למה חשוב לבחור אופטומטריסט מומחה ואיך בוחרים?

למה חשוב לבחור אופטומטריסט מומחה ואיך בוחרים?

בקרב אחוז ניכר מהציבור מתגלות בעיות אלו או אחרות בראייה במהלך החיים, כאשר גם אצל מרבית האנשים אשר עברו שלושים או ארבעים שנים ללא כל בעיה בראייה קיים סיכוי גבוה כי תיווצר בעיה בשלב מאוחר יותר. מערכת הראייה שלנו היא דבר מורכב ומשוכלל, אך כזה הנוטה לפתח בעיות מסוימות עם הזמן, ואחד מבעלי המקצוע המטפלים עבורנו בבעיה זו הוא האופטומטריסט. מהו תפקידו של האופטומטריסט, מדוע חשוב כל כך בעל מקצוע ברמה הגבוהה ביותר במקרה זה וכיצד ניתן ומומלץ לבצע את הבחירה בצורה נכונה?

בעל מקצוע מוסמך ומנוסה – מה זה אופטומטריסט מורשה?

על מנת להבין את החשיבות של בחירה באופטומטריסט מורשה, כדאי קודם להבהיר ולהדגיש את תפקידו את האופטומטריסט וספציפית – מה מבדיל אותו מבעלי מקצוע אחרים מתחום רפואת העיניים, דוגמת רופא עיניים ו/או אופטיקאי –

ובכן, בעוד רופא עיניים הוא איש רפואה המתמחה במערכת הראייה, מאבחן מחלות עיניים ומטפל בפציעות בעיניים, ואופטיקאי הוא הטכנאי המייצר את עדשות המשקפיים וחותך את עדשות המשקפיים על פי המרשם ולצורך התאמה מדויקת לכל לקוחה ולקוח, אופטומטריסט הוא בעל המקצוע אליו פעמים רבות יפנה רופא העיניים – אופטומטריסט מאבחן ומטפל בבעיות ראייה, ועושה זאת באופן בלתי חודרני. הוא מבצע בדיקות ראייה ומאבחן בעיות בראייה, מנפק מרשמים למשקפיים או עדשות מגע, מפנה לרופא עיניים מומחה במקרה הצורך וכו'. כפי שניתן להבין, מדובר בבעל מקצוע בעל השפעה עצומה על מטופליו, שכן הוא אחראי על אבחון הבעיה, התאמת הפתרון הרצוי ביותר, ליווי הלקוחות לאורך זמן וכו'.

אם כן – מה זה אופטומטריסט מורשה? ובכן, על מנת לפעול כאופטומטריסט בצורה חוקית ולגיטימית, יש להחזיק ברישיון מטעם משרד הבריאות, הבא להבטיח כי אכן מדובר בבעל מקצוע מלומד, מקצועי, מוסמך ומבעל ניסיון. אדם המעוניין להיות אופטומטריסט מוסמך צריך לסיים לימודים לתואר ראשון או שני במקצוע ולאחר מכן לעבוד תקופה של התמחות (סטאז') במהלכה יעסוק בתחום, יבצע בדיקות ראייה וכו', הכל תחת פיקוח והדרכה צמודה של אופטומטריסט וותיק יותר, ומורשה כמובן. בנוסף, יש לעבור את בחינות ההסמכה של משרד הבריאות על מנת לקבל את הרישיון, ולהפוך לאופטומטריסט מורשה.

איך בוחרים אופטומטריסט מורשה?

במקרה בו זקוקים לבדיקת ראייה או שירות מקצועי אחר כלשהו שמעניקים אופטומטריסטים, הפנייה לאופטומטריסט מורשה היא חשובה מאין כמוה – מדובר בבעל מקצוע האמון על אבחון ושיפור מצב הראייה שלנו. הוא אמנם אינו רופא ואינו פועל באמצעות תרופות או הליכים פולשניים וכו', אך השפעתו על מטופליו ועל חיי היומיום שלהם היא עצומה, ולכן חשוב ביותר שיהיה מדובר בבעל מקצוע מורשה ומוסמך מטעם משרד הבריאות.

צילום: שאטרסטוק

כיצד נבחר אופטומטריסט מורשה, מקצועי ואיכותי? ובכן, דרך אחת היא לפנות לחנויות אופטיקה גדולות ומוכרות בעיר מגורינו או סביבתה. חשוב שהאופטומטריסט שלנו יהיה יעבוד קרוב למקום מגורינו, אך חשוב יותר מכך שיהיה מורשה וברמה מקצועית גבוהה. למשל, עבור מי שמחפש אחר אופטומטריסט ברמת גן, תל אביב והסביבה יכול להרגיש בטוח בחנות כמו אופטיקה טל שברמת גן, המחזיקה במוניטין רב שנים וידועה ברמתה המקצועית הגבוהה. בנוסף, ניתן למצוא בכל אזור בארץ אופטומטריסט מורשה ומנוסה באמצעות חיפוש מהיר באינטרנט, אך לפני שקובעים תור חשוב לבחון קודם את רישיון התעסוקה והתעודה של האופטומטריסט (אל תתביישו לבקש לראות את התעודות), על מנת להבטיח כי מדובר בבעל מקצוע מורשה. בנוסף, כמובן שהמלצות מלקוחות קיימים אינן מזיקות ואותן תוכלו למצוא לרוב באתר של החנות.

אל תתעצלו והשקיעו את הזמן הנדרש על מנת למצוא אופטומטריסט מורשה, מקצועי ובעל ניסיון ומוניטין בתחום – מדובר בראייה שלכם ובאיכות חיי היומיום שלכם, ומגיע לכם בעל מקצוע מוסמך ומקצועי!

בתמונה: בעלי אופטיקה טל  |  צילום: אלירן אביטל – אופטיקה טל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf