לימודי רפואה אסתטית – מדוע משתלם לרופאים להירשם אליהם

לימודי רפואה אסתטית – מדוע משתלם לרופאים להירשם אליהם

בעשרים השנים האחרונות, בערך, אנחנו יכולים לראות תחום רפואי חדש אשר נוצר מתוך תחומי רפואה קלאסיים אשר קיימים במשך שנים. מדובר על רפואה אסתטית. תחום זה נוצר מתוך שילובים של רפואה פלסטית, רפואת עור, עיניים ועוד מגוון רחב של התמחויות שונות.

הרעיון של רפואה אסתטית הוא לשלב טיפולים מסוגים שונים, בעזרתם אנחנו יכולים להעניק למטופלים שלנו אפשרות ליהנות מטיפולי אסתטיקה שונים לשיפור המראה. אלה יכולים להיות טיפולים לשיפור מצב העור, טיפולים להסרת קמטים וכתמים, טיפולים להסרת שומנים, ועוד שורה ארוכה של טיפולים שונים, חלקם חודרניים וחלקם לא.

על מנת לעסוק בתחום זה יש להירשם אל לימודי רפואה אסתטית אשר מכילים שורה של התמחויות שקשורות למגוון הנושאים שציינו ולשורה ארוכה של נושאים נוספים. לימודים אלו מיועדים אך ורק לרופאים שמעוניינים להרחיב הן את הידע שלהם והן את מגוון הטיפולים שהם מציעים למטופלים שלהם.

באופן טבעי, לימודי רפואה אסתטית מתאימים אך ורק לרופאים מאחר ורק הם קיבלו את ההכשרה והסמכות לבצע טיפולים כאלה, מכל סוג שהוא. לכן חשוב להקפיד ולשים לב, אם גורם אחר מציע טיפולי רפואי קוסמטי, והוא איננו רופא, הרי שהוא לא יכול לבצע טיפול כזה. אם הוא מציע אותו, הרי שהוא עובר על החוק, בין אם זה כשהוא מבצע אותו ובין אם הוא קורא לטיפול שהוא מציע (ומורשה להציע), טיפול רפואי.

לפני שנסביר מדוע משתלם לרופאים להירשם אל לימודי רפואה אסתטית צריך להדגיש, לימודים אלו נלמדים לא רק בבתי ספר לרפואה אלא במקומות נוספים שיש להם סמכות לכך, כמובן שהמרצים אשר מעבירים את הקורסים השונים, הם אנשי מקצוע עם ניסיון מעשי ותיאורטי בתחום. לפני שנרשמים יש לבחון מהי תוכנית הלימודים, כמה זמן היא נמשכת ומי המרצים שאחראים עליה.

מדוע משתלם להירשם ללימודים אלו.

יש שתי סיבות עיקריות מדוע משתלם ללימודים בתחום זה. ראשית, התחרות בשוק הרפואה היא לא פשוטה ולא קלה. יש ביקוש רב וההיצע הוא לא גדול. לכן, אם אנחנו נציע סט טיפולים מסוים והוא לא יכול טיפולים אסתטיים, בהנחה וזה חלק מתחום ההתמחות שלנו, אז באופן טבעי, המטופלים יבחרו לפנות אל רופאים אחרים. תהיה לנו הרבה יותר אפשרות והרבה יותר גישה למטופלים, אם נציע להם מגוון רחב יותר של טיפולים, בין כרופאים פרטיים ובין אם אנחנו משתייכים לקופה, בית חולים, או מרכז רפואי אחר.

שנית, דרך טיפולים של רפואה אסתטית, אנחנו יכולים ללמוד דברים נוספים, לבצע דברים נוספים, אנחנו יכולים להרחיב מאוד את תחום העיסוק שלנו. יהיה לנו הרבה יותר כלים לעשות את זה.

בעידן של היום, ככל שאנחנו צוברים יותר ידע וכלים, כך אנחנו מרחיבים את הנגישות והזמינות שלנו כלפי המטופלים שמגיעים אלינו.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf