כתיבת תוכן באופן שוטף לאתר

כתיבת תוכן באופן שוטף לאתר

מאחורי הקמת אתר אינטרנט עומדת מטרה מרכזית אחת – חשיפה של העסק/המיזם/החברה מול גולשים ולקוחות פוטנציאליים. כפועל יוצא מכך, כתיבת תוכן מלווה את האתר לאורך כל הדרך.

החל מכתיבה בעת בהקמת הנוכחות הווירטואלית, וכלה לאחר מכן ברמה השוטפת. המנגנון מבחינת האלגוריתם של גוגל הוא פשוט (לכאורה) – אתר אינטרנט עם עשרות עמודי תוכן יהיה בדרך כלל איכותי יותר ומקודם יותר מאתר אינטרנט עם כמה עמודים בודדים.

אולם כתיבת תוכן איננה משימה פשוטה. מקל וחומר כאשר ברוב העסקים בישראל, הן הקטנים והן הגדולים, לא פועלת מחלקה ייעודית של קופירייטרים לאתר. בכדי לרבע את המעגל ולייצר חשיפה איכותית המתמודדת עם המתחרים בשוק, עסקים פונים לצרוך כתיבת תוכן במיקור חוץ.

כתיבת תוכן בתהליך ההקמה

שירותי כתיבת תוכן מתחלקים אפוא לשני מישורים. במישור הראשון, כתיבת תוכן בעת הקמת האתר. כתיבה זו מייצרת את הבסיס היסודי וכוללת בדרך כלל את עמוד הבית, עמוד האודות, עמודי השירותים, עמודי פרויקטים, תיאורי מוצרים (ככל שרלבנטי), עמודי צוות (במקרים מסוימים) ואזור של מידע מקצועי (בלוג). ישנם גם אתרים המקפידים על תכנים נוספים כגון "התהליך שלנו", "שאלות ותשובות" וכדומה.

כתיבת תוכן צריכה להתבצע על ידי קופירייטרים המכירים היטב את המתח העדין שבין תוכן שיווקי לתוכן מקצועי. חשוב שהתכנים ייכתבו בשפה גבוהה אך נגישה, תוך כדי שהם מספקים לגולשים את התשובה הניצחת – "הגעתם למקום הנכון".

בתחילת התהליך יש לשרטט את היתרונות המרכזיים והמסרים העיקריים של העסק, ולשזור אותם כחוט השני בכל אחד ואחד מעמודי האתר. למשל, אם העסק מעלה על נס את העובדה שהוא נשען על 20 שנות ניסיון, יש להזכיר זאת (פעם אחר פעם אחר פעם) בכל עמוד באתר.

כתיבת תוכן לבלוג

לאחר שהאתר עולה לאוויר, וככל שהעסק מעוניין שהוא גם ימלא את ייעודו וייצר עבודה, אין מנוס מהשקעה בכתיבת תכנים ועדכון הטקסטים באתר. כתיבת תוכן זו נעשית בכמה וכמה מישורים.

בראש ובראשונה, מדובר על כתיבת תוכן לטובת הבלוג המהווה מאגר ידע. תכנים אלה הינם בעלי מספר מטרות. פוסטים בבלוג מעשירים את האתר ומייצרים תוכן ספציפי ללקוחות ספציפיים. למשל, אם מדובר על כתיבת תוכן לאתר העוסק בתחום השילוט, מאמר בבלוג העוסק ב"שילוט למרפאות" יכול לייצר עבודה מדויקת מתוך קהל יעד מפולח.

כמו כן, כתיבת תוכן לבלוג מתכתבת עם המנגנון החשוב של גוגל מבחינת עדכון שוטף. בקליפת אגוז יש להבין כי מנוע החיפוש של גוגל עובד באמצעות "רובוטים" המבקרים באתרים. כאשר "הרובוט" של גוגל מגיע לאתר, הוא מאנדקס ובוחן אותו. במידה שהוא יחזור לאתר כעבור שבוע, ויראה שכלום לא השתנה, החזרה הבאה תהיה כעבור שבועיים. אם גם לאחר שבועיים לא הוזנו תכנים חדשים, הרובוט של גוגל ישוב רק כעבור חודש, וכן הלאה.

מנגד, ככל שהחברה משקיעה ומייצרת כתיבת תוכן באופן קבוע, כך גם תדירות הביקורים של גוגל באתר תגבר. גוגל תבין שמדובר באתר איכותי, ותהיה לכך השפעה על המיקומים בעמודי התוצאות של מנוע החיפוש. בנוסף, כתיבת תוכן מעשירה את כמות "מילות המפתח" ומגדילה את סיכויי החשיפה בביטויים המוקלדים על ידי הגולשים.

כתיבת תוכן לתיאור פרויקטים וסיפורי הצלחה

סוג נוסף של תכנים שעשוי לשפר את האיכות של האתר הוא טקסטים "עדכניים" לגבי תיאורי פרויקטים, סיפורי הצלחה וכדומה. תכנים אלה מקפלים בחובם שני יתרונות מרכזיים. במישור אחד הם מאפשרים לעסק לייצר כל הזמן תכנים עדכניים ורלבנטיים, ובמישור השני, אלו תכנים שיווקיים מהמעלה הראשונה (שכן אין סיפור טוב יותר מ"סיפור הצלחה").

ניקח למשל אתר אינטרנט של חברה העוסקת ביזמות נדל"ן, ואשר משלימה מדי שנה מסירה של 10 מבנים. ברמה הבסיסית, כל אחד מהמבנים הללו הוא "סיפור הצלחה" שיכול להחזיק עמוד תוכן באתר. ברמה מתקדמת יותר, אפשר להפיק מתוך אותם 10 מבנים תכנים רבים נוספים.

לדוגמה, מלבד עמוד המספר על הפרויקט עצמו ומסירתו, ניתן להכין עמוד נוסף על האלמנטים העיצוביים והאדריכליים שהושקעו במבנה, וכן עמוד על המפרט העשיר. כך, 10 סיפורי הצלחה הופכים בפועל לעשרות עמודי תוכן חדשים ועדכניים. עמודי תוכן שקורצים לגוגל ומאפשרים להתרשם מהעשייה החיובית.

לסיכום, כתיבת תוכן היא הלב הפועם של כל אתר אינטרנט. היות שמדובר בעבודה מורכבת, הדורשת ניסיון, מקצועיות וכמובן כתיבה רהוטה וקולחת, רצוי להתקשר בעניין זה עם חברת כתיבת תוכן בעלת וותק, מוניטין והיכרות עם הענף בו פועל מזמין העבודה. כאשר כל הפרמטרים הללו מתכתבים זה עם זה, התוצאה המתקבלת היא אתר אינטרנט למופת ולתפארת.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf