מדוע עסקים צריכים מערכת CRM?

מדוע עסקים צריכים מערכת CRM?

אחד הכלים החשובים ביותר לכל בית עסק כיום הוא מערכת CRM. מערכת שכזו מסייעת בניהול הלידים המגיעים בקמפיינים השונים, תורמת לניהול טוב ומקצועי יותר של הלקוחות והעובדים בארגון, מייעלת תהליכים ובאופן כללי בעלת יתרונות רבים. אם בעבר היה צריך משאבים ותקציבים גדולים לשימוש במערכת CRM והטמעתה בעסק כיום הרי שכיום יש מערכת CRM מבוססת טכנולוגיית ענן, המאפשרת לכל בית עסק להתחבר לממשק באמצעות מכשירים שונים, מכל מקום ובכל זמן – והכי חשוב – בעלויות שוות לכל כיס ולכל בעל עסק.

היתרונות של מערכת CRM לעסקים:

  • התאמה אישית – ניתן להתאים מערכת CRM בדיוק לצרכי העסק. כל מערכת ניהול לקוחות שמכבדת את עצמה, מספקת מגוון רחב של כלים לעסקים וארגונים שונים. חלקן מתמחות בעסקים בענפים מסוימים ואחרות כוללות מגוון רחב של כלים שיכול להתאים כמעט לכל ארגון ובכל תחום. היתרון הראשי של מערכת שכזו היא שניתן להתאים את המערכת והכלים בה לצרכי העסק. הליך זה נקרא אפיון והטמעה נכונה של המערכת לצרכי הארגון.
  • שימוש בטכנולוגיית ענן – יתרון נוסף של מערכת CRM היא כמובן השימוש בטכנולוגיית ענן. הכוונה היא שהמערכת מתוחזקת בשרתים חזקים ומאפשרת חיבור אונליין לממשק שנפתח לפי משתמש עבור הארגון. את הגישה לממשק ניתן לסווג גם למשתמשי קצה נוספים ולייצר סיווגים והרשאות שונות לדוגמה: 100 בתי עסק שונים יכולים להשתמש במערכת X כאשר כל בית עסק יהיה עם חבילה מותאמת אישית לצרכי העסק ותהיה לבית העסק גישה ל"משתמש" של אותו העסק. בנוסף, ניתן יהיה לפתוח הרשאות למשתמשים שונים בארגון (כמו למשל למנהלים, עובדים שונים במחלקות שונות) וגישות מותאמות אישית לאותו סוג משתמש.
  • חזרה אל המידע בכל שלב – העובדה שהמערכת נמצאת בענן, מאפשרת להתחבר אליה מכל מכשיר שיש לו חיבור לאינטרנט. כך שלמעשה ניתן יהיה להגיע אל הכלים והמידע בכל רגע נתון. לדוגמה: גם כאשר אתם נמצאים מחוץ למשרד וקיבלתם שיחה מלקוח, תוכלו בלחיצת כפתור לפתוח את פרטי הלקוח במכשיר הנייד שלכם כדי לספק ללקוח את השירות הטוב והמקצועי ביותר.
  • שיפור וייעול תהליכי העבודה – תוכנת CRM מאפשרת לשפר ולייעל תהליכי עבודה, לחסוך בזמנים עבור העובדים והלקוחות, לתת מענה מקצועי ואיכותי יותר ללקוח ועוד. כך למשל במהלך השיחה עם הלקוח, כבר משלבי השיחה עמו ניתן יהיה להעלות את הנתונים על המחשב ולראות שיחות קודמות ותיעוד של ההתנהלות מול הלקוח, המוצרים שרכש או השירותים שהתעניין בהם ועוד.

מה כוללת מערכת CRM?

מערכת CRM יכולה לכלול מגוון כלים חשובים לעסקים כמו ניהול משימות, ניהול מלאי, ניהול לידים, מרכזיה בענן וניתוב שיחות, ניהול לקוחות קיימים, ניהול יומן ופגישות, דיווחי שעות, הנפקת חשבוניות והנהלת חשבונות ועוד. הטמעה צריכה להיעשות על ידי צוות מקצועי שיסייע לכם לאפיין, להגדיר ולהטמיע מערכת CRM בדיוק לפי צרכי הארגון שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf