מהי הענישה על נהיגה בשכרות בקרב בני נוער

מהי הענישה על נהיגה בשכרות בקרב בני נוער

נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול הינה גורם מספר אחת לקטל בכבישים, כאשר מקמטים את הנתונים ניתן לראות שמחצית מהנהגים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות כתוצאה מנהיגה בשכרות הינם מתחת לגיל 24. הנהגים הצעירים אשר עולים על הרכב לאחר צריכת אלכוהול מהווים סכנה לסביבה, לחבריהם ולעצמם. חשוב להבין שצריכת האלכוהול משפיע בצורה שונה על בני נוער ומעלה את רמת הסיכון לתאונת דרכים. ההשפעה הישירה של צריכת האלכוהול על בני הנוער נובעת עקב המבנה הפיזי/ביולוגי ועקב חוסר ניסיון בשתייה ונהיגה. הנתונים המודאגים הובילו להחמרת התקנות, הענישה ולהגברת האכיפה.

החקיקה בנוגע לעבירת הנהיגה בשכרות

נהג שהינו מתחת לגיל 24 יואשם בהליך נהיגה בשכרות כאשר תימצא כמות של 50 מיקרוגרם ומעלה בליטר אחד של אוויר נשוף, בניגוד לנהג רגיל אשר ייחשב כשיכור רק מכמות של 240 מיקרוגרם.
החמרת הנהלים קשורה למבנה הפיזי שכן מחקרים מוכיחים שגם צריכת כמות קטנה של אלכוהול בקרב צעירים מתחת לגיל 18 עשויה להוביל לתוצאות חמורות וכן גם לחוסר הניסיון של נהגים צעירים בכביש אשר אינם מסוגלים להגיב בצורה הנכונה במצבים של הפתעות בכביש ותקלות טכניות ברכב כאשר ידוע שזמן התגובה מתארך כתוצאה משתיית אלכוהול.
ההחלטה בנוגע לכמות המותרת העומדת על כ-50 מיקרוגרם ולא על איסור מוחלט נובעת מכך שכמות זו עלולה להימצא באדם שלא שתה כלל, אך אכל מזונות המכילים חומרים כוהליים.

מה צפוי לנהג הצעיר אשר נתפס תחת השפעת אלכוהול?

בשנים האחרונות הענישה הוחמרה עקב הנחיית בית המשפט העליון לבתי המשפט לענייניי תעבורה על מנת למגר את התופעה. עונש על עבירת נהיגה בשכרות החל על נהג צעיר הנתפס תחת השפעת אלכוהול הינו פסילת רישיון לתקופה ארוכה. מעבר לכך שינוי התקנות קבע כי בנוסף לעונש אשר יקבל הנהג בבית המשפט, כל נהג צעיר או חדש שהיה מעורב בתאונת דרכים כתוצאה מהשפעת אלכוהול או הורשע בנהיגה תחת סמים אלכוהול או נהיגה בשכרות, מחויב לעבור טסט ותאוריה שוב ובנוסף לעבור בחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. חשוב לדעת שבהתאם להחמרת התקנות והענישה גם האכיפה המשטרתית הוגברה. נהג צעיר או חדש אשר ייעצר על ידי המשטרה, רישיונו ייפסל מיד ורכבו יושבת בהוראת קצין המשטרה. ייתכן כי הנהג יזומן למשפט מהיר אשר יביא לפסילת רישיון הנהיגה עם תום ההליכים.
גם נהג שצרך כמות קטנה של אלכוהול עשוי להיעצר בשל מכשיר הינשוף החדיש אשר ניתן באמצעותו למדוד כמויות נמוכות של אלכוהול.

מתי כדאי לפנות לעורך דין תעבורה?

במידה ונעצרתם בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול או מעורבות בתאונת דרכים כתוצאה מכך, חשוב מאד לפנות בהקדם לעורך דין תעבורתי, מאחר ומדובר באחת העבירות החמורות בתחום התעבורה. דינו של נהג שנתפס שיכור או תחת השפעת אלכוהול הינו פסילת רישיון הנהיגה לשנתיים ותפקידו של עורך הדין למצוא כשלים בהתנהלות המערכת, בבדיקת האלכוהול  ובכך יוכל להביא לשינוי הסעיף, הפחתת העונש ואף עשוי לזכות את הנהג.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf