כספת בנקאית – יתרונות וחסרונות

כספת בנקאית – יתרונות וחסרונות

מתלבטים אם לשכור כספת בבנק או לקנות אחת לבית? כאן נפרט את היתרונות והחסרונות של הכספת הבנקאית כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם!

הלידה של הכספת הבנקאית

השימוש בכספות הוא ממש לא חדש וכך גם לגבי הכספת הבנקאית. אז מה בעצם הוביל לכך? הצורך במקום מוגן ומאובטח בשביל לשים בו את החפצים הכי יקרים שיש לנו. חפצים אלו יכולים להיות מסמכים משמעותיים, תכשיטים יקרים במיוחד ואפילו חפצים נטולי ערך כספי אבל בעלי ערך סנטימנטלי רב.

הביטחון שבאבטחה

כאמור, הכספת הבנקאית היא תולדה של צורך במקום מאובטח היטב וכפי שאנו בוטחים בבנק כשאנו מפקידים אליו את המשכורת החודשית שלנו, הכי טבעי שנבטח בו גם לשמירה על החפצים השמורים אצלו בכספת. למעשה, זהו היתרון הבולט ביותר של השכרת כספת בבנק – היא מעניקה ביטחון כפול: גם מנגנוני האבטחה הסטנדרטיים של הבנק וגם מנגנוני האבטחה של הכספות עצמן. יתרון זה הוא יתרון משמעותי בעיקר בהשוואה לכספת הביתית, המוגנת אך ורק על ידי המנגנון העצמי שלה.

תנועת העדר

אחת התכונות האנושיות היא, ללכת עם העדר ולפעול בדומה לאופן שבו הסביבה שלנו פועלת. כלומר, אם כולם בוחרים באפשרות של הכספות הבנקאיות, זו בטח האפשרות הטובה ביותר ולכן הדבר ההגיוני ביותר לעשות הוא לבחור גם כן באפשרות הזו.

החיסרון העיקרי של כספת בבנק

לצד היתרונות הבולטים של הכספות הבנקאיות, יש לאפשרות זו גם חיסרון בולט. הכוונה היא לחוסר האפשרות לבחור את התנאים המתאימים לכל אחד. לדוגמה, גודל הכספות הוא סטנדרטי, רוב הבנקים מגדירים תקופת השכרה מינימלית או מגבילים את כמות הפעמים שניתן להגיע אל הכספת בתקופת זמן כזו או אחרת וכך הלאה. לעומת זאת, כאשר בוחרים להתקין כספת בבית, כל האפשרויות פתוחות בפני בעליה.

עוד נקודה למחשבה

אם כבר עסקנו בזמינות, כדאי שנרחיב על זה עוד קצת. אם כן, אם החפצים המאוחסנים בתוך הכספת אינם נחוצים לכם ורק חשוב לכם לשמור על שלמותם, הרי שהכספת הבנקאית יכולה להתאים לכם. לעומת זאת, אם מדובר על שאתם צריכים מדי פעם בפעם כמו תכשיטים וכדומה, הזמינות של הכספת ושל החפצים שנמצאים בתוכה הופכת למשמעותית הרבה יותר.

האפשרות המשלבת

עד עכשיו ערכנו השוואה בין הכספת הבנקאית לבין הכספת הביתית וזהו בדיוק הזמן לציין שיש אפשרות נוספת. הכוונה היא לאפשרות לשכור כספת בחברה פרטית, שתאחסן את החפצים שלכם בתוך הכספות שלה. כך תוכלו ליהנות מאבטחה מקסימלית, בדומה לכספות הבנקאיות, ובנוסף – ניתן גם לבחור את גודל הכספת, את משך תקופת ההשכרה שלה, את חבילת ההשכרה המתאימה ביותר וכך הלאה. אופציה זו מאפשרת לכם ליהנות הן מהיתרונות של הכספת הבנקאית והן מאלה של הכספת הביתית!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf