מהי רשלנות רפואית?

מהי רשלנות רפואית?

מקרים מצערים קרו ויקרו בעולם הרפואה, חלקם אף בלתי ניתנים לחיזוי או כרוכים מבעוד מועד בסיכונים שונים אותם המטופל לוקח בחשבון.

רשלנות רפואית לעומת זאת, מתייחסת למצב ובו איש מקצוע בתחום הבריאות כגון רופאים, אחים ואחיות או מוסד רפואי בכללותו, כשלו מלספק את הטיפול המתאים למטופל לאור אי-מעקב אחר ההנחיות והפרוטוקולים או שיקולים מוטעים שהיו יכולים להימנע.

רשלנות רפואית יכולה להוביל לנזק, לפציעה ואף למקרים טרגיים. תביעות בגין רשלנות רפואית נובעות מטעויות באבחון, טיפול מוטעה, התמהמהות במתן הטיפול, אי עמידה בהנחיות בעת ביצועה של פרוצדורה רפואית ועוד.

האם חוויתי רשלנות רפואית?

לעתים עד כמה שהדבר נראה כברור כשמש כשהוא מתרחש לאדם אחר, הרי כשאנחנו נמצאים בתוך מצב שכזה, השיקולים שלנו מורכבים יותר ומלווים בסערת רגשות.

ההמלצה הגורפת היא שאם לתחושתכם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, הרי שזהו תהליך מורכב אל מול גופים רפואיים שונים המצוידים בסוללת עורכי דין. על-כן חשוב להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית מנוסה אשר יעריך את המקרה כראוי ויבחן היטב את הנסיבות.

באופן כללי, רשלנות רפואית עלולה להתקיים כאשר חוויתם תוצאה בלתי צפויה או החמרה לאחר טיפול רפואי או הליך כירורגי. הליכים רפואיים אומנם טומנים בחובם סיכונים, אך אם התוצאה היא חמורה הרבה מעבר למשוער, הרי שיש מקום לבחון את היתכנותה של רשלנות רפואית.

במידה וחוויתם אבחון שגוי או לא אובחנה הסוגייה הרפואית כלל, הרי שיש מקום לבדוק אם הנזק המיותר שנגרם הוא כתוצאה מהתרשלות הגורמים הרפואיים השונים שלקחו חלק בתהליך.

טיפול לא נכון או טעויות בהנפקת התרופות אף הם יכולים להיחשב לרשלנות רפואית.

בכל מקרה ובו אתם חשים כי ישנה חריגה משמעותית מן הפרוטוקולים הנדרשים לטיפול, הרי שיש מקום לבחון את המקום להגשת תביעה.

כיצד עורך דין יוכל לסייע בנושא?

ייעוץ והערכה

בשלב הראשוני, עורך הדין יבקש לבחון היטב את המידע הקיים לפניו. במפגש שכזה מומלץ להיערך מראש עם רשומות רפואיות, מסמכים ותיעוד המעיד על התהליך שהתרחש.

עורך הדין יבחן את הנושא בקפידה ויעריך אם ישנה אכן עילה תקפה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

הכנת תיק התביעה

עורך דין הסבור כי אכן ישנם דברים בגו, יחל באיסוף ראיות שיבנו את תיק התביעה.

חשוב לציין כי מטרתו של עורך הדין היא להתמודד לרוב אל מול סוללת עורכי דין משומנת היטב. מוסדות הרפואה אינם ששים להודות כי אכן התקיימה התרשלות בתפקיד, ועל-כן להיערכות המקדימה ישנה השפעה ניכרת על הצלחת התיק.

משא ומתן ופשרה

במקרים רבים, יבקש עורך הדין להימנע ממשפט, דבר אשר יכול להפוך לתהליך ממושך ומפרך.

במקרים שכאלו, וככל שהתיק הוא חזק ומוצק הרבה יותר, הרי שהצוות המשפטי של המוסד הרפואי יבקש להגיע לפשרה מסוימת שתמנע את ההליכים המשפטיים.

עורך הדין יפעל למען מיצוי זכויותיו של המטופל שנפגע בגין ההליך הרפואי הרשלני.

הליך משפטי

במידה ולא הושגה כל פשרה בין הצדדים, הרי שעורך הדין יפעל למען לקוחותיו ויוודא כי אכן הוא מוכיח את כל הטענות שהובאו כנגד המוסד הרפואי / הגורם הרפואי אל מול בית המשפט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf