבר ואטרקטיבית במיוחד בהשוואה לתהליך הייצור המסורתי. התוצר מוכן במהירות ברגע שיש קובץ CAD ואתם נהנים ממוצר מוגמר. למעשה על פי נתונים, מדפסת תלת ממדית יכולה ליצור אובייקט בכל מקום בין 2 ל -24 שעות.

חדשנות ויצירתיות במוצר אחד

היופי בשימוש במדפסת תלת מימד טמון בכך שאין גבול לעיצוב. כלומר, אפשר להשתמש במדפסת למגוון מוצרים ואובייקטים ולכל התעשיות האפשריות – תעשיית הרכב, פארמה, תכשיטים, ריהוט, גופי תאורה. כמו כן, ניתן להדפיס בתלת ממד במגוון חומרים ולייצר כך גם צורות חדשות ומפתיעות שטרם נראו בדרכים אחרות יחד עם צורות גיאומטריות מורכבות במיוחד.
אז מה ניתן לעצב דרך מדפסת תלת מימד? אינסוף לאפשרויות. כך למשל, תוכלו לעצב פסלים דקורטיביים אפילו מחומרים כמו ברונזה ועץ, ואזות מעוצבות, כוסות מגניבות, פריטי עיצוב ממעמדי עיתונים ועד מדפים לתלייה, מודלים לפרויקטים הנדסיים, משחקים לילדים, תמונות ייחודיות ועוד כיד הדמיון הטובה.

תוכלו לעצב את היצירות שלכם, להדפיס אותן ואז לשווק ולמכור אותן במהירות יחסית. תוכלו לבחור בשתי דרכים: להשתמש במדפסות תלת ממד ביתיות או במדפסות תלת מימד מקצועיות. באופן טבעי, למדפסות D3 מקצועיות ביצועים טובים יותר באופן משמעותי ובחברות המציעות שירותי הדפסה בקרה מלאה על פעולת ההדפסה עד השגת התוצאה המרשימה ביותר. חשוב כמובן לדעת שבהדפסה מקצועית דואגים גם להשתמש בחומרים איכותיים פולימרים, שרפים וכדומה עמידים במיוחד כך שהתוצר המתקבל יעמוד בסטנדרטים גבוהים וישרוד לאורך זמן.

כפי שזה נראה כעת, הטכנולוגיה של הדפסות D3 משתפרת משמעותית עם השנים ויש בהחלט למה לצפות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf