למה חשוב לבצע ניקוי פאנלים סולאריים באופן מקצועי?

למה חשוב לבצע ניקוי פאנלים סולאריים באופן מקצועי?

העולם שבו אנחנו חיים משתנה, כשבחלק מהמקרים התמורות דרמטיות ומהירות מאוד. אחד השינויים היותר משמעותיים הוא הדרך שבה המין האנושי מייצר חשמל לטובת כל המכשירים שזקוקים למשאב זה כדי לפעול. הפחם המזהם מאוד והגז הטבעי שלמרות שמו מזהם גם הוא מפנים את מקומם לטובת אנרגיות מתחדשות ובראשן השמש. בחלק ממדינות העולם המעבר ההכרחי לנוכח החובה לצמצם את זיהום האוויר מתבצע בקצב מואץ, בישראל למרבה הצער הקצב איטי יותר, אבל גם כך כבר הותקנו לא מעט פאנלים סולאריים ברחבי הארץ. בהתאם נוצר צורך בתחזוקתן של המערכות להמרת אור השמש לחשמל, ואחת הפעולות החשובות ביותר היא ניקוי פאנלים סולאריים.

פאנל סולארי נקי = פאנל סולארי יעיל

הסיבה העיקרית לכך שישנו צורך מובהק לקנות פאנלים סולאריים, ולעשות זאת באופן מקצועי, היא המשוואה הפשוטה: פאנלים נקיים הם פאנלים שמאפשרים למצות באופן מיטבי את אנרגיית השמש. לכלוכים מכל הסוגים מפחיתים את כושר הקליטה של קרני השמש בגלל שחלק מהתאים הפוטו-וולטאיים פשוט מכוסים, ולכן פחות אור מותמר לכדי חשמל ויכולת הייצור של הפאנלים נפגמת. על-פי מחקרים שונים היקף הירידה בכושר היישור יכול להגיע גם ל-30%!. ניקוי פאנלים סולאריים באופן קבוע משמר יכולת ייצור מרבית ולכן גם כדאיות כלכלית מרבית.

סיבה נוספת להשקיע בניקוי מקצועי של מערכות סולאריות היא שתא פוטו-וולטאי מלוכלך סובל מבלאי מואץ (עקב עקרונות פיזיקליים מורכבים שלא כאן המקום להיכנס אליהם).

מהי התדירות המומלצת של ניקוי פאנלים סולאריים?

התדירות הראויה של ניקוי פאנלים סולאריים משתנה בהתאם למיקום של המערכת, משום שישנם מקומות יותר חשופים ללכלוכים מטבעם ומקומות אחרים שבהם נשמרת רמת ניקיון נאותה לאורך זמן רב יותר. באופן עקרוני ההמלצה היא להשקיע בניקוי מקצועי בין 3 ל-6 פעמים בשנה.

איך מנקים פאנלים סולאריים בלי להזיק להם?

המערכות הפוטו-וולטאיות הן מוצר חדש יחסית בחיינו, ולכן גם ניקוי פאנלים סולאריים הוא תחום חדש. יחד עם זאת כבר הצטבר ידע רחב היקף לגבי הדרך הנכונה לבצע את הניקיון החיוני כל כך. הדגש העיקרי הוא לנקות את הפאנלים הרגישים מטבעם עם מברשת ייעודית. כשמשתמשים במברשת תקנית, השכבה החיצונית והעדינה מאוד של המערכות הסולאריות לא נפגעת ויכולה להמשיך למלא את תפקידה.

דגש חשוב נוסף הוא המים שבאמצעותם שוטפים את הפאנלים. מים "רגילים" שמכילים אבנית מהווים בעיה משום שהאבנית עלולה להצטבר על גבי התאים הפוטו-וולטאיים ולגרום להם לנזק בלתי הפיך. הפתרון: שימוש במים מטופלים, כלומר מים שעברו ריכוך.

לנוכח הגודל והמיקום של המערכות הסולאריות, ציוד רלוונטי נוסף הוא מוט טלסקופי שניתן לחבר אליו את המברשת, ובעזרתו להגיע לכל פינה ופינה בלוחות, כולל אלה הרחוקות. לעיתים יידרש גם צינור ארוך שיאפשר הזרמת מים, כאמור מרוככים, אל הפאנלים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf