כמה קלוריות יש בענבים?

כמה קלוריות יש בענבים?

הם קטנים, מתוקים ועסיסיים, ובחודשי הקיץ כולנו מחזיקים אותם במקרר. ילדים ומבוגרים כאחד אוהבים אותם והם בהחלט יכולים להוות תחליף לדברי מתיקה. אבל כמה קלוריות יש בענבים ומה המשמעות מבחינת שמירה על משקל תקין ורמות הסוכר בדם? על כך בשורות הבאות.

כן, אם לא ידעתם – בענבים יש סוכרים

אמנם פירות כמו ענבים באמת בריאים מאוד ומומלצים לתזונה, אך במידה. המתיקות אינה מגיעה מהחלל הריק אלא מסוכרים שהגוף מפרק ליצירת אנרגיה, והאנרגיה (שנמדדת בקלוריות) שאינה מתפרקת מתחילה להיאגר ולהפוך לעלייה במשקל. מדדי קלוריות ענבים מראים שיש 60 קלוריות בכל 12 ענבים, לא המון אבל כן משהו שכדאי להתייחס אליו, מה עוד שרובנו נתקשה לעצור אחרי 12 ענבים. עוד חשוב לציין כי קיימים הבדלים בין הזנים השונים, כאשר לענבים שחורים למשל יש אינדקס גליקמי בינוני ואילו לענבים ירוקים אינדקס גליקמי נמוך. מייד נרחיב בעניין הזה.

אבל לפני כן ראוי לציין שענבים אינם "עוד ממתק" תעשייתי שאינו מכיל שום ערך תזונתי משמעותי. נהפוך הוא, הענבים מכילים שורה ארוכה של מרכיבים טובים לבריאות. לדוגמא, יש בהם כמות גדולה יחסית של נוגדי חמצון מסוגים שונים התורמת להקטנת ההתחמצנות שפוגעת בתאים, גורמת להם להזדקן במהירות, ולא פעם קשורה בדלקות ובמחלות שונות. על כן, הענבים שמספקים לתאים הגנה תורמים לחסינותם מפני הזדקנות, מפני בקטריות וחיידקים, וגם מנקים את הכבד מרעלים, מגנים על העיניים, מגנים על כלי הדם והלב, מנטרלים השפעות של מלחים שיש בכמויות גבוהות במזונות מעובדים וחטיפים. זאת, כמובן, לא רק בעזרת רדיקלים חופשיים אלא גם עם שורה של ויטמינים ומינרלים.

אז לא, ענבים הם לא עוד ממתק, והם בהחלט מומלצים לצריכה על ידי ארגוני בריאות ברחבי העולם.

מה המשמעות של אינדקס גליקמי בענבים?

בפסקה הקודמת הזכרנו כמה מונחים ואחד מהם הוא האינדקס הגליקמי. מדובר במדד הבוחן את רמת הסוכרים בדם לפרק זמן מסוים אחרי שאוכלים. כך, כל מאכל שיש בו סוג מסוים של סוכרים כגון פחמימות המפורקות בדם, סוכר "טהור" המוגש לנו בממתקים תעשייתיים, וגם סוכר של ענבים – משאיר עקבות משלו. ככל שרמת הסוכר הנשארת נמוכה יותר ונשמרת לאורך זמן, כך אנו מקבלים אנרגיה דרושה ונהנים מתחושת שובע, ולא מרמות "היפר" מהירות שאינן טובות לבריאות ובמיוחד למי שיש לו סיכון לסוכרת. כאמור, יש זני ענבים עם אינדקס גליקמי נמוך (שזה מצוין) ויש עם אינדקס גליקמי בינוני (פחות טוב, אבל לא נורא).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf