כמה דברים שחשוב לדעת על מצברים

כמה דברים שחשוב לדעת על מצברים

מי לא אוהב את הרכב שלו? כל ישראלי ישקיע ברכב חדש שהוא רכש וידאג לחלקי החילוף מדי פעם. כשיש תקר בגלגל – הולכים להחליף. כשחסר שמן – מוסיפים. אך מה עושים כשהמצבר מפסיק לעבוד כמו שצריך? האם ללכת למוסך או שיש דרך אחרת?

מהיום כבר לא צריך לנסוע עד המוסך כדי להחליף מצבר שם. אז עזבו אתכם מפקקים ונסיעה בתוך או מחוץ לעיר תוך הזזת לוח הזמנים שלכם, כי מהיום אפשר לעשות החלפת מצבר עד הבית.

מה תפקידו של המצבר

מצבר הוא הסוללה של הרכב שאחראית על כל מני דברים חשובים, ובעיקר על ההצתה של המנוע. כלומר, ההבזק החשמלי הראשון שגורם לניצוץ שמפעיל את המנוע ומכין את הרכב לנסיעה. אך מלבד זאת המצבר אחראי על הספקת החשמל ברכב – אורות, לוח מחוונים, איתות, רדיו, הטענה של כבלי USB ועוד.

כמה זמן מחזיק מצבר?

מצבר חדש מהניילון בדרך כלל להחזיק עד 5 שנים, וזאת במידה שנוהגים ברכב בצורה סבירה. אך בשל תנאים מסוימים הוא יכול להישחק מהר יותר ולהיהרס גם קודם לכן – ואפילו להחזיק מעמד בקושי שלוש שנים. זה יכול לקרות בשל תקלה כלשהי במצבר, נסיעה פרועה ולא בטוחה, הצטברות של קורוזיה, השארת הרכב ללא הנעה לאורך זמן רב ועוד.

איך לזהות מצבר חלש?

בדרך כלל מצברים שמחזיקים מעמד 4 או 5 שנים יראו סימנים של היחלשות עם הזמן. ההנעה כבר לא תהיה מיידית, אתם תרגישו ברעדים בזמן ניסיון ההצתה ולפעמים תחוו ירידת מתחים. זה יכול להעיד על בעיה חשמלית כלשהי או אל בלאי שהצטבר עם הזמן. לפעמים הבעיה תהיה קורוזיה ולפעמים בעיה טכנית אחרת. כך או כך, חשוב לדאוג שלא לנסוע ברכב כזה, בפרט נסיעות ארוכות, לפני שאתם דואגים להחליף אותו בחדש.

כאשר אתם רוכשים מצבר דרך שירותי החלפת מצבר עד הבית, דאגו לשאול בנוגע למצבר חדש או משומש. לפעמים יהיה עדיף להשקיע על מצבר חדש לגמרי, אם הרכב שלכם חדש, תקני ומשמש אתכם רבות, אך אם אתם מתכוונים להיפתר ממנו בזמן הקרוב עדיף לא להשקיע על מצבר חדש או יקר.

מי יכול להחליף מצבר?

אפשרות ראשונה שעולה למחשבה היא לפנות למוסך, שם מתקנים הכל. אבל למעשה כל אחד שיש לו מצבר יכול להחליף בכוחות עצמו, רק צריך לדעת איך לעשות את זה בדיוק ובבטיחות. אפשר פשוט להזמין החלפת מצבר עד הבית ולחסוך את כל הטרחה של רכישת מצבר בכוחות עצמכם או נסיעה עד למוסך.

יש לטעון את מצבר הרכב החדש במלואו טרם ההתקנה, אחרת יש סיכון של עומס יתר או פגיעה במערכת הטעינה. שירותי החלפת מצבר עד הבית ידאגו לכל הדברים הללו כך שאתם פתורים מלהבין כיצד להתקין בכוחות עצמכם. זה קל, זה מהיר וזה חוסך לכם המון כסף.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf